Son Düzenleme: 2 Aralık 2024 - Yazar: Sena
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122-124-125-126-127-128-129. Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122-124-125-126-127-128-129. Cevapları Özgün Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Oduncunun Eşeği Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122-124-125-126-127-128-129. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Oduncunun Eşeği Metni Cevapları
İçindekiler
4. Tema: Erdemler 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129. Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları Özgün Yayıncılık
Hazırlık Çalışmaları
Kanaat hakkında söylenmiş atasözü, deyim ve özdeyişleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Kanaat: Elimizdekiyle yetinmek demektir.
Atasözü: Aza kanaat etmeyen çoğu hiç bulamaz.
Özdeyiş : Kötülük insana tamahtan gelir. Kanaatten hiç kimse ölmedi, hırsla da hiç kimse padişah olmadı. Hz. Mevlana
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları Özgün Yayıncılık
1. Etkinlik
Aşağıya, metnin hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap:
Mekan: Orman, padişahın ahırı.
Zaman: Belirsiz bir gün.
Anlatıcı: Üçüncü kişi.
Şahıs ve varlık kadrosu: Oduncu, eşek, seyis, atlar.
Olay örgüsü: Oduncunun fakirliğinden dolayı eşeğini besleyememesi sonucunda eşeğin çelimsiz kalması. Seyisin eşeği görüp ahıra götürerek toplanmasını sağlaması. Eşeğin ahırda gördüğü atlara imrenmesi, atların savaştan döndükten sonraki hallerini görünce fakirliğine şükretmesi.
2. Etkinlik
Aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Paragrafta geçen hangi kelimeler kanaat kelimesiyle karşıt çağrışımlar içermektedir? İşaretleyiniz.
Cevap: Tamah, tembellik, öfke, hırs, kıskançlık karşıt çağrışımlar içermektedir.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları Özgün Yayıncılık
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruları, metne göre cevaplayınız.
1. Oduncunun eşeği neden çelimsiz ve güçsüzdür?
Cevap: Oduncu yoksul olduğu ve eşeği de beslenemediği için çelimsiz ve güçsüzdür.
2. Seyis, oduncunun eşeğini neden sarayın ahırına götürmek istemiştir?
Cevap: Eşeğin beslenip kendine gelmesi için ahırına götürmek istemiştir.
3. Eşek, padişahın ahırındaki atlara niçin imrenmiştir?
Cevap: Atlar bakımlı, semiz, genç görünümlü ve yemekleri suları zamanında geldiği için imrenmiştir.
4. Padişahın ahırından atların birer birer eyerlenip çıkarılmasının sebebi nedir?
Cevap: Savaş girecek olmalarıdır.
5. Eşek, atların hangi durumunu görünce onlara özenmekten vazgeçmiştir?
Cevap: Atların yorgun, her yerleri yara bere içinde görünce onlara özenmekten vazgeçmiştir.
6. Eşeğin “Ben bu yoksulluk ve güçsüzlüğe razıyım. Yeter ki savaş ve huzursuzluktan uzak kalayım!” cümlesi ile okura hangi mesaj verilmek istenmektedir?
Cevap: Varlık içinde huzursuz olunacağına, yoklukta huzurlu olmanın daha önemli olduğunu anlatmaktadır.
4. Etkinlik
Metinden alınan aşağıdaki cümleleri gerçek ve kurgusal oluşlarına göre örnekteki gibi değerlendiriniz.
Cevap:
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Özgün Yayıncılık
5. Etkinlik
Aşağıda karışık bir şekilde verilen olayları okuduğunuz metnin mantık akışına göre sıralayınız.
Cevap:
6. Etkinlik
Çelimsiz eşek bir onların bakımlı hâline, bir de kendinin zavallı hâline bakarak iç geçirdi. Sonra da başını yukarı kaldırıp şöyle dua etti: “Yüce Rabbim, eşeğim eşek olmasına ama ben de senin kulunum. Böyle çelimsiz ve güçsüz oluşum niçin?”
Metinden alınan yukarıdaki paragrafta hangi söz sanatlarının kullanıldığını belirleyip bu söz sanatlarını açıklayınız.
Cevap: Metinde eşeğin insan gibi dua edip konuşmasında kişileştirme ve konuşma sanatına başvurulmuştur.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Etkinlik
“En büyük hazine kanaatkâr olmaktır, sonra sağlık ve çalışkanlık oldu mu, yaşamak için yeter bunlar.” Goethe (Goda)
Goethe’nin yukarıdaki sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızda anlatım biçimlerinden yararlanınız. Kanaat ile ilgili bulduğunuz atasözü, deyim ve özdeyişlerden yararlanarak anlatımınızı zenginleştirebilirsiniz.
Cevap: Kanaatkar olmak elinde olanı sevmek, kabul etmektir. Kanaatkar olmak aynı zamanda kıskançlığın, israfın, öfkenin, hasedin önüne geçerek şükrü öğretir. Kanaatkar olan insanlar elindekinin değerini bilerek, sahip olduklarından zevk alırlar. Bu sayede şükrederek Allah’ın rızasını da kazanırlar.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Özgün Yayıncılık
8. Etkinlik
Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış fiilleri yapılarına göre inceleyip uygun çuvallara yerleştiriniz.
Cevap:
Basit Fiiller: Sordu, ver.
Türemiş Fiiller: Beslenemiyor, rastladı, doyuruyorum, güçlenir, bakındı.
Birleşik Fiiller: Teslim etti, yorgun düşüyor.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları Özgün Yayıncılık
Gelecek Derse Hazırlık
Mathew amcanın mirası bu sayılan yerlerden hangisindedir? Tahmin ediniz.
Cevap: Matthew amcanın mirası yemek tariflerinin içerisinde yer alan bir şifrede olabilir.