7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 139-140-141-142-143-144 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Ünite Tepeden Tırnağa Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
4. Ünite: Saf Madde ve Karışımlar 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144. Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki ifadeler doğru ise “D” harfli kutucuğu, yanlış ise “Y” harfli kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere kutu içindeki kavramlardan uygun olanları yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Fatih temas yüzeyinin, sıcaklığın ve çözünen madde miktarının çözünme hızına etkisini araştırmak istiyor ve görsellerdeki düzenekleri hazırlıyor. Fatih’in kullanması gereken düzenek numaralarını aşağıda verilen tablodaki ilgili kutulara yazınız.
Cevap:
2. Aşağıda bazı atomlar, renkli daireler ile temsil edilerek çeşitli modeller oluşturulmuştur.
Cevap:
3. Aşağıdaki tabloda verilen karışımların türlerini ve bu karışımları oluşturan maddeleri ayırmak için kullanılacak yöntemleri yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.
Buna göre
I. X, Y ve Z maddeleri faklı cins atom içermemektedir.
II. Bütün maddelerin elektron sayısı birbirinden farklıdır.
III. X ve Y maddelerinin proton sayıları aynıdır.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
Cevap: A
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III
2. Bir öğrenci, geçmişten günümüze atom kavramı ile ilgili bazı posterler hazırlamıştır. Posterleri inceleyen öğretmeni, görseller ve açıklamalarda bazı hatalar bulunduğunu söylemiştir.
Buna göre
I. K posterinde bulunan görsel ile M posterinde bulunan görsel yer değiştirmelidir.
II. L posterinde bulunan açıklama ile M posterinde bulunan açıklama yer değiştirmelidir.
III. L posterinde bulunan görsel ile N posterinde bulunan görsel yer değiştirmelidir.
önerilerinden hangileri yapılırsa posterlerdeki tüm hatalar giderilmiş olur?
Cevap: C
A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve III
3. Günlük hayatta kullanılan bazı maddelerin tanecikli yapısı aşağıdaki gibidir:
Bu yapılar incelendiğinde aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap: A
A) Bakır sembolle gösterilirken sofra tuzu formülle gösterilir.
B) Bakır ve oksijenin yapısında bulunan atom cinsi sayısı eşit değildir.
C) Bakır ve oksijen saf madde iken su ve sofra tuzu saf madde değildir.
D) Suyun bir molekülünde bulunan atom sayısı, oksijenin bir molekülünde bulunan atom sayısından azdır.
4. Aşağıda bazı elementlere ait kullanım alanları verilmiştir.
• İçme suyu ve yüzme havuzu suları için dezenfektan olarak kullanılır.
• Zeplin ve balon gibi hava taşıtlarında kullanılır.
• Mutfak ve ev eşyalarının yapımında kullanılır.
Verilen kullanım alanları ile seçeneklerdeki elementlerin sembolleri eşleştirilirse hangisi açıkta kalır?
Cevap: A
A) N
B) He
C) Al
D) Cl
5. Aşağıdaki görsel, bitkilerin besin üretebilmek için havadan aldıkları karbondioksit gazı ile ilgilidir.
Bu gaz türü ile ilgili verilen bilgilerden hangisi söylenemez?
Cevap: D
A) CO2 formülü ile gösterilir.
B) Canlıların solunumu ve fosil yakıtların yanması sonucu oluşur.
C) Yangın söndürme tüplerinde ve gazlı içeceklerde kullanılır.
D) Fiziksel olarak parçalanarak kendisini oluşturan karbon ve oksijen elementlerine dönüşür.
6. Aşağıdaki tabloda çözeltiler ve bu çözeltileri oluşturan maddelerin fiziksel hâlleri verilmiştir.
Buna göre tabloda numaralandırılmış kutulara aşağıdakilerden hangileri gelmelidir?
Cevap: A
A) I- Kolonya
II- Katı
III- Katı
B) I- Alkol
II- Sıvı
III- Katı
C) I- Zeytinyağı – su
II- Sıvı
III- Sıvı
D) I- Su – mürekkep
II- Katı
III- Gaz
7. Aşağıdaki tabloda bazı atıklar numaralandırılmıştır.
Bu atıklardan geri dönüştürülebilenlerin bir arada olduğu sıralama, aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C
A) 1-3-4-5-6
B) 3-4-5-6-8
C) 1-3-4-6-8
D) 2-3-4-6-7
8. Saliha Öğretmen ve öğrencileri, yeniden kullanılabilecek eşyaları ihtiyaç sahiplerine iletmek için aşağıdaki projeye katılmıştır.
Saliha Öğretmen’in ve öğrencilerinin katıldığı bu kampanya ile ilgili aşağıdaki yorumlardan hangisi yapılamaz?
Cevap: C
A) Ham madde gereksinimini azaltır.
B) Toplumsal sevgi, saygı ve dayanışmayı arttırır.
C) Ürünler kısa süre kullanılacağından tüketimin artmasını sağlar.
D) Yeni üretime ihtiyacı azaltacağından enerji tasarrufu sağlar.
9. Aşağıdaki kaplarda bulunan maddeler ile hazırlanan karışımları ayırmak için 1 ve 2. deney düzenekleri kuruluyor.
Kaplarda bulunan maddelerin ikisini karıştırarak elde edilen karışım 1. deney düzeneği ile, kaplarda bulunan maddelerin diğer ikisini karıştırarak elde edilen karışım 2. deney düzeneği ile kendisini oluşturan maddelere ayrılabilmektedir.
Yapılan bu işlemlere göre aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap: D
A) İkinci deney düzeneği süzme yöntemidir ve yoğunluk farkından yararlanılır.
B) Birinci deney düzeneği ile homojen karışımlarda kaynama noktası büyük olan madde II. kaba aktarılır.
C) İkinci deney düzeneği ile homojen karışım olan kum-taş karışımı kendisini oluşturan maddelere ayrılmıştır.
D) Birinci deney düzeneği ile homojen karışım olan alkol-su karışımı kendisini oluşturan maddelere ayrılmıştır.
10. Aşağıda bir evde bazı malzemelerin kullanımı ile ilgili bilgiler verilmiştir.
Bu malzemelerin kullanımı ile ilgili aşağıdaki yorumlardan hangisi yanlıştır?
Cevap: B
A) Çizmenin başka bir amaçla kullanılması, kaynakların etkili kullanılmasını olumlu etkiler.
B) Çizmenin süslenip saksı olarak kullanılması geri dönüşüm kapsamında değerlendirilmiştir.
C) Eski çamaşır makinesi tamir edilemeyecek durumda ise ihtiyaç sahibine verilmemelidir.
D) Tasarruf açısından değerlendirilebilmek için çamaşır makinesinin neden değiştirildiği bilinmelidir.