6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-54-55-56-57. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 52-53-54-55-56-57 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-54-55-56-57. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57. Cevapları MEB Yayınları
1. Mustafa Kemal Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişiyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Konu vatan olunca her şey kenara çekilir. Öncelik her zaman vatandır demek istemiştir.
2. Mustafa Kemal Atatürk’ün başardıkları düşünüldüğünde onun hangi kişilik özelliklerine sahip olduğu söylenebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Lider, zeki, ileri görüşlü, çalışkan ve vatansever kişiliğe sahiptir.
Aşağıda, metinden bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Belirtilen sayı aralıklarına, anlamlarından hareketle bulduğunuz sözcükleri yazarak bulmacayı doldurunuz.
Cevap:
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Ahmet Remzi’nin Antakya’ya gidememe sebebi nedir?
Cevap: Antakya, işgal altında olduğundan dolayı gidememiştir.
2. Ahmet Remzi neden telgraf aracılığıyla Mustafa Kemal’i Havza ve Amasya ile görüştüremeyeceğini söylemiştir?
Cevap: Havanın yağmurlu olmasından dolayı telgrafın elektrik yüklü olmasından ve telgrafta paratoner olmadığı için böyle söylemiştir.
3. Mustafa Kemal telgrafhaneden ayrıldıktan sonra Ahmet Remzi niçin uzun süre yerinden kalkamamış olabilir?
Cevap: Mustafa Kemal’in cesaretine ve korkusuzluğuna şaşırdığı için uzun süre yerinden kalkamamıştır.
4. Metinde Mustafa Kemal Atatürk’ün hangi kişilik özellikleri ön plana çıkmaktadır?
Cevap: Cesur oluşu, vatansever oluşu ve fedakar olması ön plana çıkmıştır.
a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Ardından cümlelerde tırnak içinde verilen ifadelerin her birini karşılayan sözcükleri bulunuz.
Cevap:
1. Silgi
2. Defter
3. Dost
b. a maddesinin birinci cümlesinde yer alan tırnak içindeki ifadeyi karşılayan sözcük “silgi”; ikinci cümlede “defter”; üçüncü cümlede ise “dost”tur. Şimdi soruları cevaplayınız
1. Bulduğunuz sözcüklerin ortak özellikleri nelerdir?
Cevap: Hepsi isim soylu sözcüklerdir.
2. Bulduğunuz sözcüklerin kullanıldıkları cümlelerde anlama olan katkısı, cümle içindeki görevi nedir?
Cevap: İşi yapan isim katkısı sağlamıştır.
c. Aşağıdaki cümlelerden bulduğunuz sözcüklerin ortak bir özelliğini anlatanların sonundaki kutuya “✓” koyunuz.
Cevap:
•Bu sözcükler; iş, oluş veya hareket bildirmektedir. []
•Bu sözcüklere “-mek / -mak” eki getirilemez. [✓]
•Bu sözcüklere “-mek / -mak” eki getirilebilir. []
•Bu sözcükler; varlık, duygu, düşünce veya kavramların karşılığıdır. [✓]
ç. “Yıldırım Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de!” adlı metinde kullanılan isimleri bulup bu isimlerin metnin anlamına olan katkısını belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metinde, isimlerin yerine etkinliğin a maddesindeki cümlelerde olduğu gibi isimlerin karşıladığı varlık, duygu, düşünce ya da kavramları açıklayan, anlatan ifadeler yazılsaydı metin nasıl etkilenirdi, değişirdi?
Cevap: Metin uzunlaşır ve sıkıcı olurdu. Okunması zorlaşırdı.
2. Metinde, isim türünde sözcükler olmasaydı metnin anlamı nasıl etkilenirdi, değişirdi?
Cevap: Metnin anlamı bozulurdu. Kimden ve neyden bahsedildiğini bilemezdik.
a. Aşağıda, Mors alfabesindeki işaretlerin harf, sayı ve işaret karşılıkları verilmiştir. Bunları inceleyiniz.
b. Mors alfabesi ile yazılmış aşağıdaki şifreyi çözünüz. Ardından defterinize bulduğunuz şifreyi başlık olarak kullandığınız bir şiir yazınız.
Cevap:
Vatandır benim canım
Sağım solum he yanım
Vatandır benim canım
İçim dışım akan kanım
c. “Dalgalan sen de al bayrak.” cümlesini, Mors alfabesiyle aşağıya yazınız.
Cevap: _../ ._ / ._.. / _ _ ./ ._/ ._.. / ._ / _.
… / . / _.
_.. / .
._/ ._..
…/ ._ / _ . _ / . _ . / ._ / _._
Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden yararlanarak Atatürk’ün gerçekleştirdiği inkılaplar ve bu inkılapların önemiyle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Mustafa Kemal Atatürk, saltanatın kaldırması, harf inkılabı, kılık kıyafet inkılabı vb. bir sürü inkılaplar yapmıştır. Bu inkılaplar bizi her zaman ileriye taşımış ve bize katkı sağlamıştır.
“Millî Mücadele ve Atatürk” temasına uygun bir hikâye yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap:
Milli Mücadele döneminde Mustafa Kemal Atatürk’ün Sivas’a geldiğini duyan bir çocuk koşa koşa evine gitmiş. Annesi ve babası çocuğun heyecanına anlam veremeyip neye bu kadar heyecanlandığını sormuşlar. Bunun üzerine çocuk:
-”Mustafa Kemal Paşa Sivas’a gelmiş. Aynı şehirdeyiz belki karşılaşırım.” demiş.
Anne ve baba çocuklarının bu heyecanına tebessüm etmişler. Ertesi gün çocuk babasıyla birlikte gazete dağıtmak için yollara düşmüş. Hoplaya zıplaya gazete dağıtırken bir anda ayağı taşa takılmış ve yere kapaklanmış. Kafasını kaldırınca dolu gözleriyle bir çift mavi gözle karşılaşmış. Karşısındaki mavi gözlü güzel giyimli adam ona:
-”Bu heyecan ne böyle yaraladın kendini.” demiş şefkatle.
Çocuk ise ona Mustafa Kemal şehrimize gelmiş çok heyecanlıyım demiş. Bunu duyan adam nasıl biridir Mustafa Kemal diye sormuş. Çocuksa ona mavi gözlü bir kahramandır demiş. Adam ona tanışmak isteyip istemediğini sorunca çok isterim demiş.
Adam elini uzatmış ve ”Memnun oldum o zaman ben Mustafa Kemal.” demiş. Çocuk heyecanla Mustafa Kemal’in kucağına atlayıp:
-”Paşam bende sizin gibi bir kahraman olacağım. Cesur ve korkusuzca vatanımı savunacağım.” demiş.
Mustafa Kemal onu tebrik edip kafasını okşamış ve ona bir kitap hediye ederek ayrılmış.
Her ders parmak kaldırıyorum ve öğretmen tebrik ediyor çok teşekkürler forum ders cevapları 3> ödevlerime yardımcı oluyorsunuz