6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66. Cevapları Doğa Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 63-64-65-66 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1.Ünite: 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63-64-65-66. Cevapları Doğa Yayıncılık
1. Aşağıda verilen birim küplerden oluşmuş yapıların hangisinde 102 ifadesinin değeri kadar birim küp vardır?
Cevap:
2. 18 + 21 ÷ 3 – 3 · 8 + 4 işleminin sonucu kaçtır?
Cevap: A) 5
21 ÷ 3 = 7
8 . 3 = 24
18 + 7 – 24 + 4 = 5
3. Aşağıdaki doğal sayılardan hangisi 104’ün bir çarpanı değildir?
Cevap: C) 48
104 2
52 2
26 2
13 13
1
104’ün çarpanları → 1, 2, 4, 8, 13, 26, 52, 108
4. 46 · 102 işlemini yapan Zehra’nın uyguladığı işlem adımları aşağıda verilmiştir.
I. adım: 46 · (100 + 2)
II. adım: (46 · 100) + (46 · 2)
III. adım: 4600 + 192
IV. adım: 4792
Buna göre Zehra ilk hatayı kaçıncı adımda yapmıştır?
Cevap: C) III
I. adım: 46 · (100 + 2)
II. adım: (46 · 100) + (46 · 2)
III. adım: 4600 + 192 → 4600 + 92 olması gerekir.
IV. adım: 4792
5. 18 522 doğal sayısının aşağıdaki sayılardan hangisi ile bölümünden kalan 2’dir?
Cevap:
18 522 → rakamları toplayıp 3’e bölmemiz gerekir.
1 + 8 + 5 + 2 + 2 = 18 → 3’e tam bölünür.
18 522 → 6 ile bölünebilmede 2 ve 3 ile bölünebilmesi gerekir.
1 + 8 + 5 + 2 + 2 = 18 → 3’e tam bölünür.
son rakamı 2’dir tam bölünür.
18 522 → 9 ile bölünebilmede rakamların toplamı 9’un katı olmalıdır.
1 + 8 + 5 + 2 + 2 = 18 → 9’a tam bölünür.
18 522 → 10 ile bölünebilmesi için birler basamağı 0 olması gerekir.
birler basamağı 0 + 2 = 2 fazladır. 2 kalanı verir.
6. Yukarıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
Cevap: C) 3
Yukarıdaki tablo, bir aracın sabit hızla giderken hızına göre her 1 km’de kullandığı benzinin maliyetini göstermektedir.
Tablodaki verilere göre
Eskişehir-Ankara arasını sabit hızla 70 km/sa., Ankara-Kayseri arasını sabit hızla 100 km/sa., Kayseri-Elâzığ arasını sabit hızla 120 km/sa. hızla giden bir araç sahibi kaç TL’lik benzin kullanır?
Cevap: D) 4119
233 . 3 = 699 TL
315 . 4 = 1260 TL
432 . 5 = 2160 TL
699 + 1260 + 2160 = 4119 TL
8. Kalansız bölünebilme kuralları ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap: D) 5 ile kalansız bölünebilen sayılar, 10 ile de kalansız bölünebilir.
10 ile bölünebilmede sayının birler basamağının 0 olması gerekir. 5 ile bölünebilme de ise sayının birler basamağının 0 veya 5 olması gerektiği için D şıkkında verilen ifade hatalı olur.
9. Aşağıdaki doğal sayılardan hangisinin tüm asal çarpanları 2 ve 7’dir?
Cevap:
10. 23 · (Δ + 18) = (23 · 27) + (23 · 18)
Yukarıdaki eşitliğin doğru olabilmesi için “Δ” yerine hangi doğal sayı gelmelidir?
Cevap: D) 27
23 · (Δ + 18) = (23 · 27) + (23 · 18)
(23 . Δ) + (23 . 18) = (23 · 27) + (23 · 18)
Δ = 27
11. Yukarıdaki tabloda 6 ile kalansız bölünebilen doğal sayılardan bazıları işaretlenmiştir. Tabloda 6 ile kalansız bölünebilen tüm doğal sayıların işaretlenebilmesi için kaç doğal sayının daha işaretlenmesi gerekmektedir?
Cevap:
12. Bir sinemada öğrenci bileti fiyatı 80 TL’dir. Tam bilet fiyatı, öğrenci bileti fiyatının 2 katından 10 TL eksiktir. Bu sinemaya bir seansta 36 öğrenci ve 14 tam biletli seyirci geldiğine göre bu seansta gişeye biletler için toplam kaç TL ödenmiştir?
Cevap:
Öğrenci bileti → 80 TL
Tam bilet → 2 . 80 – 10 = 150 TL
36 öğrenci → 36 . 80 = 2880 TL
14 tam → 14 . 150 = 2100 TL
Toplam → 2100 + 2880 = 4980 TL
13. 21 + 8 ÷ 4 + 41 · 2 – 14 işleminin sonucu kaçtır?
Cevap:
8 ÷ 4 = 2
41 . 2 = 82
21 + 2 + 82 – 14 = 91
14. 60 L ve 96 L’lik kaplardaki sıvılar eşit hacimli boş kaplara birbirine karıştırılmadan eşit miktarlarda paylaştırılacaktır. Buna göre kaçar litrelik boş kaplara ihtiyaç vardır?
Cevap:
Ortak bölenlerini bulmamız gerekir.
60 96 2
30 48 2
15 24 2
15 12 2
15 6 2
15 3 3
5 1 5
1
EBOB(60, 96) = 2² . 3 = 12 litrelik kaplara konulması gerekir.
15. (976 · 812) + (976 · 188) işlemini ortak çarpan parantezinden yararlanarak yapınız.
Cevap: 976 . (812 + 188) = 976 000
16. 45 ve 27 sayılarının ortak bölenlerini bulunuz
Cevap:
45 27 3
15 9 3
5 3 3
5 1 5
1
EBOB(45, 27) = 3² = 9
17. Ayşe, bir poşetteki cevizleri üçer ve beşer gruplandırdığında hiç ceviz artmamaktadır. Poşette 50’den az ceviz olduğuna göre poşetteki ceviz sayısının alabileceği değerleri bulunuz.
Cevap:
3 ve 5’in ortak katlarını almamız gerekir.
EKOK(3,5) = 3 . 5 = 15
15 – 30 – 45 değerlerini alabilir.
18. A = { k, ü, m, e } ve B = { m, e, t, r, o } kümelerine göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(…D….) a) k ∈ A (…D..) b) o ∉ B
(…D…) c) e ∈ B (…D…) ç) A ∩ B = { e, m }
(…..Y…) d) e ∉ A (..Y..) e) A U B = { k, ü, m, e, t }
(…Y…) f) ü ∈ B (..D..) g) s(A) = 4
(…D…) ğ) m ∈ B (..Y…) h) s(B) = 4
19. Aşağıda verilen kümeleri liste yöntemiyle gösteriniz.
Cevap:
a) A = { “mandalina” kelimesinin harfleri }
→ A = {m, a, n, d, l, i}
b) B = { P harfi ile başlayan aylar }
→ B = {ø}
20. A = { 2, 7, 9, 6, 4 } ve B = { 2, 3, 7, 8, 9 } olmak üzere A ve B kümesinin kesişim ve birleşim kümelerini yazınız.
Cevap:
A ∩ B = {2, 7, 9}
A U B = {2, 3, 4, 6, 7, 8, 9}
Evet hepsi doğru ve buradan aldıklarım benim isime çok yarıyor. inşallah herkes sınavlarından 85 ÜSTÜ ALIR -AMİN-.