6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250-252-253-254-255. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250-252-253-254-255. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 250-251-252-253-254-255 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Sevgi Kurtaracak Bizi Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250-252-253-254-255. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Sevgi Kurtaracak Bizi Metni Cevapları

8. Tema: Duygular


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

➠ Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Bu fotoğrafların size hissettirdiği duyguları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu fotoğraflar bende hayvanlara, yaşlılara, doğaya, yaşama olan sevgiyi hissettirdi.


➠ “Sevgi” kavramının size çağrıştırdıklarını kutucuklara yazınız.

Sevgi:

  • Aile
  • Hayvanlar
  • Doğa
  • Arkadaşlar
  • Kitap

Sevgi


➠ Sevgi kavramının size çağrıştırdıklarından yararlanarak akrostiş çalışması yapınız. Aşağıdaki kalp görselinin içine sevgi kavramını ifade eden bir sembol tasarlayınız.
Cevap:

Sevgi dolsun her yere,
Esmesin nefret, kedere.
Vefayla büyür dostluk,
Gönüller açsın güllere.
İyilik olsun her yerde.

sevgi


Okuyalım

➠ “Sevgi Kurtaracak Bizi” adlı şiiri bir fon müziği eşliğinde ezbere okuyunuz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

➠ Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki sözcük ve sözcük gruplarını örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları Yıldırım Yayınları

Çıkar yol : Güç durumlarda insanı başarıya ulaştıran, kurtaran davranış, çözüm yolu, çare.
Erinç : Hiçbir eksiği, üzüntüsü ve acısı olmama durumu, dirlik, rahat, huzur.
Cana yakın : Sevimli.
Sevecen : Acıyarak ve koruyarak sevme, şefkat, müşfiklik.
Uçsuz bucaksız : Sonu görülmeyecek kadar geniş olan.


Anlayalım, Yorumlayalım

➠ Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şaire göre sevgi, insanları nelerden kurtaracaktır?
Cevap: Savaş korkusundan, ölüm korkusundan kötülükten, kıskançlıktan kurtaracaktır.


2. İnsanların cana yakın oldukları nasıl anlaşılır?
Cevap: Kırgınlıklarını, dertlerini sevecenlikle unutmaları ile anlaşılır.


3. Sevgi neden yeşeren tohumlara benzetilmiştir?
Cevap: Sevgi, tohumlar gibi yeşerip etrafa yayıldığı için benzetilmiştir.


4. Niçin sevmekten, sevilmekten başka çıkar yol yoktur?
Cevap: Barışa ve dostluğa giden başka bir güç olmadığı için sevmekten başka yol yoktur.


5. Sevmek, sevilmek insanları hangi mutlu sonuca ulaştıracaktır?
Cevap: Dostluğa, barışa, kurtuluşa ulaştıracaktır.


➠ Okuduğunuz şiirin ana duygusunun aşağıdakilerden hangisi olduğunu belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları Yıldırım Yayınları1


➠ Aşağıdaki dizelerin şiirde ne anlama geldiğini belirtiniz.
Cevap:

Seversen her yağmur bereket: Hayata severek bakmak hayattan zevk almayı ve sevmeyi sağlar.

Gündüzü de karanlıktır sevmeyenin: Sevgi olmayan yerin tatsız, renksiz olur.

Sevenin bir düşmanı varsa / Sevmeyenin bin: Seven insanın çok dostu, sevmeyen insanın da düşmanı çok olur.


➠ Sizce “sevmek”, “sevilmek” insanların hayatında neleri değiştirir? Örnek vererek açıklayınız.
Cevap: İnsanları yumuşatır, hayatlarını renklendirir, yaşama sevinci verir, olaylara pozitif bakmayı sağlar, mutluluk, huzur verir.


➠ İnsanlara, doğaya, hayvanlara duyduğunuz sevgiyi nasıl gösterdiğinizi yazınız.
Cevap: İnsanlara, doğaya, hayvanlara duyduğum sevgiyi onları koruyarak, gülümseyerek, ihtiyaçlarını karşılamalarında yardım ederek, kibar ve nazik olarak gösteririm.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları Yıldırım Yayınları

Söz Varlığımız

➠ Aşağıda verilen şiirlerin temaları “sevgi”dir. Bunu dikkate alarak şiirlerdeki noktalı yerleri tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları Yıldırım Yayınları


Konuşalım, Anlatalım

➠ Öğretmeninizin tartışma kurallarıyla ilgili yapacağı açıklamaları dikkatle dinleyiniz. Ardından “Araştıralım, Hazırlanalım” bölümünde yaptığınız araştırmadan hareketle verilen yönergeye uyarak grup tartışması yapınız.
Cevap:

İnsan ilişkilerinde sevgi önemlidir: Sevgi, insan ilişkilerinde önemlidir. Çünkü insanların birbirine merhametli, güler yüzlü, anlayışlı, yardımsever, barışçıl, sabırlı, affedici olmasını sağlar.

İnsan ilişkilerinde güven önemlidir: Güven, insan ilişkilerinde önemlidir. Çünkü insanlar arasındaki huzuru arttırır, daha mutlu, stressiz bir hayat yaşamayı sağlar.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları Yıldırım Yayınları

Düşünelim, Yazalım

➠ Aşağıdaki şiirde yer alan noktalı yerleri, şiirin bağlamından hareketle kutucuklardaki sözcük ve sözcük gruplarından uygun olanlarla tamamlayınız (Gerekirse sözcük ve sözcük gruplarına uygun ekler getirebilirsiniz.).
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları Yıldırım Yayınları

➠ Sevgiye yönelik aşağıdaki ifadelerden istediklerinizi kullanarak bilgilendirici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız.
Cevap: Sevgi, canlıların temel ihtiyaçlarından biridir. Çünkü sevgi insana kendisini önemli, değerli, özel hissettirir ve hayata daha pozitif, mutlu, sabırlı, anlayışlı olmayı sağlar. Sevgi, doğal bir duyguyken hissedildiği yer kişiden kişiye değişebilir. Örneğin kimisi hayvanları severken, kimisi bitkileri, kimisi gökyüzünü, kimisi kitapları, kimisi yalnızlığı sever. Bu nedenle sevgi her zaman önemli ve değerli bir yere sahiptir.


➠ Aşağıda verilen paragraftaki noktalı yerleri duygu ve düşüncelerinize göre paragrafın anlam bütünlüğünü bozmayacak şekilde tamamlayınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları Yıldırım Yayınları


Araştıralım, Hazırlanalım

➠ Bir dinleti düzenlemek için üç grup oluşturunuz. Grup içinde görev dağılımı ve iş birliği yapınız. Grup olarak duygularla (sevgi, heyecan, kaygı, korku, mutluluk, özlem, umut, üzüntü vb.) ilgili şiirler, özdeyişler, şarkılar, türküler bulunuz ve bunları ezberleyiniz.
Cevap:

Şiirler

### Sevgi

Bir damla su gibi düştün kalbime,
Çoğaldın, deniz oldun içimde.
Adını yazdım gökyüzüne,
Sevgin ışık oldu geceme.

### Heyecan

Kuşlar gibi çırpınır yüreğim,
Seni gördüğüm her an.
Kelimeler düğümlenir dilimde,
Bakışların olur bana derman.

### Kaygı

Karanlık düşünceler sardı zihnimi,
Belirsizlik gölgesi peşimde.
Yarına dair sorular çoğalır,
Kaygı, zincir olur bileklerimde.

### Korku

Karanlıkta bir gölge gibi,
Yaklaşır sessizce korku.
Nefesim daralır, titrer ellerim,
Yüreğimde büyür bir burgu.

### Mutluluk

Güneş doğar içimde her sabah,
Kuşlar şarkı söyler kulağıma.
Mutluluk, renkli bir balon gibi,
Yükselir gökyüzüne dualarımla.

### Özlem

Uzak diyarlarda kaldı gözlerin,
Sesin yankılanır durur kulaklarımda.
Özlem, ince bir sızı gibi,
Dolaşır durur damarlarımda.

### Umut

Karanlık gecelerin sonunda,
Bir yıldız parlar uzakta.
Umut, yeşeren bir filiz gibi,
Büyür içimde her dakika.

### Üzüntü

Gri bulutlar kaplar gökyüzünü,
Yağmur damlaları gizler gözyaşımı.
Üzüntü, ağır bir yük olur,
Eğer omuzlarımda başımı.

Özdeyişler

### Sevgi
– “Sevgi, karşılık beklemeden vermeyi bilmektir.” – Mevlana
– “Sevgi bir ışıktır, karanlığı aydınlatır.” – Yunus Emre

### Heyecan
– “Heyecan, hayatın tuzu biberidir.” – Konfüçyüs
– “En büyük heyecan, bilinmeyene doğru yolculuktur.” – Goethe

### Kaygı
– “Kaygı, geleceğin acısını bugünden çekmektir.” – William Shakespeare
– “Kaygılanmak, ödünç dert almaktır.” – Anonim

### Korku
– “Korku, cehaletten doğar.” – Emerson
– “En büyük korku, korkuların kendisidir.” – Seneca

### Mutluluk
– “Mutluluk, paylaştıkça çoğalan tek şeydir.” – Sokrates
– “Mutluluk, içimizdeki huzurun dışa yansımasıdır.” – Dalai Lama

### Özlem
– “Özlem, sevginin en saf halidir.” – Cemal Süreya
– “Özlem, yüreğin sessiz çığlığıdır.” – Nazım Hikmet

### Umut
– “Umut, karanlık gecede parlayan yıldızdır.” – Mevlana
– “Umut, ruhun ekmeğidir.” – Molière

### Üzüntü
– “Üzüntü, sevginin bedelidir.” – Queen Elizabeth II
– “Üzüntü, geçmişin gölgesidir.” – Kahlil Gibran


Sonraki Ödevler