Anasayfa Kitap Cevapları
10 Kasım 2024, 15:32 - Aysel Alpay Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-153-154-155. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-153-154-155. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 150-151-152-153-154-155 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Her Yüreğe Nakış Gerek Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-153-154-155. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.

Her Yüreğe Nakış Gerek Metni Cevapları Sayfa 156-157-158-159


Her Yüreğe Nakış Gerek -1 Metni Cevapları

3. Tema: Duygularımı Tanıyorum 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154-155. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

› Uygun bilgi kaynakları ve materyallerden merhamet, vefa, yardımseverlik ile ilgili elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Merhamet bütün canlılara duyulan şefkat duygusudur, Vefa yapılan iyiliği unutmama borç bilme duygusudur. Yardımseverlik ise yardıma ihtiyaç duyan her canlıya karşılık beklemeden yardım etmektir.

› Örgü ve dikiş gibi el işi yapan büyüklerinizden de aldığınız bilgileri paylaşınız. Bunları nasıl ve niçin yaptıklarını da söyleyiniz.
Cevap: Büyüklerimiz ip, iğne ve millerle çeşitli model örgüler yapmaktadır. Bunları kullanmak, satışını yapmak ve hediye etmek için yapıyorlar.

› Siz hangi el işini yapmak isterdiniz? Niçin?
Cevap: Ben küçük kardeşimin ayakları üşümesin diye patik örmeyi isterdim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki adımları takip ederek metni değerlendiriniz.
Cevap:

Ölçütü Belirleyin

› Ayşenur ve dedesi arasındaki konuşma ile bize hangi değerler öğretilmeye çalışılıyor?
Cevap: Merhameti, sevgi, vefa, yardımseverlik, alçakgönüllülük, saygı ve hediyeleşmek gibi değerler öğretilmeye çalışıyor.

› Bu değerleri öğrenmek neden önemlidir?
Cevap: Daha güzel bir toplumsal yaşam sürebilmek için bu değerleri öğrenmek önemlidir.

› “Sevgi, saygı, merhamet gibi değerleri yeni nesillerin öğrenmesi gerekir.” cümlesi toplumumuzun kabul ettiği bir ölçüt olabilir mi? Neden?
Cevap: Evet, bu toplumumuzun kabul ettiği bir ölçüt olabilir. Çünkü insanlar bu değerlere göre yaşarsa toplumsal ortam sağlıklı olur.

› Cevabınız “evet” ise bu cümleyi ölçüt olarak aşağıya yazınız. Cevabınız “hayır” ise metindeki bilgileri karşılaştıracağınız bir ölçüt belirleyiniz.
Cevap:

Ölçüt: Bu sevgi, saygı, merhamet gibi değerler yeni nesillerin öğrenmesi gereken bir ölçüttür.


› Ayşenur’un dedesinin, Ayşenur’a verdiği öğütleri inceleyin. Bu öğütlerde hangi değerler vurgulanıyor? Yazınız.
Cevap: Ayşenur’un dedesinin Ayşenur’a verdiği öğütlerde; sevgi, saygı, alçakgönüllülük, vefa, yardımseverlik, merhamet gibi değerler vurgulanıyor.


İncelemenizi Ölçütle Karşılaştırın

› Metinde anlatılan olaylar ve karakterlerin davranışları, belirlediğiniz ölçütle uyum sağlıyor mu? Örneklerle açıklayın.
Cevap: Evet anlatılan olaylar, karakterlerin davranışları belirlediğimiz ölçütlere uyum sağlıyor. Örnek olarak ıhlamur ağacına verilen değeri, Ayşenur’un dedesine olan saygısını ve dedesinin Ayşenur’a olan sevgisini verebiliriz.


Ulaştığınız Sonucu Yazılı Olarak İfade Edin

› Metindeki olaylar ve karakterlerin davranışlarının ölçütle uyumlu olup olmadığı konusunda ulaştığınız sonucu yazılı olarak ifade edin. Bu sonucun toplumsal önemi hakkında düşüncelerinizi açıklayın.
Cevap: Evet, metin ve belirlediğimiz ölçüt uyumludur. Bu değerler güzel bir toplumun yapı taşlarını oluşturur. İnsanlar birbirine saygı, sevgi, merhamet ve yardımseverlik içinde olursa yaşanılabilir güzel bir toplum oluşur.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

2.ETKİNLİK

a. Metnin ilk görselini ve metinden alınan aşağıdaki paragrafı inceleyiniz.

Ayşenurların evlerinin bahçesinde bir ıhlamur ağacı vardı. Çok büyük bir ağaçtı. Öylesine büyük bir ağaçtı ki, babası ve hatta dedesi bu ağacın ne zaman dikildiğini bilmediklerini söylerlerdi.

b. Paragraftaki ıhlamur ağacı ile değerlerimiz arasında nasıl bir ilişki kurulabilir? Defterinize tahminlerinizi ifade ettiğiniz bir paragraf yazınız.
Cevap: Babası ve dedesinin ne zaman dikildiğini bilmediği ıhlamur ağacı gibi değerlerimiz de yıllardan beri süregelen köklü duygulardır. Bunları büyütecek ve köklenmesini sağlayacak olanlarda bizleriz.


3.ETKİNLİK

Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.

1. lhlamur ağacı Ayşenur için ne ifade eder?
Cevap: Ihlamur ağacı Ayşenur için kıymetli bir ağaçtır. Yaz günlerinde Ayşenur bu ağacın gölgesinde oturur.

2. Ayşenur’un nakış işlemesine dedesi nasıl tepki vermiştir?
Cevap: Ayşenur’un Dedesi  nakış işlemesine şaşırmıştır ve ona senin yapamayacağın bir iş olduğunu düşündüm demiştir.

3. Dedesi, Ayşenur’a hangi güzel duygu ve hasletleri beze işlemesini önermiştir? Neden?
Cevap: Sevgi, merhamet, yardımseverlik, vefa, alçakgönüllülük, çevreyi koruma ve hediyeleşme gibi güzel duyguları işlemesini önermiştir. Çünkü daha iyi bir toplum için bunlar gereklidir.

4. Ayşenur’un dedesi, Ayşenur’a hangi toplumsal sorumlulukları hatırlatmıştır?
Cevap: Temiz olma, yardımsever olma, saygılı olma ve çevreyi koruma gibi toplumsal sorumlulukları hatırlatmıştır.

5. Nakışla hangi duygular arasında ilişki kurulmuştur? Niçin?
Cevap: Nakışla sevgi, saygı, merhamet, alçakgönüllülük, vefa gibi duygular arasında ilişki kurularak duyguları da daha güzel bir toplum için kalbimize işlememiz gerektiği anlatılmıştır.

6. Metinde söz edilen duyguların sizce insan ilişkilerine nasıl bir etkisi olur? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Bu duygular insan ilişkilerini düzenler. Örneğin yardıma ihtiyacı olan birine yardım etmek dayanışmaya, birlik ve beraberliğe katkı sağlar.


4.ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Verilen atasözlerinin ve kalıplaşmış sözlerin anlamına karşılık gelen kavramları paragraftan bularak örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

“İnsanları sevmek çok büyük bir meziyettir. (…) Bundan başka daha bir çok güzel duygu vardır. Saygı, sevgi, vefa, merhamet, yardımseverlik, alçak gönüllülük, ikramda bulunmak, hediyeleşmek bunlardan sadece birkaçıdır. Temizliği sevmek ve temiz olmak, çevrenin güzelliğini korumak duygusu da bunlar arasındadır. Bu duygularla bezenmiş yüreklere sahip bir toplum düşün çocuğum!..”

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları

5.ETKİNLİK

a. Okuduğunuz metinde torununu nakış işlerken gören dedenin yüz ifadesi aşağıdakilerden hangisi olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları


b. Konuşmamızda duygularımızın yüz ifademize yansıması karşımızdakini nasıl etkiler? Açıklayınız.
Cevap: Karşımızdakinin olayları anlamasını kolaylaştırır ve duygu durumlarını etkiler.


6.ETKİNLİK

a. Aşağıda istenenleri okuduğunuz metinden edindiğiniz bilgiler doğrultusunda yazınız.
Cevap:

Yaşanan olay nedir?
Yaşanan olay Ayşenur ile dedesinin duygular üzerine ettikleri sohbettir.

Olayı yaşayanlar kimlerdir?
Ayşenur ve dedesidir.

Olay ne zaman yaşanmıştır?
Olay yaz günü yaşamıştır.

Olay nerede geçmektedir?
Ayşenur’un evinin bahçesinde geçmektedir.


b. Okuduğunuz hikâyede olayla kahramanların etkileşimi okuyucuya iletilmek istenen mesajı güçlendirmiş midir? Neden?
Cevap: Okuduğunuz hikâyedeki olayla kahramanların etkileşimi okuyucuya iletilmek istenen mesajı güçlendirmiştir çünkü Ayşenur ve dedesi anlatılan değerlere göre birbirlerine sevgi ve saygıyla yaklaşıyorlar.


Her Yüreğe Nakış Gerek Metni Cevapları Sayfa 156-157-158-159



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap