7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19. Cevapları MEB Yayınları

11 Kasım 2024, 23:07

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Martı Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Martı Metni Cevapları

1. Tema: Kişisel Gelişim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19. Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu kelime bende elinden gelenin daha iyisini yapmak anlamını çağrıştırıyor.

2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Cevap: Azimle yapılan, çabalanan işler beraberinde başarıyı getirir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları

1.Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları

2.Etkinlik

A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.
Cevap: Sahildeki martılar, sırf yiyecek bulabilmek için,  sahilden ayrılıp geri dönebilmek için uçan kuşlarmış.

2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.
Cevap: Diğer martılar, sadece karınlarını doyurmak için uçarken, Martı Jonathan tutku için uçuyordu ve diğer martılara göre kendini geliştirmek için sürekli çabalıyordu. Aynı kanatlara sahip olmaları ise onları benzer özellikleridir.

3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap: Martı Jonathan’ın hedefi hızlı bir şekilde uçabilmekti. Hedefine ulaşmak içinde pes etmeden çalışarak sınırlarını zorladı.

4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.
Cevap: Jonathan, “bir… tek… biraz daha… hadi… yüksel… şimdi kavis… yoo, hayır… ” diye kendini motive ediyor. Ben ise istersen her şeyi yaparsın diyerek kendimi motive ediyorum.

5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ben kendimi spor alanında geliştirmek istiyorum. Bunun içinden yeterince antrenman yapmam gerekiyor.


B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.
Cevap:

1.Soru: Martı Jonathan Livingston nasıl özelliklere sahiptir?
Cevap: Azimli ve hedefleri için çabalayan bir martıdır.

2.Soru: Martı Jonathan kaçıncı denemede hedefine ulaştı?
Cevap: Martı Jonathan 10. denemede hedefine ulaştı.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları

3.Etkinlik

“Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları


4.Etkinlik

A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.
Cevap:

  • Durgun denizin minik dalgacıkları üzerinde, güneşin altın gibi ışıldadığı pırıl pırıl bir sabahtı.
  • Sahilden bir mil uzaklıkta, denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi, martılara kahvaltı zamanının geldiğini haber veriyordu.
  • Şimdi rüzgâr hafifçe yüzünü yalıyordu.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları MEB Yayınları

B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.
Cevap:

Huzur Ormanı

Huzur ormanında bugün bir sessizlik hakimdi. Hayvanların hepsi kendi köşesine çekilmiş sessizliğe gömülmüşlerdi. Buna gören Maymun Charlie bu sessizliği bozmak ve ormana ses getirmek istedi.

-” Heyyy! Huzur Ormanı bu sessizlikte ne kalkın ve bir oyun oynayalım.” dedi.
Bunu duyan karga, fil, zürafa, aslan ve diğer bütün hayvanlar toplandılar. Oyun olarak şarkı söyleme oyununu seçtiler. Oyunun kazanına bir günlüğüne sınırsız hizmet sunulacaktı. Fil başladı borusunu öttürmeye, ardından zürafa uzun gövdesini sallaya sallaya şarklılar söyledi. Herkes sırayla şarkısını söylüyordu. Hava epey kararmıştı ama herkes çok eğleniyordu. Yarışma bittiğinde birinci seçemediler Çünkü hepsi  bir birinden güzeldi. Bunun üzeri Orman Kralı Aslan, yarın güzel bir şenlik verelim ve hep birlikte eğlenelim dedi. Bu fikir Huzur Ormanı sakinlerinin hoşuna gitti. Charlie ormanı yeniden canlandırmıştı.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları

5.Etkinlik

Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.

Mavi, kırmızı, sarı, siyah ve yeşil renkli fular takan beş martı, içlerinden en hızlı uçanın kim olduğunu belirlemek için bir yarış düzenlemişlerdir. Bu yarışın sonucuyla ilgili şunlar bilinmektedir:

• Siyah fular takan martı, yarışı üçüncü sırada tamamlamıştır.
• Yeşil ve kırmızı renkli fular takan martılar, yarışı art arda tamamlamıştır.
• Yarışı birinci veya ikinci sırada bitiren martının fular rengi mavi değildir.

Bu bilgilere göre aşağıdaki sıralamalardan hangilerinin bu yarışın sonucuna uygun olduğunu belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları MEB Yayınları

6.Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap:

Her sabah binlerce martı, bir lokma yiyecek için mücadeleye girişiyordu.
Martı Jonathan Livingston ona acı veren kavisi oluşturabilmek için kanatlarını iyice geriyordu.
Çoğu martı sırf yiyecek bulmak, sahilden ayrılıp tekrar geri dönebilmek için uçar


7.Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları MEB Yayınları


Gelecek Derse Hazırlık

Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.
Cevap: 3 Ağustos 1920 yılında küçük bir kasabada dünyaya gelmiştir. Kendi kasabasında öğretmen yapan Behçet Necatigil ve arkadaşı şair Muzaffer Tayyip Uslu’yla beraber Zonguldak’ta yaşamıştır. Yakın arkadaşı Muzaffer Tayyip Uslu gibi kendisi de verem hastasıdır. Evlendiği kişi de verem hastasıdır. Genç yaşlarında önemli şiirler yazmıştır. Eşinin verem hastalığından vefat etmesinden 10-15 gün kadar sonra kendisi de bu acıya dayanamayıp hastalıktan vefat etmiştir. Öldüğünde henüz 22 yaşındaydı.

Yorumlar
  1. Anonim dedi ki:

    İlk yorum benim galiba dostum iyi ki varsın yoksa ödevleri nasıl Yetiştireceğim Allah sana ailene uzun ömürler versin.

  2. Anonim dedi ki:

    Abi bu uygulamayı kim yaptıysa Allah ondan razı olsun sayesinde sınıfı geçtim

Sizde Yorum Yazın