6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-119-120-121-122-123. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bayram Yeri Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-119-120-121-122-123. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. Tema: Milli Kültürümüz 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120-121-122-123. Cevapları Yıldırım Yayınları
Aşağıda verilen dörtlüğü okuyup şairin çocukluğundaki bayram günlerini neden özlemiş olabileceğini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Şair çocukluğunda mutlu olduğu ufak tefek şeylerin günümüzde değeri olmadığı için özlemiş olabilir.
Okuduğunuz metinde “bayram” sözcüğü hangi anlamda kullanılmıştır?
Cevap:
“Bayram” sözcüğünü belirlediğiniz anlama uygun olarak cümlede kullanınız.
Cevap: Aldığı hediyeler bana bayramı yaşattı.
“Tutturmak” sözcüğünü verilen anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap:
1. Aklına koyup direnmek, ısrar etmek.
Cümle: İstediği oyuncakları almamız için tutturdu.
2. Çivi, toplu iğne, çengelli iğne vb. ile iliştirmek, bağlamak.
Cümle: Sökülmüş yerleri iğneyle tutturdu.
3. Hedefe vardırmak, değdirmek, isabet ettirmek.
Cümle: Attığı ok tam hedefi tutturdu.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Torunu ve ninesi bayram yerini bulmakta neden zorlanmışlardır?
Cevap: Bayram yerine binalar dikildiği ve küçüldüğü için bulmakta zorlanmışlardır.
2. Bayram yerinde neler değişmiştir?
Cevap: Bayram yerine binalar dikilmiş, kıyma kebapçılar, sakızcılar, çayırlar kaldırılmış ve bayram yeri küçücük bir yer olmuş.
3. Nine bayram yerinde hangi gösteriyi izlemek istiyor?
Cevap: Nine bayram yerinde Karagöz gösterisini izlemek istiyor.
4. Nineye çarpan delikanlının davranışıyla ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Nineye çarpan delikanlının davranışı yanlış ve saygısızcadır.
5. Hikâyenin ana fikri nedir?
Cevap: Hikayenin ana fikri eski bayramların nasıl olduğu ve önemi.
6. Metni okurken neler hissettiniz? Metinde sizi gülümseten olay ve konuşmalar nelerdir?
Cevap: Metni okurken o günleri yaşayamadığıma üzüldüm. Ninenin her duyduğuna tekrar şaşırıp yeni bir şey sormasına gülümsedim.
Okuduğunuz metnin hikâye haritasını tamamlayınız.
Olay
Nedir: Ninenin bayram yerine gitmek istemesi ve gidince eski bayramları bulamaması.
Nasıl başlıyor: Torunun nineyi bayram yerine götürmesiyle başlıyor.
Nasıl gelişiyor: Nine bayram yerinde aradığı hiç bir şeyi bulamıyor.
Nasıl sonuçlanıyor: Nine üzgün bir şekilde kabullenerek eve dönüyor.
Mekan: Eski bayram yeri.
Zaman: Bayram günü
Şahıs ve Varlık Kadrosu: Nine, torun, yoldan geçen kişiler.
Anlatıcı: Torun
Hikâyedeki nineyle kendi ninenizin özelliklerini karşılaştırınız.
Cevap: Hikayedeki nine çocuk gibi, alıngan, eski bayramları özleyen ve kabullenemeyen biri. Benim ninem gelişmelerden haberdar ve eski bayramların kalmadığı bilerek yeni bayramları kabullenmiş.
Sizce torun, ninesini bayram yerine götürmeseydi kendisini nasıl hissederdi? Böyle bir durumda o olayların nasıl gelişeceğini torunun bakış açısına göre defterinize yazınız.
Cevap: Torun, ninesini bayram yerine götürmeseydi üzülür ve mahcup hissederdi.
Eski bayramların kalmadığını bildiğimden ninemi götürüp üzmek istemiyordum. Hemen yakın akrabalarımı arayarak eve davet ettim. Amacım evi kalabalıklaştırıp biraz da olsa eski bayramlar gibi kalabalık, sohbetlerle eğlencelerle geçirmekti. Bir saate ev eşlerimiz, dostlarımızla doldu. Evdeki kalabalık ninemi memnun etmişti. Bayram boyunca eski bayramları anmamış anın tadını çıkarmıştı.
Bayram yerinde aradığı hiçbir şeyi bulamayan ninenin hikâyenin sonunda torununa söylediği sözden ne anladığınızı yazınız.
Cevap: Nine hikayenin sonundaki sözle, daha fazla kalıp eski bayramların anılardan ibaret kaldığını anlamak istemediğini söylemiştir.
Aşağıda verilen özelliklerden okuduğunuz metne uygun olanları işaretleyiniz.
Cevap:
Okuduğunuz metinden yararlanarak iki tane amaç-sonuç cümlesi yazınız.
Cevap:
Okuduğunuz metnin görsellerini inceleyerek görsellerin metne olan katkısını yazınız.
Cevap: Görseller metnin anlatımını destekleyerek o anları hayal etmemizi kolaylaştırır.
Aşağıdaki kutucuklara bayram geleneklerimizi örnekteki gibi yazınız.
“Bayram Yeri” metninden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Metinde geçen tekil, çoğul, somut ve soyut adları belirleyerek ilgili yerlere yazınız.
Tekil adlar: Çocuk, nine, kumaş, kız, sofra, oğlan, bayram, sabah, otobüs, yüz.
Çoğul adlar: Dualar, zamanlar, günler.
Somut adlar: Çocuk, nine, kumaş, kız, sofra, otobüs, yüz.
Soyut adlar: Dualar, zamanlar, günler, bayram, sabah.
Aile büyüklerinizin zamanındaki bayramlarla günümüzün bayramlarını karşılaştırınız. Ailenizde sürdürülen bayram geleneklerinin neler olduğunu arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşma sırasında sözcükleri anlamlarına uygun kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Aile büyüklerimin zamanında bayram günleri herkes ailenin en büyüğünde toplanırmış. Yengeler, teyzeler, dayılar, halalar, kuzenler hep beraber yemekler yapar, yer, oyunlar oynar, aile ziyaretlerine gider, gelen misafirlere ikramlıklar, yemekler yaparmış. Eve gelen misafirlere yemekler kurulur karınları doyurulurmuş. Günümü bayramlarında herkes tatillere gidiyor, gelseler dahi eski kalabalıklar, eğlenceler yaşanmıyor.
Aşağıdaki metinden de yararlanarak günümüzde unutulmaya yüz tutmuş bayram geleneklerinin neler olduğu ve bu geleneklerin sürdürülememe nedenleri hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Konuşma sırasında sözcükleri anlamlarına uygun kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Günümüzde bayram geleneklerinden baklava açmak, dip köşe temizlik yapmak, akraba ve komşu ziyaretleri, panayır kurulması günümüzde unutulmaya başlanmıştır. Bu geleneklerin sürdürülememesi insanların bu gelenekleri benimseyememiş olması, her boşlukta tatile gitme arzusundan kaynaklanmaktadır.
TV’den ve genel ağ üzerinden izlediğiniz ürün reklamlarının amacı nedir? Sizce bu reklamları hazırlatanlar amaçlarına ulaşabiliyorlar mı? Neden? Reklamların tutarlılığını sorgulayıp düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ürün reklamlarının amacı, ürünü insanlara tanımak ve satışını arttırmaktır. Bence bu reklamları hazırlatanlar amaçlarına ulaşabiliyor. Çünkü bu şekilde herkes reklamları izliyor, ürünleri görüyor ve satın alıyorlar.
Bir ürün belirleyiniz. Bu ürünü satmak için en az sekiz cümlelik bir reklam metni oluşturunuz. Reklam metninizi beyaz, çizgisiz kâğıda yazınız. Reklamını yaptığınız ürünün görselini de kullanınız.
Cevap:
Yazı yazmada Devrim! Bu kalemde mürekkep yok. El kirlenme derdi, kıyafetlerin bileklerinin kirlenme derdi, ucu bitti, tükenmezi bitti derdi hiç yok. Tek ihtiyacımız olan bir miktar su. Kalemimizin arkasında bulunan kapağı kolaylıkla açıyoruz ve içine su koyuyoruz. Kağıttan başka yere yazmayan bu kalem dünyada bir ilk.
Mahallenizde bir bayram alanının kurulmasını ister miydiniz? Aşağıdaki duyuruları inceleyiniz. Siz de mahallenizde bir bayram alanı kurulacağını düşünerek tüm mahallenin bu alana davetli olduğunu belirten bir duyuru yazınız.
Cevap: Mahallemizde bir bayram alanının kurulmasını isterdim.
Düzenlenecek olan şenliğimizde açık hava sineması, kukla gösterileri, perde oyunları, şans oyunları, çekilişler, oyunlar, şarkılar bulunmaktadır. 25 Eylül başlayıp 18 Eylül günü son gösterilerimiz yapılacaktır. Tüm mahalle sakinlerini bekleriz.
Abi ALLAH senden razı olsun yeminle öyle boş kaldım soruyun yarısını yazdım birden karşıma bu site çıktı hiç okumadan direk yazdım İNŞALLAH işe yarar.
✨ HAYIRLI BAYRAMLAR ✨