Son Düzenleme: 8 Ocak 2025 - Yazar: Aysel Alpay

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-232-233-234-235-236-237. Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-232-233-234-235-236-237. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 228-229-230-231-232-233-234-235-236-237 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Alo… Graham Bell! Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-232-233-234-235-236-237. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Alo… Graham Bell! Metni Cevapları

7. Tema: Bilim Ve Teknoloji 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-229-230-231-232-233-234-235-236-237. Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

Günlük hayatta en çok kullandığınız iletişim araçlarını aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap:

  • Bilgisayar
  • Tablet
  • Telefon

Günlük hayatta kullanılan iletişim araçlarını hangi bilim insanları, nasıl bulmuşlardır? Bu araçlar olmasaydı günlük hayatta neler değişirdi?
Cevap: Thomas Edison ampulü, Graham Bell telefonu bulmuştur. Bu araçlar olmasaydı işlerimizi halletmekte zorlanır aynı zamanda bilgiye, habere geç ulaşırdık.


Aşağıdaki mucitleri icat ettikleri teknolojik ürünlerle eşleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları Yıldırım Yayınları


Aşağıdaki “Bir Dakika” adlı fıkrayı okuyup yorumlayınız.
Cevap: Fıkra çok komik ve eğlencelidir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

Okuduğunuz metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları varsa bunların anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğreniniz.
Cevap:

Gramofon: Sesin üreten makine.

Telgraf: Yazılı belgeleri ileten araç.

Patent: Buluşların sahibini gösteren belge.

Düş: Hayal, rüya


“İcat” ve “keşif” sözcükleri çoğu zaman aynı anlamda kullanılsa da aslında anlamları birbirinden çok farklıdır. İcat (buluş) daha önce var olmayan bir şeyin ortaya çıkarılması, keşif ise var olduğu bilinmeyen bir şeyin bulunmasıdır.

Buna göre aşağıdaki metinlerin hangisinde buluş veya keşif kavramı yanlış kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları Yıldırım Yayınları


Aşağıdaki sözcükleri anlamına uygun birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Keşif: Yapılan yer altı keşfi herkesi şaşırttı.

İcat: Çocuklar yeni bir icat için kolları sıvadı.


Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Graham Bell yürüyüşe çıkarken yanına balonlarını ve uçurtmasını neden almıştır?
Cevap: Anteni yukarılara çıkarmak için yanlarına balon ve uçurtma alıyorlar.

2. Düş Robotu, Pınar’la Ayşegül’ü nasıl bir yolculuğa çıkarıyor?
Cevap: Geçmişe yolculuğa çıkarıyor.

3. Pınar ve Ayşegül, Düş Robotu’nun yardımıyla Graham Bell’in yanına gittiklerinde onu kiminle çalışırken buluyorlar? Sizce o kimdir?
Cevap: Pınar ve Ayşegül, Düş Robotu’nun yardımıyla Graham Bell’in yanına gittiklerinde onu Watson ile çalışırken buluyorlar. Watson Graham Bell’in ortağı ve ilk telefon görüşmesi yaptığı kişidir.

4. Graham Bell denemesinde başarılı oluyor mu? Bunun üzerine Watson ona ne söylüyor?
Cevap: Graham Bell başarılı oluyor. Bunun üzerine  Watson, Graham Bell’e  ” Başardık Bell… O uzun uykusuz geceler boyunca yaptığımız çalışmalar işe yaradı.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metinde geçen aşağıdaki cümlelerden hareketle metnin ana fikrini yazınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları Yıldırım Yayınları
Cevap: Hayal etmek ve çalışmanın önemi anlatılmaktadır.


Okuduğunuz metindeki gerçek ve kurgusal ögeleri belirleyiniz.
Cevap:

Gerçek kişiler: Pınar, Ayşegül, Graham Bell, Watson

Kurgulanmış kişiler: Düş Robotu

Gerçek olaylar: Ayşegül ve Pınar’ın, Pınar’ın annesini araması

Kurgulanmış olaylar: Watson ve Graham Bell’in gelmesi


Buluş yapan bilim insanının patent (buluş belgesi) alarak hakkını koruması neden önemlidir?
Cevap: Emeklerini koruma altına alması eserinin sahtelerine engel olabilmesi için önemlidir.


Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle engellilerin günlük yaşamlarını gerektiği gibi sürdürebilmeleri için başka ne tür buluşların yapılabileceğiyle ilgili duygularınızı ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İşitme engelli bireylerin yapılan konuşmaları anlamaları için konuşulanları yazan bir saat buluşu yapılabilir. Bu buluş kişilerin hayatını kolaylaştırır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları Yıldırım Yayınları

Yukarıda listelenmiş özelliklere göre okuduğunuz metnin türü nedir?
Cevap: Metin tiyatro türündedir.


Aşağıdaki metinleri okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları Yıldırım Yayınları

Yukarıdaki metinlerden hangisindeki bilgiler sizce daha güvenilirdir? Niçin?
Cevap:  Edu uzantılı kaynak veren metin daha güvenlidir çünkü üniversiteler tarafından yazıldığı için doğruluğu daha kesindir.

“edu” ve “gov” uzantılarının ne anlama geldiğini biliyor musunuz? Sizce bilimsel çalışmalarda niçin ağırlıklı olarak “edu” ve “gov” uzantılı siteler kullanılmaktadır?
Cevap: Gov uzantıları devlet sitelerini temsil etmektedir, edu uzantısı üniversite sitelerini temsil etmektedir. Doğruluğu güvenilir olduğu için bu siteler kullanılmaktadır.

Genel ağda araştırma yaparken okuduğunuz bir haberi ya da bilgiyi farklı kaynaklardan kontrol etmek neden önemlidir?
Cevap: Güvenilirliğinden ve doğruluğunun kesinliğinden emin olmak için kontrol etmek önemlidir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Yıldırım Yayınları

Söz Varlığımız

Aşağıda okuduğunuz metinde geçen bazı cümleler verilmiştir. Cümlelerde bulunan deyimlerin altlarını çizerek bu deyimlerin cümleye kattığı anlamları yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Yıldırım Yayınları


Aşağıdaki ifadeleri “gibi, ki, ama, yalnız, beri, göre, ancak, ile, de, çünkü” edat ve bağlaçlarından uygun olanlarıyla tamamlayınız. Bu sözcüklerden hangilerinin edat ya da bağlaç olduğunu belirleyip cümlelerin yanındaki yay ayraçların içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Yıldırım Yayınları


Konuşalım, Anlatalım

“Araştıralım, Hazırlanalım” bölümünde yaptığınız araştırmada edindiğiniz bilgileri görsellerle destekleyerek, bir sunu hazırlayıp sınıf arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: İnsanlık tarihinde dönüm noktası sayılacak bir sürü buluş vardır. Bunlara  telefonu, bilgisayarı, ampulü, matbaayı örnek olarak gösterebiliriz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları Yıldırım Yayınları

Düşünelim, Yazalım

Aşağıdaki metinde karanlıktan korkan bir çocuk bu sorununa yönelik çözümünü anlatır. Metni okuyunuz ve bir bilim insanı gibi düşünerek çocukların karanlık korkularına yönelik bir icat geliştiriniz. Noktalı yerlere icadınızı tanıtan bir yazı yazınız.
Cevap: Ben adımları algılayan ışıklı bir sensör sistemi ayarlardım. Bu sayede ışıkları sadece gerekli durumlarda yanar hem tasarruf edilmiş olunur hem de çocuklar karanlıktan korkmamış olurdu.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları Yıldırım Yayınları

Okuduğunuz metinde çocuklar Düş Robotu sayesinde zaman içinde bir düş yolculuğu yapıyorlar. Böyle bir imkânınız olsaydı siz hangi mucidin olduğu zamana gitmek isterdiniz? Ona neler sorardınız? Bununla ilgili bir tiyatro metni yazınız.
Cevap:


Araştıralım, Hazırlanalım

Bankamatikten para çekme işlemi ve bankamatik kartları hakkında aile büyüklerinizden ya da genel ağdan bilgi edininiz.
Cevap: Para çekmek için en yakın bankamatiğe giderek kartımızı koyarız ve ardından şifremizi gireriz. Şifreyi girdikten sonra işlemlerden para çekme butonunu seçeriz. Çekeceğimiz para tutarını gireriz ve paramızı, kartımızı ve makbuzumuzu alırız.


Sonraki Ödevler:


Teşekkürler, yorumunuz gönderildi!

Sonraki ödevinizi bulmak için yukarıdaki aramayı kullanabilirsiniz.
Sizde Yorum Yazın