DOLAR
34,4347
EURO
36,2908
ALTIN
2.837,80
Kitap Cevapları BURADA

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-36-37-38. Cevapları Yıldırım Yayınları

9 Kasım 2024, 22:35

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-36-37-38. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 34-35-36-37-38 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ceylan, Kaplumbağa, Fare ve Karga Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-36-37-38. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Ceylan, Kaplumbağa, Fare ve Karga Dinleme Metni Cevapları

1. Tema: Erdemler 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38. Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

“Dostluk” sözcüğünün size ne ifade ettiğini yazınız.
Cevap: Dostluk sözcüğü benim için acıyı, sevinci, başarıyı paylaşacak bir yoldaş demektir.


Sizce dostluk neye benzer? Verilen örnekten yararlanarak aşağıdaki kutucuğa nedeniyle birlikte yazınız.
Cevap: Dostluk bir ağaca benzer. Ona bakıp emek verdikçe büyür ve sağlamlaşır.


Sizce sadece insanlar mı birbirleriyle dost olur? Bir kitapla, bir bitkiyle ya da bir hayvanla dostluk kurulabilir mi? Yazınız.
Cevap: Bence bir kitapla, bitkiyle ya da hayvanla dostluk kurulabilir. İnsan sevdiği her şeyle bir bağ kurabilir.


Sizce bir dostta bulunması gereken dört özellik nedir? Maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:

  1. Güvenilir olmalı.
  2. Empati yapabilmeli.
  3. Eğlenceli olmalı.
  4. Cömert olmalı.

Dinleyelim

“Ceylan, Kaplumbağa, Fare ve Karga” metnini dinlerken öğretmeniniz “Avcının kaplumbağayı çantasına attığı bölüm”de metni durduracaktır. Bu bölümden sonra olaylar nasıl gelişmiş olabilir? Yazınız. Dinleme sürecinden sonra tahminlerinizi değerlendiriniz.
Cevap: Buradan sonra arkadaşları kaplumbağayı bulamayan ceylan, fare ve karga arkadaşlarını bulmak için yola çıkmış olabilirler. Karga uçarak kaplumbağayı bulup arkadaşlarına haber vermiş olabilir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

Öğretmeniniz metni bir kez daha dinletirken anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz. Bu sözcüklerin anlamlarını tahmin edip tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:

Kelime: Küplere binmek
Tahminim: Sinirlenmek
Sözlük anlamı: Çok öfkelenmek

Kelime: Kemirmek
Tahminim: Isırmak
Sözlük anlamı: Aşındırmak, yemek

Kelime: Avcı
Tahminim
: Hayvanları yakalayan kişi.
Sözlük anlamı: Hayvan yakalamakta usta olan kimse.


Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Köpek ve adam neden ceylanın peşine düşmüştür?
Cevap: Ceylanı avlamak için peşine düşmüşlerdir.

2. Dostları, ceylanın başının dertte olduğunu nasıl anlamışlardır?
Cevap: Yemeğe gelmemesinden anlamışlar. Karga uçarak bakınca başının dertte olduğunu anlamışlar.

3. Kaplumbağa, fare ve karga ceylanı nasıl kurtarmıştır?
Cevap: Fare ağları kemirmiş sonra hepsi oradan ayrılmış.

4. Avcı, tuzağı bomboş görünce ne yapmıştır?
Cevap: Sinirden küplere binmiş.

5. Arkadaşları, kaplumbağayı kurtarmak için nasıl bir plan yapmışlardır?
Cevap: Ceylan avcının önüne çıkıp kendini göstermiş, bunu gören avcı koşarak ceylanı takip etmiş. Avcı yorulup sırtındaki çantayı yere atınca fare çantayı kemirip arkadaşını kurtarmış.

6. Sizce yazar bu metni hangi amaçla yazmış olabilir?
Cevap: Bu metni dostluğun kötü günde de birbirine destek olmak demek olduğunu anlatmak için yazmış olabilir.

7. Metnin vermek istediği mesaj sizce nedir?
Cevap: Dostlar her şartta birlik olmalıdır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları Yıldırım Yayınları

Aşağıdaki cümleleri dinlediğiniz metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız ve metni kendi cümlelerinizle özetleyiniz.

(2)Köpek ve adam bir gün çayırda oynayan ceylanın peşine düşerler.
(3)Ceylan eve dönmeyince karga onu aramaya başlar.
(5)Avcı tuzağı bomboş görünce sinirlenip kaplumbağayı çantasına atar.
(1)Ceylan, kaplumbağa, karga ve fare ülkenin birinde güzel güzel yaşayan dört arkadaştır.
(6)Karga, ceylan ve fare bir yol bularak kaplumbağayı kurtarır.
(4)Arkadaşları, tuzağa düşen ceylanı bir plan yaparak kurtarırlar.


Dinlediğiniz metne aşağıda farklı başlıklar önerilmiştir. Bu başlıklardan dinlediğiniz metne sizce uygun olmayanı işaretleyiniz. Daha sonra diğer başlıklarla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

()Dört Arkadaş
(X)Avcı ve Köpeği
()Dostluğun Değeri


Ceylan, kaplumbağa, karga ve fare arasındaki ilişkiyi göz önünde bulundurarak gerçek dostluğun nasıl olması gerektiği ile ilgili düşüncelerinizi yazınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Gerçek dostluk birbirilerini yargılamadan yokluklarının sebeplerini öğrenmekle ve zor zamanlarında birbirlerine yardımcı olmakla olur.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Yıldırım Yayınları

Söz Varlığımız

Aşağıda eksik verilen deyimleri anlamlarından yararlanarak “düşmek, binmek, vermek, dönmek, bulmak” sözcüklerinden uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:

haber vermek ~ Bildirmek, haber ulaştırmak.

küplere binmek~ Çok öfkelenmek.

yol bulmak~ Çare bulmak.

peşine düşmek~ Arkasından gitmek, izlemek.

eli boş dönmek~ Umduğunu alamadan dönmek.


Konuşalım, Anlatalım

“Dostlukların ve arkadaşlıkların bitmesinin nedenleri” konusunda bir konuşma yapınız. Konuşmanız sırasında konu hakkında bir önceki arkadaşınızın söylediklerinden hareketle konuya farklı bir bakış açısı getiriniz.
Cevap: Dostluklar ve arkadaşlıkların bitmesinin en temel sebebi empati eksikliğidir. İnsanlar birbiriyle empati yapamadığı için dostluklarına zarar gelir. Benden önceki arkadaşıma göre de ortak hobilerinin olmaması arkadaşlık bitme nedenleri arasındadır. Arkadaşımın bu görüşüne katılıyorum, çünkü insan birlikte bir şeyler yapıp eğlenebildiği kişilerle arkadaş olur.


Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. İnsanların hayvanlarla kurduğu dostluk ilişkisi hakkında duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Yıldırım Yayınları

Cevap: İnsanların hayvanlarla dostluk kurabilmesi çok güzel bir şey, bu insanları daha merhametli ve iyi yapar.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları Yıldırım Yayınları

Düşünelim, Yazalım

Aşağıdaki hikâyeyi okuyunuz. Hikâyede boş bırakılan bölümleri (metnin bütününe uygun olarak) tamamlayınız.

DOSTLARIM

Beşinci sınıfa geçtiğim yaz, babamın tayini İstanbul’dan Erzurum’a çıkmıştı. Annem ve babam okul değiştirmemi istememişler ve ilkokul öğretmeni olan halamla kalmama karar vermişlerdi. Ailem bir süre sonra Erzurum’a taşındı. Ben de halamla birlikte günlerimi geçirmeye başladım. Her gün sabah kalkar kahvaltımı yapar, halamla vakit geçirirdim ve sonrasında halam beni okula bırakırdı. Akşamları da beni okuldan arabayla alırdı.

Bir akşam okul dönüşü, evimizin yanındaki boş arsadan ağlamaya benzer sesler duyduk. Halamla karlara bata çıka oraya ulaştık. Bir de ne görelim, üç köpek yavrusu karların arasında titreşip duruyor ve ağlaşıyorlardı. Halam: ”Kıyamam ben size” dedi. Sonrasında hemen bana seslendi arabadan ceket götürmemi istedi. Köpekleri ceketlere sardık ve mahallemize götürdük. Bizi gören komşular yanımıza geldiler.

Herkes çok ilgilendi. Bütün komşular yavrulara sırayla bakmaya başladılar. Bütün sene bu üç köpek yavrusuna mahallece bakmaya başladık.

Okullar kapanmıştı. Bir süre sonra Erzurum’a, ailemin yanına gidecektim. Hem seviniyor hem de üzülüyordum. Dostlarımdan ayrı kalmak çok zordu. Ama halam: “Üzülme! Tatillerde geldiğinde yine onları görebilirsin.” diyordu. Ama ben üzülmeden edemiyordum. Güzel dostlarım beni görünce koşa koşa gelmeye başladılar. Bende sevinçle onlara doğru gitmeye başladım.

Babam:
“Dikkat et Elif! Üzerimize köpekler geliyor. Şu binaya girelim.” dedi. Çok telaşlanmış ve ürkmüştü.
Ben:
“Korkma babacığım, onlar benim dostlarım, beni uğurlamaya geliyorlar.” dedim.
Engin DURAKER


Araştıralım, Hazırlanalım

Genel ağ, kitap ve dergi gibi kaynaklardan Millî Mücadele’nin kadın kahramanlarıyla ilgili araştırma yapınız. Millî Mücadele yıllarındaki kadın kahramanlar ile ilgili edindiğiniz belge ve görselleri sınıfa getiriniz.
Cevap: Milli Mücadele döneminin kadın kahramanları; Safiye Ali, Halime Çavuş, Sabiha Gökçen ve  Şerife Bacı gibi isimlerdir. Milli mücadele döneminde büyük payları olmuştur. Örneğin Sabiha Gökçen ilk kadın savaş pilotudur. Şerife bacı ise askere cephane taşırken donarak can veren bir kahramanımızdır. Aynı zamanda Halime Çavuş, kurtuluş savaşı sırasında orduya erkek kılığında katılmış bir kahramanımızdır.


Cumhuriyet yönetimiyle kadınlara verilen haklar konusunda araştırma yapınız.
Cevap: Cumhuriyet yönetimiyle kadınlara seçme ve seçilme hakkı, velayet hakkı gibi özgürlükler sunulmuştur.

Yorumlar
  1. Anonim dedi ki:

    Çok iyi iyi ki varsınız ❤️❤️❤️ sürekli bu siteyi kullanıyorum. Ödevlerimi rahatlıkla kontrol edebiliyorum.

  2. Anonim dedi ki:

    Ödevlerimi kolayca yapıyorum teşekkür ederim 🙂

Sizde Yorum Yazın