6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-259-260-261-262-263-264. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-259-260-261-262-263-264. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 256-257-258-259-260-261-262-263-264 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Anılar İçinde Bir Anı Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-259-260-261-262-263-264. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
sayfa 264 düşünelim yazalım sorusu Furkan Yapacak!!
Anılar İçinde Bir Anı Metni Cevapları
8. Tema: Duygular 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-259-260-261-262-263-264. Cevapları Yıldırım Yayınları
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları Yıldırım Yayınları
Metne Hazırlanalım
➠ Bir arkadaşınızın üzgün olduğunu görünce ona nasıl davranırsınız?
Cevap: Bir arkadaşımın üzgün olduğunu görünce ona merhametle, nazikçe yaklaşır ve sorununu sorarak yardımcı olmayı teklif ederim.
➠ Üzgün olduğunuzda arkadaşlarınızın size nasıl davranmasını istersiniz?
Cevap: Üzgün olduğumda arkadaşlarımın benimle ilgilenmesini, sorunlarımı çözmeme yardımcı olmalarını isterim.
➠ Aşağıdaki özdeyişlerle ilgili duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Özdeyişler, bizleri üzen anların ve şeylerin geçici olduğunu, yarın olunca her şeyin geçtiğini ve bugünümüzün değerini bilmemiz gerektiğini anlatmaktadır.
Okuyalım
➠ “Anılar İçinde Bir Anı” adlı metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz. Metni okurken aşağıdaki soruların cevaplarını bulmaya çalışınız. Bulduğunuz cevapları defterinize yazınız.
• Metinde geçen kişiler kimlerdir?
Cevap: Metinde yazar, annesi, ve arkadaşları geçmektedir.
• Olaylar nerede ve ne zaman geçmektedir?
Cevap: Olaylar Emet kasabasında, kış ayında geçmektedir.
• Giriş, gelişme ve sonuç bölümünden yararlanarak defterinize okuduğunuz metnin özetini çıkarınız.
Cevap: Yazar, küçük yaştayken Emet kasabasında oturuyorlarmış. O zamanlarda İkinci Dünya Savaşı sürüyormuş. Savaş nedeniyle yokluk ve kıtlık varmış. Herkes büyüklere küçülen kıyafetleri dikerek küçüklere göre yapıyormuş. Yazarın da ayakkabısı yıpranmış ve delindiği için ne zaman dışarı çıksa ayakları ıslanıyor ve üşüyormuş. Bir gün annesi ona bayramda lapçın ayakkabılarından alacağı müjdesini verir. Bayramda ayakkabılar alınır alınmaz dayanamaz ve giyerek sokağa çıkar. Bütün gün mutlulukla gezer zıplar sevinir. Akşam eve geldiğinde bir tekinin olmadığını fark eder. Ailesi ile gittiği her yeri arasalar da bulamazlar. Mecburen eski botlarına döner. Elinde kalan lapçınları da mahallede giymek ister ve çocukların alayına maruz kalır.
➠ Okumanız bittikten sonra giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin özetini bir ya da iki cümleyle yeniden ifade ediniz. Bu cümleleri birleştirerek anlam bütünlüğünü bozmadan tekbir paragrafa dönüştürünüz.
Cevap:
Giriş: Yazarın, İkinci Dünya Savaşı sırasında çocuk olması ve kıtlıktan dolayı zor bir çocukluk geçirmesi.
Gelişme: Yazarın botlarının delinmiş, yıpranmış ve su alması nedeni ile ailesi bayramda lastik lapçın alacakları müjdesini verir ve bayram zamanı alınır. Bayram günü büyük mutlulukla lapçınlarını giyen yazar dışarı koşar gezer, hoplar, zıplar. akşam eve geldiğinde bir tekinin olmadığını fark eder.
Sonuç: Ailesi ile gittiği her yeri arayan yazar yeni ayakkabılarını bulamaz ve mecburen eski botlarına döner.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları Yıldırım Yayınları
Sözcük Çalışması
➠ Aşağıda Kişilerin bir haktan yararlanmaları için bir kuruluş tarafından harfleri karışık olarak verilen sözcükleri anlamlarından yararlanarak bulunuz. verilen belge.
Cevap:
Anlayalım, Yorumlayalım
➠ Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metinde geçen olayı anlatan kimdir, olayla ilişkisi nedir?
Cevap: Olayı anlatan yazardır ve olayları kendisi yaşamıştır.
2. Yazarı çocukluğunda hangi haber çok sevindirmiştir?
Cevap: Kendisine lapçın ayakkabı alınacağı sevindirmiştir.
3. Yazar, lastik lapçın alındıktan sonra bayramı nasıl geçirmiştir? Sizce lastik lapçın alınmasaydı bayramı nasıl geçirirdi?
Cevap: Mutlu, heyecanlı, sevinçli geçirmiştir. Lastik lapçın alınmasaydı bayramı mutsuz geçerdi. Çünkü yıpranmış ayakkabılarla çıkıp ıslanıp üşüyecek ve eve geri dönecekti.
4. Yazar akşamüzeri kapıda lastiklerini çıkarırken neyi fark etmiştir? Bu durum yazarı nasıl etkilemiştir?
Cevap: Bir tekinin olmadığını fark etmiştir. Bu durum yazarı çok üzmüştür.
5. Lapçınlarıyla sokağa çıkan yazara arkadaşları nasıl davranmıştır? Yazar arkadaşlarının davranışlarından nasıl etkilenmiştir?
Cevap: Arkadaşları yazarla dalga geçmişler. Yazar bu davranışlarla utanmış ve üzülmüştür.
➠ Metindeki küçük kız siz olsaydınız arkadaşlarınızın alaycı tavrı karşısında neler hissederdiniz? Bu tavır karşısında sizin tepkiniz nasıl olurdu?
Cevap: Kendimi mutsuz, dışlanmış ve değersiz hissederdim. Bu tavır karşısında arkadaşlarıma beni kırdıklarını söyleyerek oradan giderim.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ Küçük kızın arkadaşlarından biri siz olsaydınız ona nasıl davranırdınız? Açıklayınız.
Cevap: Küçük kıza lapçınları bu şekilde giymenin çok mantıklı olduğunu ve ona çok yakıştığını söylerdim.
➠ Aşağıdaki cümlelerden hangilerinde duygu belirten ifadeler vardır? Bu ifadelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
➠ Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” kutucuğunu işaretleyiniz.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ Çocuk ve gençlik edebiyatının dur durak bilmeksizin üreten usta kalemi Gülten Dayıoğlu’nu tanıyor muyuz?
Cevap: Gülten Dayıoğlu’nun bir yazar olduğunu biliyorum.
➠ Bu metinden hareketle Gülten Dayıoğlu’yla ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları Yıldırım Yayınları
Söz Varlığımız
➠ “Arkadaşlarım benimle öyle bir eğlendiler ki!..” cümlesinde geçen “eğlenmek” sözcüğünün anlamı aşağıdaki cümlelerin hangisinde vardır? İşaretleyiniz.
Cevap:
➠ Aşağıdaki ifadeleri “iple çekmek, aklı kalmak, başından aşağı kaynar sular dökülmek” deyimlerinden uygun olanları kullanarak tamamlayınız.
Cevap:
Bütün gün çalıştığım için iş çıkışını iple çekiyorum.
Kedimin kaybolduğunu duyunca başımdan aşağı kaynar sular döküldü.
Kütüphanede gördüğüm o kitapta aklım kaldı.
➠ Aşağıdaki cümlelerde hangi sözcükler bir duyguyu anlatmaktadır? Bu sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap:
➠ Aşağıdaki kutucuklara korku ve acıma duygularını ifade eden birer cümle yazınız.
Cevap:
- Ay! örümcek var.
- Vah vah, gencecik yaşta vefat etti.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ Aşağıdaki cümlelerde geçen ünlemlerin altını çiziniz. Bu ünlemlerin cümleye kattığı anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
➠ Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcük gruplarının uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
Tamircinin elleri vıcık vıcık yağ olmuş.
Arkadaşımla vedalaştıktan sonra ağlaya ağlaya eve döndüm.
Bölgenin turistik yerlerini uzak yakın demeden gezdiler.
Uzun bir yolculuktan sonra eve yorgun argın geldi.
Oyun oynarken annesi çağırınca ister istemez eve gitti.
O gün dere kenarından irili ufaklı taşlar toplamıştık.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 264 Cevapları Yıldırım Yayınları
Konuşalım, Anlatalım
➠ Okuduğunuz hikâyede sizi duygusal olarak etkileyen bir olay ya da kişi var mı? Bu olaydan ya da kişiden niçin etkilendiğinizi açıklayan bir konuşma yapınız. Konuşma sırasında sözcükleri anlamlarına uygun kullanmaya ve yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini tercih etmeye özen gösteriniz.
Cevap: Küçük kızın lapçınları büyük bir hevesle beklemesi ve daha ilk günden kaybetmesi beni çok etkiledi ve üzdü. Çünkü küçük kız bunun hayaliyle yatıp kalkıyordu ve trkar sahip olamayacaktı.
➠ Sınıfta gerekli hazırlıkları yaparak duygularla ilgili ezberlediğiniz şiir, özdeyiş, şarkı ve türkülerden oluşan dinletiyi sununuz.
Bir arkadaşınızı grup sözcüsü olarak belirleyiniz. Bu arkadaşınız konuyla ilgili kısa bir başlangıç konuşması yaparak grubunuzu tanıtabilir.
Cevap:
Grup Sözcüsünün Başlangıç Konuşması
Merhaba,
Bugün duyguların renklerini keşfedeceğiz. Grubumuz, ezberlediği şiir, özdeyiş, şarkı ve türkülerle bu yolculuğa davet ediyor. Lütfen duygularınızı serbest bırakın ve bizimle bu yolculuğa katılın.
Dinleti İçeriği
Şiir: “Nasıl da beklerdim senin gelişini…”
Özdeyiş: “Duygular dalgalar gibidir; gelmesini engelleyemezsin, ama hangisinde sörf yapacağını sen seçersin.”
Şarkı: “Bazen mutlu bazen umutlu…”
Türkü: “Atın Beni Denizlere” / Kazım Koyuncu
Kapanış
Duygular hayatımızı renklendirir. Umarız bu sunum sizleri duygularınızla daha da yakınlaştırır. Teşekkür ederiz.
Grup Sözcüsü: [Adınız]
Grup Üyeleri: [Üyelerin Adları]
Konu: Duygularla İlgili Şiir, Özdeyiş, Şarkı ve Türküler
Sınıf: [Sınıfınız]
Tarih: [Tarih]
Düşünelim, Yazalım
➠ Aşağıdaki kutucuklarda verilen unsurlardan seçim yaparak defterinize bir hikâye yazma çalışması yapınız.
Cevap:
Saygı; büyük, küçük, yaşlı, genç, çocuk, hayvan, bitki, yaşayan tüm canlılar için önemlidir. Saygı insanların birbirleri ile anlaşmasını, güven duymasını, huzur ve refah içerisinde yaşamasını sağlar. Saygının olmadığı bir yer huzursuz, kargaşa, kavga, gürültü içerisinde olarak huzursuzluk çıkarır. Saygı görmek için önce saygı duymalıyız.
Araştıralım, Hazırlanalım
➠ Sınıfa karton, makas ve yapıştırıcı getiriniz.