7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20. Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20. Cevapları Özgün Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 14-15–16-17-18-19-20 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Matematiğin Şiirselliği Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
Matematiğin Şiirselliği Metni Cevapları
1. Tema: Bilim ve Teknoloji 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-15–16-17-18-19-20. Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları Özgün Yayıncılık
Hazırlık Çalışmaları
Matematik biliminden hangi işlerimizde faydalanabiliriz? Matematiği çevremizde nerelerde görmekteyiz? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Matematiği alışveriş yaparken kullanabiliriz. Hayatımızın her anında matematik bulunur. Taksiciye verdiğimiz para üstünü hesaplarken, annemizle aramızdaki yaş farkını düşünürken veya
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Özgün Yayıncılık
1. Etkinlik
Metinde geçen bazı kelimelerin harfleri aşağıda karışık olarak verilmiştir. Numaralarla belirtilen anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak örnekteki gibi yazınız. Kelimeleri, anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız. Sözlük hazırlama ilkelerine dikkat ederek oluşturacağınız sözlüğe, öğrendiğiniz yeni kelime ve kelime gruplarını ekleyebilirsiniz.
Cevap:
1.tinak →Antik
→Bu kitap bize antik dünyanın kapılarını açıyor.
2.envre→Evren
→Devasa teleskoplarımıza rağmen henüz evrenin sınırlarını zorlamaya yakın bile değiliz.
3.roflüm→Formül
→Problem çözme formüllerini öğretmenimiz bizlere öğretti.
4.geim→İmge
→Şiirdeki imge yazarın bir imzası gibidir.
5.aşin→ İnşa
→Ailemle birlikte çok güzel bir ağaç ev inşa ettik.
6.şimel →İşlem
→Öğretmenin verdiği matematik işlemlerini bir çırpıda çözdüm.
7.ahav→ Vaha
→ Filmdeki karakterler vahadaki ağaca tırmanıyordu.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Özgün Yayıncılık
2.Etkinlik
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. “Devasa bir duygu yumağını, birkaç kelimeyle ahenkli bir şekilde ortaya koymanın adıdır şiir.” cümlesinde şiirin hangi özelliklerinden bahsedilmektedir?
Cevap: Şiirin duyguları yansıtma özelliğinden bahsedilmektedir.
2. İnsanın, yaşadığı evreni tanıyabilmesinin şartı nedir?
Cevap: Bunun şartı insanın matematik dilini anlayabilmesidir.
3. Yazar, matematik ve şiiri hangi açılardan birbirine benzetmiştir?
Cevap: Akıcı olması yönüyle matematik ve şiiri birbirine benzetmiştir.
4. Yazara göre öğrenciler, matematik bilimine neden mesafelidir?
Cevap: Çocuklar doğadan uzak düştükleri için matematik bilimine mesafelidirler.
5. Yazar, doğadaki varlıklarda matematik örüntülerinin bulunduğunu hangi örneklerle açıklamıştır?
Cevap: Yazar doğadaki günebakan, eğrelti otu, papatya ve mimari örnekleri vererek açıklamıştır.
6. Matematik ve şiirin birbirine benzediği fikrine katılıyor musunuz? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Evet, bende matematiğin de şiir gibi bir ahenk içinde olduğunu düşünüyorum.
7. Metnin son paragrafında yazar hangi görüşe karşı çıkmaktadır?
Cevap: Şiirle matematiğin, sözel ve matematiksel olarak birbirinden ayrıştırılmasından yakınılmıştır.
3.Etkinlik
Bir metnin vermek istediği mesaja “ana fikir” denir. Ana fikri destekleyen ve onun ortaya konmasını sağlayan diğer fikirlere ise “yardımcı fikir” denir. Aşağıda, okuduğunuz metnin yardımcı fikirlerinden birkaçı ve ana fikri yer almaktadır. Yardımcı fikirlerin yanına “Y”, ana fikrin yanına “A” yazınız.
Cevap:
(A)1. Şiir, içimizdeki duyguların ifadesidir.
(Y)2. İki dizelik bir şiir, onlarca duygu ve fikri içinde barındırabilir.
(A)3. Evrenin dili matematiktir.
(Y)4. Doğadaki varlıklarda özel matematik dizilimleri saklıdır.
(A)5. Şiir ve matematik birbiriyle ilişkilidir, bu sebeple birini sözel zekânın diğerini ise sayısal zekânın ürünü olarak görmemeliyiz.
(A)6. Duyguların da matematiğin de kaynağı evrendir.
(Y)7. Matematik dilindeki kavramlar şiirdeki imgelere benzer.
(Y)8. Matematikteki formüllerin kurulması, şiirdeki dizelerin ahenkli bir şekilde ve düzen içinde yazılmasına benzer.
(Y)9. Doğayla barışık olanlar matematiği sever.
(Y)10. Mimarlar, eserlerinde matematik dizilimlerinden faydalanırlar.
(Y)11. Altın orana uygun tasarlanmış bir aracın estetik gözükmesi olasıdır.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Özgün Yayıncılık
4.Etkinlik
Aşağıda “Matematiğin Şiirselliği” metninin bazı bölümlerinden alıntılar yapılmıştır. Bu bölümlerde, kutularda belirtilen düşünceyi geliştirme yollarından hangisinin kullanıldığını bularak noktalı yerlere yazınız.
Sayısal Verilerden Faydalanma -Örneklendirme- Karşılaştırma -Tanımlama- Tanık Gösterme -Benzetme
Matematik ve şiir, sonsuz gerçeklerin sonlu varlıklarca anlaşılabilmesini sağlayabilmek için birbirini andıran bir inşa sürecine sahiptir. Yani bir matematikçi yeni bir teori ortaya koyarken, bir problem hazırlarken hangi süreçlerden geçiyorsa aynı şekilde bir şair de yeni bir şiir yazarken aynı süreçlerden geçer.
Cevap: Karşılaştırma
Devasa bir duygu yumağını, birkaç kelimeyle ahenkli bir şekilde ortaya koymanın adıdır şiir.
Cevap: Tanımlama
Doğadaki matematikle ilgili binlerce örnek verilebilir. Örneğin, ayçiçeği (günebakan) ki çoğu öğrenci sadece marketlerde poşet içinde sadece çekirdek olarak gördüğü için bu bitkiyi tanımıyor bile yakından incelendiğinde, helezonik (sarmal) şekilde dizilmiş çekirdeklerden oluşur. Tam ortada bir tane çekirdek, hemen onun yanında bir çekirdek, sonra iki çekirdek, üç, beş, sekiz, on üç, yirmi bir… şeklinde devam eder. Bu dizilişi ilk fark eden İtalyan matematikçi Fibonacci’dir.
Cevap: Örneklendirme
Matematik dilindeki işlemler ve formüller şiire benzer.
Cevap: Benzetme
Alman matematikçi Karl Weierstrass, “Bir matematikçi şair ruhlu olmadıkça tam bir matematikçi olamaz.” derken Kant, “Matematik katıksız bir şiirdir.” der. Aslında matematikle uğraşana coşku veren şey, matematiğin şiir gibi akıcı olmasıdır.
Cevap: Tanık Gösterme
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Özgün Yayıncılık
5.Etkinlik
Metinde verilen “Ol mahiler ki derya içredirler deryayı bilmezler. (O balıklar ki denizin içindedirler ama denizin içinde olduklarını bilmezler.)” dizesinden hareketle matematiği bilmenin niçin gerekli olduğuna yönelik hazırlıksız konuşma yapınız.
Cevap: Matematik doğayla iç içedir. Bizlerde doğayla iç içe olduğumuz için doğayı anlamamız lazım bunun için de matematik gereklidir.
6.Etkinlik
Metinden alınan aşağıdaki cümlelerdeki örtülü (saklı, gizlenmiş) anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
1. “İnsanın iç dünyasında hâkim olan duyguların en rafine ve en naif hâlinin şiir olduğunu söylemek yanlış olmaz.” cümlesinden, duyguları ifade etmenin şiir yazmak dışında pek çok yolu olduğu bilgisine ulaşabiliriz.
2. “Bunun içindir ki çoğu matematikle barışık değildir.” cümlesinden insanların matematikle arasının iyi olmadığını söyleyebiliriz.
3. “Mimar Sinan’ın da birçok eserinde Fibonacci dizisi görülür.” cümlesinden matematiğin hayatın içinde olduğunu anlayabiliriz.
4. “Matematik dilinden uzak düşenler doğanın her yerinde var olan matematikten habersiz yaşarlar.” cümlesinden insanlar matematiğin ne anlama geldiğini bilmezlerse doğanın içindeki matematiği kaçırırlar demek istendiğini anlayabiliriz.
5. “Altın orana uygun ölçülerdeki nesnelerin ve canlıların daha estetik olduğu görülür.” cümlesinden altın oran nesne ve cisimlerin estetik ve güzel görünmesini sağlar.
6. “Matematikten korkan ya da ona mesafeli duran öğrenciler çoğunlukta olmuştur.” cümlesinden insanların matematiğe karşı bir önyargısı olduğu anlamını çıkarabiliriz.
7. “Doğayla iç içe yaşayanların matematikle barışık olduğuna şahit olmuşumdur.” cümlesinden doğanın dilini anlayan matematiği de anlar manasını çıkarabiliriz.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Özgün Yayıncılık
7.Etkinlik
Aşağıdaki cümlelerde koyu punto ile belirginleştirilen fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Eylülün gelmesiyle havalar soğudu. → “soğudu” fiili oluş fiilidir.
Çünkü fiil, öznenin iradesi dışında, kendiliğinden gerçekleşmiştir.
Cebinden bir avuç leblebi çıkarıp torununa verdi.→
Teyzem bu konudan daha önce bahsetmişti. →
Dolaptaki yoğurt ekşimiş. →
Anneannem beş dakika boyunca güldü. →
Bu günlüğü ileride sen okuyasın diye yazıyorum. →
Çimlere uzanıp bulutların hangi şekle büründüklerini izlerdik. →
Gelecek Derse Hazırlık
“Jenerik, efekt, 3D tekniği, 2D tekniği, Cut Out (kat aut) tekniği, storyboard (sıtoribord), sinopsis” kelimelerinin çizgi film tasarımında ne anlamlara geldiğini araştırınız. Bu kelimelerin yerine Türkçe hangi kelimelerin kullanılabileceğini düşününüz.
Cevap: Jenerik kelimesi, tanımaz yazısının karşılığıdır. 3D tekniği ve 2D tekniği nesnelere verilen boyutlardır. Cut out kesme işlemine denir. Storyboard bir çizme tekniğidir. Sinopsis ise bir tümebakış tekniğidir diyebiliriz.
işime çok yaradı okulun ilk günü ödev verdiler sağ olsun buradan doğru cevaplara ulaşabildim teşekkürler
Yani bazı şeylere dikkat edilmesi gereken hususlar var ama yinede güzel olmuş
Çok yardımcı oldu teşekkürler okulun ilk haftası ödev mi verilir arkadaş ya Çok işime yaradı ilk günden ödev verdiler ve ben buradan yaptım ?
öğretmenim benim kitapta da bunlar var
Çok güzel sevdim ödevlerim bunun sayesinde bitti
Çok güzel bir ders mükemmel olmuş
Bende sevdim güzelmiş burası
Çok iyi olmuş ellerinize sağlık çokta işime yaradı çok teşekkürler
Çok iyi sizde destek olun çok iyi destek verin İyi ki varsınız?
Hani orda şiir yazacaktıkya işte o kısım hocanın istediği gibi değildi bende yazamadım
Mükemmel yapmışsınız teşekkürler ??
Size çok teşekür ederim sağolun❤️❤️❤️
Size çok teşekür ederim sağolun❤️❤️❤️
İşime yaradı
dostum hayatımı kurtaran site bence gayet te iyi bir site ve güvenir.
Senin sayende ödevimi yapabildim aklıma hiç birşey gelmiyordu hemen bu siteye girdim ve ödevimi yaptım teşekkürler?♥️♥️♥️?
Çok teşekürler bunun devamınį bekliyorum sizi çok seviyorum sayenizde ödevlerde en iyi ben oldum??????????????