Son Düzenleme: 16 Aralık 2024 - Yazar: Sena
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135. Cevapları Yıldırım Yayınları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 130-131-132-133-134-135 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Keloğlan ve Gül Kız Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Keloğlan ve Gül Kız Dinleme Metni Cevapları
İçindekiler
4. Tema: Milli Kültürümüz 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134-135. Cevapları Yıldırım Yayınları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları Yıldırım Yayınları
Metne Hazırlanalım
Masal dinlemeyi ve anlatmayı sever misiniz?
Cevap: Masal dinlemeyi de anlatmayı da çok severim.
En sevdiğiniz masal hangisi? Niçin en çok bu masalı seviyorsunuz?
Cevap: En sevdiğim masallar Nasrettin Hoca’nın masallarıdır. Çünkü hem güldürüyor hem ders veriyor.
Aşağıdaki tekerlemeleri okuyunuz. Bu tekerlemelerin masalın hangi bölümlerinde yer aldığını söyleyiniz.
Cevap: Bu tekerlemeler masalın başında ve sonunda yer alır.
Aşağıdaki kutucuklara Keloğlan’ın özelliklerinden bildiklerinizi yazınız.
Cevap:
Dinleyelim
“Keloğlan ve Gül Kız” adlı metni dikkatle dinleyiniz. Dinleme sırasında aşağıdaki soruyu cevaplayarak olayın sonucuna yönelik tahminlerinizi yazınız. Metni dinledikten sonra tahminlerinizi olayın sonucuyla karşılaştırınız ve defterinize metnin özetini yazınız.
• Gülcü Baba’nın “Benden daha güzel gül yetiştiren yine yok. Olsaydı kızımı ona verirdim…” sözünden sonra olay nasıl sonuçlanmıştır?
Cevap: Bu sözden sonra Keloğlan gülüyle gelip ben yetiştirdim demiştir. Gülcü baba şaşırarak nasıl yaptığını sormuş ve detayları öğrenince kızını Keloğlana vermiştir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları Yıldırım Yayınları
Sözcük Çalışması
Aşağıda anlamları verilen sözcük ve sözcük gruplarını ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.
Cevap:
Bulmacaya yazdığınız sözcük veya sözcük gruplarını anlamlarına uygun olacak şekilde birer cümlede kullanınız.
Cevap:
- Annemin el emeği lifleri kapış kapış satıldı.
- Babam bahçeyi çapaladı.
- Yemeklerin püf noktasını bilmek lazım.
- Bahçe babamın el emeği göz nuru.
- Bayram şenliklerle karşılandı.
- Atın heybesine eşyalarımızı koyduk.
Anlayalım, Yorumlayalım
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.
1. Keloğlan nasıl bir gençtir?
Cevap: Keloğlan, doğru sözlü ve yiğit bir gençtir.
2. Annesi, neden Keloğlan’dan yaşadıkları köyden uzaklara gitmesini istiyor?
Cevap: Annesi, Keloğlan’ın hüner sanat sahibi olması ve bir baltaya sap olması için uzaklara gitmesini itiyor.
3. Keloğlan Anadolu’nun şirin bir şehrinde kimi görüyor? Onu görür görmez ne hissediyor?
Cevap: Keloğlan, Gül kızı görüyor ve içinde yanıklık hissediyor.
4. Keloğlan, Gülcü Baba’nın yanında neden çırak olarak işe başlıyor ve çıraklığı sırasında neler yapıyor?
Cevap: Keloğlan, en iyi gül yetiştirme tekniklerini öğrenmek için Gülcü Baba’nın yanında çırak olarak çalışıyor ve çıraklığı sırasında gizlice bir gül dikiyor.
5. Gül yarışmasında birinci olan Keloğlan, en güzel gülü yetiştirmesiyle ilgili ne söylüyor?
Cevap: Keloğlan, en güzel gülü Gül kızın sevdasıyla sulayıp yetiştirdiğini söylemiş.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları Yıldırım Yayınları
Dinlediğiniz metinden dürüstlük değerine uygun olmayan durumu belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Keloğlanın, Gülcü Babanın dediklerini yapmayarak yalan konuşması.
“Keloğlan ve Gül Kız” adlı metinde gerçek hayatta olmayacak, hayal ürünü olayları ya da ifadeleri yazınız. Metindeki abartılı ifadelere örnekler veriniz.
Cevap: Keloğlan’ın dereler uçarak dağlardan koşarak geçmesi, Keloğlan’ın gülünü Gül Kızın sevdasıyla suladım demesi gerçek hayatta olmayacak hayal ürünü olaylardır. Güllerin güzelliklerinin abartılması, abartılı ifadelerdir.
Roman, hikâye, masal vb. anlatı türlerinde kişilerin ve çevrenin tanıtıldığı; konunun, olayın anlatılmaya başlandığı bölüme serim bölümü denir.
Bu bilgiye göre aşağıdakilerden hangisi bir metnin serim bölümünden alınmış olamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları Yıldırım Yayınları
Aşağıdaki grafikte 10-13 yaş arası çocukların sevdikleri yazınsal türlere yönelik bilgi verilmiştir.
Bu grafiğe göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Bazı verilerin grafikle gösterilmesi nasıl kolaylıklar sağlamaktadır? Grafikle gösterim bu verilerle ilgili karşılaştırma ve çıkarım yapılmasını nasıl etkilemektedir?
Cevap: Verilerin grafikle gösterilmesi, elde edilen verilerin sayısal olarak ve görsel olarak daha kolay anlaşılmasını, verilerin analizinin kolaylaşmasını sağlar. Grafikle gösterim bu verilerle ilgili karşılaştırma ve çıkarım yapılmasını olumlu etkiler.
Söz Varlığımız
Onun yetiştirdiği güller en iri, en güzel renkli, en hoş kokulu güller olurmuş.
Dinlediğiniz metinde geçen bu ifadedeki altı çizili sözcük aşağıdakilerden hangisinde aynı anlamda kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134-135 Cevapları Yıldırım Yayınları
Konuşalım, Anlatalım
“Masalların kültürümüzdeki yeri ve önemi” konusunda yaptığınız araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşırken aşağıdaki hususları göz önünde bulundurunuz.
Cevap: Masallarımız ders vermek, bir konuda uyarmak, kültürümüzü gelecek kuşaklara aktarmak, gerçek ve hayali kişi ve olaylar barındırırlar.
Öğrendiğiniz masalları arkadaşlarınıza anlatınız. Masalların hep mutlu sonla bitmesinin nedenlerini tartışınız.
Cevap: Masallar hayali ve abartılı olayları konu aldığı ve çocuklara hitap ettiklerinden dolayı mutlu sonla biterler.
Düşünelim, Yazalım
Aşağıda serim bölümü verilen masalın devamını farklı masal kahramanlarını bir araya getirerek 135. sayfadaki ilgili alana yazınız.
Cevap:
KAHRAMANLAR BİR ARADA
Keloğlan gözlerine inanamamış. Ne tarafa dönse başka bir kahramanı görüyormuş. Heyecan içince hepsine seslenmiş. Keloğlanı gören kahramanlarda şaşkınlıkla ona bakmış. Hepsi bir araya toplanarak birbirlerini bilseler de tekrar tanışmışlar.
Kahramanlar başından geçenleri, birbirleri hakkında bildiklerini anlatmaktan günün nasıl geçtiğini bilememişler. Sohbetleri, kahkahaları ile günü bitirerek her zaman yan yana olacaklarına dair söz vermişler.