6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 50-51-52-53-54-55-56 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ağustos Şafağı Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56. Cevapları Yıldırım Yayınları
“Türkiye Cumhuriyeti’ne Giden Yol” belgeselini www.eba.gov.tr genel ağ adresinden izleyiniz. Belgeselden hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Savaş görüntüleri size neler hissettirdi?
Cevap: Savaş görüntüleri bende korku, gerilim, üzüntü hissettirdi.
Kurtuluş Savaşı yıllarında verilen mücadele ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Cevap: Kurtuluş Savaşı yıllarında kadın erkek ve çocuk herkes vatanın kurtulabilmesi için büyük fedakarlıklarda bulunmuşlardır. Bazı kadınlar hamile halde bazı çocuklar küçük yaşlarında karşılaştıkları zorluklara rağmen mücadeleden geri durmamışlardır.
Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında etkili olan unsurlar nelerdir?
Cevap: Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında etkili olan unsurlar milletin birlik ve beraberlik içerisinde olması, vatan sevgisi ve özgür olma isteğidir.
“Ağustos Şafağı” adlı şiiri noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.
Aşağıdaki sözcüklerin şiirde geçtiği dizeleri bulunuz. Bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten bularak noktalı yerlere yazınız ve sözcüklerin şiire kattığı anlamı kendi cümlelerinizle ifade ediniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Şiirde anlatılan tarihî olay nedir?
Cevap: Şiirde anlatılan tarihi olay Dumlupınar Meydan Muharebesi’dir.
2. Kocatepe nerededir? Buranın tarihî açıdan önemi nedir?
Cevap: Kocatepe Afyonkarahisar’dadır. Kocatepe, Anadolu ve Türk ulusunun kurtuluşunun başlatıldığı sevk ve idare edildiği yer olduğu için önemlidir.
3. Kükreyen aslanlar gibi savaşan Türk askerlerinin karşısında düşman askerleri ne yapmıştır?
Cevap: Türk askerlerinin karşısında düşman askerleri sefil ve perişan bir şekilde kaçmışlardır.
Şiirde aşağıdaki dizeler ile ne anlatılmak istenmiştir? Belirtiniz.
Cevap: Aşağıdaki dizeler ile anlatılmak istenen Türk milletinin bayrak ve vatan sevgisiyle yediden yetmişe canla başla savaştığını anlatmak istemiştir.
Şiirin hangi bölümünde Atatürk’ün sözlerine yer verilmiştir? Bu sözleri belirleyerek yazınız.
Cevap: Şiirin son bölümünde Atatürk’ün sözlerine yer verilmiştir. Bu sözler “Ordular, ilk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri!” dir.
Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında toplumsal dayanışmanın önemi nedir? Bu konudaki duygularınızı ve düşüncelerinizi yazarak ifade ediniz.
Cevap: Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında Türk milletinin birlik ve beraberlik içerisinde olması savaşta galip olmamızı ve vatanımızı düşman işgalinden kurtarmamızı sağlamıştır.
Aşağıda “kavga” sözcüğünün üç ayrı anlamı verilmiştir. Bu sözcüğün metinde kullanıldığı anlamı belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz. Kavga sözcüğünü metindeki anlamıyla bir cümlede kullanınız.
Cevap: Eski sağlığına kavuşmak için çok mücadele verdi.
Aşağıdaki aynı renkle yazılmış sözcüklerin ortak özelliğini belirleyerek ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
Maviyle yazılmış sözcüklerin ortak özellikleri: Basit sözcük
Pembeyle yazılmış sözcüklerin ortak özellikleri: Birleşik sözcük
Yeşille yazılmış sözcüklerin ortak özellikleri: Türemiş sözcük
Ortak özelliklerini belirlediğiniz sözcükleri ilgili başlıkların altına yazınız.
Cevap:
Basit sözcük: Ağustos, sözünü
Türemiş sözcük: Büyük, Türklük
Birleşik sözcük: Kocatepe, Akdeniz.
Aşağıdaki sözcüklerin kaç tane yapım eki aldığını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki sözcüklerin köklerini belirleyip bulmacadan bulunuz.
Cevap:
Sizce bir sözcük en çok kaç tane yapım eki alabilir? Aşağıdaki kutucuklara farklı sayıda yapım eki almış sözcüklere örnekler yazınız.
Cevap: Bence bir sözcük en çok beş tane yapım eki alabilir.
Aşağıda verilen köklerin sonuna gelmesi gereken yapım eklerini yazarak görsellerdeki varlıkları karşılayan sözcükleri türetiniz.
Cevap:
Aşağıdaki sözcükleri yapıları yönünden inceleyiniz. Gruplardaki yapısı yönünden farklı sözcükleri belirleyip işaretleyiniz.
Cevap:
“Atatürk bugün hayatta olsaydı yurt ve dünya sorunlarına ilgi gösterir miydi? Hangi sorunlara nasıl çözüm yolları üretirdi?” sorularının cevaplarını düşününüz. Kendinizi Atatürk’ün yerine koyarak yurt ya da dünya sorunlarından birini belirleyiniz. Belirlediğiniz sorunun nedenleriyle ve çözüm yollarıyla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atatürk bugün hayatta olsaydı yurt ve dünya sorunlarına ilgi gösterirdi. Ülke ekonomisine ormanların yok olma sorunlarına çözümler arardı. Atatürk’ün yerinde olsaydım önce ormanların yok olma sorununa çözüm bulurdum. Gereksiz inşaat yapımlarını durdurur, boş arazileri ağaçlandırır ve ülke genelinde ağaçlandırma projesi başlatırdım.
Aşağıdaki metni okuyunuz. Siz metindeki Türk askerinin yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Metnin sizde uyandırdığı duygular ve düşünceler nelerdir? Bu soruların cevaplarıyla ilgili düşüncelerinizi aşağıdaki noktalı yere yazınız.
Cevap: Metindeki Türk askerinin yerinde olsaydım onun gibi düşman askeri de olsa merhametle yaklaşırdım. Metin bende gururu, üzüntüyü ve şaşkınlığı bir anda yaşattı.
Genel ağdan Atatürk müze evleriyle ilgili bilgi edininiz.
Cevap:
Genel ağdan ya da kütüphane ve kitabevlerinden Atatürk’le ilgili anıların yer aldığı kaynakları araştırınız ve Atatürk’ün anılarından birini sınıfınıza getiriniz.
Cevap:
Hangi olay Kurtuluş Savaşı’nın başlangıcı sayılır
Atatürk’ün Samsun’a çıkmasıyla Kurtuluş Savaşı başlamış olur. Erzurum, Amasya ve Sivas kongreleri sayesinde halkın bilinçlenmesi ve örgütlenmesi sağlanmış , böylece Kurtuluş Savaşı’nın ilk kıvılcımı Mustafa Kemal Paşa tarafından atılmıştır.
Bu görüşmeler ve kongreler sonucunda kıvılcımı çakılmış oldu ve Türk milletinin hiçbir şekilde başka bir ülkenin buyundurluğu altında kalmayacağı ve ölene kadar özgür bir millet olacağı kanıtlanmış ve gösterilmektedir. Bu nedenle Kurtuluş Savaşı’nın başlangıcı olarak Mustafa Kemal Atatürk’ün Bandırma vapuru ile Samsun’a çıkışı Kurtuluş Savaşı’nın başlangıcı olarak sayılmaktadır.