7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-154-155-156-157. Cevapları MEB Yayınları
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-154-155-156-157. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 152-153-154-155-156-157 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ninemin Gözleri Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-154-155-156-157. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Ninemin Gözleri Metni Cevapları
İçindekiler
5. Tema: Milli Kültürümüz 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157. Cevapları MEB Yayınları
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
1. Millî marşların ne amaçla yazıldığı ve ülkeler için neleri temsil ettiği ile ilgili yaptığınız araştırma sonucunda elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Milli marşlar özgürlüğün ve bağımsızlığın simgesidir.
2. Aile büyüklerinizden biriyle ilgili unutamadığınız bir anınızı anlatınız.
Cevap: Babamın beni ormana götürüp doğanın ağaçların önemini anlattığı anımı unutamıyorum.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
2. Etkinlik
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazarın ninesi nasıl bir kadındır? Anlatınız.
Cevap: Yazarın ninesi az konuşan sessiz, mavi gözlü ve minyon bir kadındır.
2. Yazar, ninesinin söylediği yabancı kelimeleri neye benzetmiştir? Açıklayınız.
Cevap: Güzel bir melodi ve ilkbahar poyrazına benzetmiştir.
3. Yazarın ninesi nelere ve kimlere hasret duymaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Yazarın ninesi ülkesine ve ülkesinde kalan yakınlarına, diline ve onlarla ilgili olan her şeye hasret duymaktadır.
4. Yazarın ninesinin Millî Marş’ımıza duyduğu saygıyı metindeki hangi ifadelerden anlıyorsunuz? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: ”Söylediğimizde birdenbire ciddileşir ve ayağa kalkıp düzgün durmamı isterdi.” sözlerinden saygı duyduğunu anlayabiliyorum.
5. Millî Marş’ımızı söylerken nasıl davranmalıyız? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Hazır ola geçmeli, ciddi ve saygılı davranmalıyız. Çünkü marşımız milletimizin birliğini ve bağımsızlığını ifade eder.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
3.Etkinlik
Aşağıdaki cümle, metinden çıkarılabilecek bir yargıdır. Siz de metinden çıkarılabilecek yargılara örnekler yazınız.
Cevap:
Yazarın ninesi İstiklal Marşına saygı duyar.
Yazar 20 yıl sonra İstanbul’a gitmiştir.
Yazarın ninesi memleketine ve onunla ilgili her şeye hasret duyar.
Yazar İstiklal Marşını ezberlemiştir.
4.Etkinlik
Okuduğunuz metni özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:
Ninesinin gözleri dolu bakışlarını hep kendi üzerinde hisseden yazar o gözlere her zaman hasret duyuyormuş. Çocukluğu boyunca ninesinin hasret dolu sözlerini dinlemişti. Evlendikten bir süre sonra dedesi ve ninesi Arnavutluk’a gelmişler. Sınırlar bir anda kapanınca tekrar Türkiye’ye dönememişler. Bu yüzden de yazarın ninesi, ülkesine, diline ve orda kalan yakınlarına hep hasret duymuş. Oturup bunları her zaman torununa anlatmış.
Kelimeler yazara yabancı da gelse çok hoş geliyormuş. Ninesi ona bir şarkı öğretmiş bu şarkıyı söylerken her zaman ayakta ve çok ciddi duruyormuş. 20 yıl sonra yazar Beşiktaş’ta dolaşırken ninesinin şarkısını duymuş. Yazarın ayakları tutmamış ve okulun bahçesine girerek bütün gücüyle şarkıyı söylemiş. İşte o zaman söylediği şarkının ne kadar önemli olduğunu ve Türk İstiklal Marşı olduğunu anlamış.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları
5.Etkinlik
“Başka bir ülkede yaşasaydınız ülkemizin en çok hangi yönlerini özlerdiniz?” sorusundan hareketle bir konuşma yapınız. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanınız.
Cevap: Kendi ülkem dışında bir ülkede yaşasaydım; yemeklerini, kültürünü, sokaklarını, bayrağımı, ezanın sesini ve insanlarımızı, misafirperverliğimizi özlerdim.
6.Etkinlik
Şehrinizin kültürel özelliklerini tanıtmak amacıyla bir festival düzenleneceğini hayal ediniz. Bu festival için şehrinizle ilgili bilgiler topladıktan sonra aşağıdaki alana bir afiş tasarlayarak afişinizi arkadaşlarınıza tanıtınız.
Cevap:
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları
Gelecek Derse Hazırlık
Köçürme (mangala) oyununun nasıl oynandığını araştırınız.
Cevap:
Mangala oyunu eski bir Türk oyunudur, çobanlar oynadığı için çoban oyunu olarakta bilinir. Bu oyun iki kişiyle oynanır ve oyunun oynanması için karşılıklı 6 kuyusu olan ve her kuyu grubunun sağında bulunan daha büyük ve genişçe kuyusu olan bir oyun platformuna ihtiyaç duyulur. Oyunda toplam 48 taş vardır ve küçük kuyuların tamamına 4’er tane konulur.
Her oyuncu kendi sırasındaki 6 kuyudan ve sağındaki büyük kuyudan sorumludur. Oyuncular, en fazla taşı kendi kuyusuna atmaya çalışarak oyunu kazanır. Bir kura yapılarak ilk başlayacak oyuncu seçilir. Daha sonra kendi kuyusundaki taşlardan alıp sağa doğru her kuyuya bir tane bırakacak şekilde taşları dağıtmalıdır. Elindeki son taşı bıraktığı kuyu oyuncunun kuyusu ise ve kuyudaki taş sayısı çift ise kuyudaki tüm taşları kendi kuyusuna atar. Böylece oyun devam eder ve en çok taşı toplayan kazanır.