DOLAR
34,4347
EURO
36,2908
ALTIN
2.837,80
Kitap Cevapları BURADA

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-206-207-208-209. Cevapları Hecce Yayıncılık

1 Eylül 2024, 20:21

Güreş Metni Cevapları

6. TEMA: Sağlık ve Spor: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-205-206-207-208-209. Cevapları Ferman Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları Hecce Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Yaptığınız ya da izlemeyi sevdiğiniz sporlar hangileridir? Neden? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Yaptığım ve izlemeyi sevdiğim sporlar masa tenisi ve voleyboldur. Çünkü bu sporlar eğlenceli ve takım oyunlarını severim.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları Hecce Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Ha bire yiğitler, koşun, kavrayın,
Tahminî Anlamı: Güçlü, cesur kişi.
Cümlem: Yiğit genç, tüm işi kendi üstlendi.

Davullar çalınsın ulu divanda.
Tahminî Anlamı: Toplantıların yapıldığı yer.
Cümlem: Divanda önemli kararlar alındı.

Alta geldim diye erinme yiğit,
Tahminî Anlamı: Üşenmek
Cümlem: Ödevleri yapmam lazım ama çok eriniyorum.

Şad olun yiğitler iki cihanda.
Tahminî Anlamı: Huzur, mutluluk.
Cümlem: Şehitlerimizin ruhu şad olsun diye intikamları alındı.

Şakırım, coşarım, nara atarım,
Tahminî Anlamı: Şarkı söylemek
Cümlem: Mutluluktan her yerde şakıyordu.

Öğerim yiğidi, alkış tutarım,
Tahminî Anlamı: Övmek
Cümlem: Ailesinin öğmeleriyle büyüdü.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirde yiğitler neye benzetilmektedir?
Cevap: Şiirde yiğitler koça benzetilmektedir.


2. Şair yiğitlerden ne yapmalarını istemektedir?
Cevap: Ağır ağır yanaşıp kapışmalarını istemektedir.


3. “Sizi seyretmeye göğüs gelir dar” dizesiyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Güreş yapanları seyretmenin heyecan verdiğini anlatmak istemiş.


4. “Alta geldim diye erinme yiğit, / Üste geldim diye sevinme yiğit” dizeleriyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Güreşte altta kalanın pes etmemesi, üstte kalanın da kapılıp sevinmemesi gerektiği anlatılmaktadır.


5. Şiirde geçen abartılı ifadeleri bulunuz.
Cevap:

  • Atılın aslanlar gibi kükreşin,
  • Billah iki elim olsa da kanda!
  • Dağlar bile görse sizi kımıldar,
  • Sizi seyretmeye göğüs gelir dar,

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları Hecce Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Şiirin konusu: Güreşçilere yapılan övgü.
Şiirin ana duygusu: Güreş yapanlara duyulan sevgi ve saygı.


4. ETKİNLİK

Aşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız.
Cevap: Medya metni ”bilgilendirme ve kültür aktarma” amacı ile yazılmıştır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları Hecce Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki formu yönergelere uygun olarak doldurunuz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları Hecce Yayıncılık


6. ETKİNLİK

Sınıfınızda millî sporcuların başarıları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için kendinizi konuşmanızdaki sporcunun yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü ifade etmeye çalışınız.
Cevap: Türkiye’nin milli sporcuları, çeşitli alanlarda olimpiyat madalyaları, dünya rekorları ve unutulmaz çabalar sergilemiştir. Atletizmden yüzmeye, güreşten jimnastiğe kadar birçok spor dalında, sporcularımızın adı dünya çapında duyulmuştur. Örneğin, şampiyon atletimiz Aslı Çakır Alptekin, 1500 metre koşuda altın madalya kazanarak Türkiye’yi gururlandırmıştır. Ayrıca, milli güreşçimiz Taha Akgül, pek çok uluslararası arenada kürsünün en üst basamağına çıkarak Türk güreşinin simgesi haline gelmiştir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları Hecce Yayıncılık

7. ETKİNLİK

(…) İzlediğiniz videodan hareketle “bir metinden ve duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak aşağıya güreş konulu bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyede mizahi ögeler kullanınız.
Yazdığınız hikâyeyi gözden geçirirken varsa hikâyenizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız hikâyeyi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Mahsun, küçük yaşlarından beri güreşe ilgi duyan bir çocuktu. Babası ve dedesi de güreşçiydi ve Mahsun, onların izinden gitmek istiyordu. Ancak, güreş müsabakalarına katılabilmek için çok çalışması gerekiyordu.

Her sabah erken saatlerde uyanır ve antrenman yapmaya başlardı. Koşu yapar, kaslarını güçlendirici egzersizler yapar, tekniklerini geliştirirdi. Antrenmanlarda ter döker, yorulurdu. Ama Mahsun, hedefine ulaşmak için pes etmezdi.

Bir gün, mahallelerinde ünlü bir güreşçinin gösterisi olacağını duydu. Mahsun, heyecanla hazırlanıp annesine haber verdi. Annesi, ona destek olmak için yanında olacağını söyledi.

Gösteriye geldiklerinde, Mahsun güreşçiyi hayranlıkla izledi. Onun hareketleri, tekniği ve gücü ona ilham verdi. Ancak, aynı zamanda da Mahsun’u korkuttu. Çünkü güreşçi çok büyük ve güçlüydü. Mahsun kendini biraz küçük hissetti.

Ancak o gece eve dönünce, Mahsun’un içindeki ateş daha da alevlendi. Artık daha çok çalışmalı, daha çok çaba göstermeliydi. Kendine güveni arttı ve hedefine ulaşmak için kararlılıkla çalışmalarına devam etti.

Haftalar geçti, Mahsun güçlendi, tekniklerini geliştirdi. Sonunda, ilk müsabakasına hazır hissetti. Heyecan içinde sahaya çıktı. Rakibi büyük ve deneyimliydi, ama Mahsun korkmadı. Sahada kendini en iyi şekilde göstermek için elinden gelenin en iyisini yaptı.

Müsabaka başladığında, Mahsun rakibine karşı gücünü ve becerisini sergiledi. Rakibinin hamlelerine karşı dikkatli davrandı ve stratejik hareketlerle onu alt etmeyi başardı. Seyirciler onu alkışlarla destekledi.

Sonunda, müsabakayı Mahsun kazandı. Zafer sevinciyle dolup taşıyordu. Babası ve dedesi de tribünden ona gururla baktılar. Mahsun, çabalarının ve emeğinin sonucunu görmekten dolayı mutluydu.

O günden sonra, Mahsun daha birçok müsabakaya katıldı ve birbirinden güçlü rakiplerle mücadele etti. Her geçen gün daha iyi bir güreşçi olmak için çabaladı. Güreş onun hayatının vazgeçilmez bir parçası haline gelmişti.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Sizde Yorum Yazın