7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-108-109-110-111-112-113. Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-108-109-110-111-112-113. Cevapları Özgün Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Adalet Heybesi Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-108-109-110-111-112-113. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
Adalet Heybesi Metni Cevapları
4. Tema: Erdemler 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113. Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları Özgün Yayıncılık
Hazırlık Çalışmaları
“Adil olmak” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Adil olmak herkese eşit davranmak olduğunu anlıyorum.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları Özgün Yayıncılık
1. Etkinlik
Metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimelerin neler olduğunu tahmin ederek onları bulmacaya yerleştiriniz.
Cevap:
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları Özgün Yayıncılık
2. Etkinlik
Aşağıdaki soruları, metne göre cevaplayınız.
1. Padişah üç oğlunun sırayla ülkeyi yönetmelerini neden istemiştir?
Cevap: Padişah yaşlandığı ve ondan sonra hangi çocuğunun ülkeyi adaletle yöneteceğini öğrenmek için üç oğlunun sırayla ülkeyi yönetmelerini istemiştir.
2. Padişah, oğullarından hangisinin daha iyi bir veliaht olduğunu anlamak için nasıl bir yola başvurmuştur?
Cevap: Padişah, oğullarından hangisinin daha iyi bir veliaht olduğunu anlamak için halkın heybelere bir avuç buğday koyması şartıyla sırayla bir gün ülkeyi yönetmelerini istemiş. Kimin heybesi daha doluysa en iyi veliaht seçilecekmiş.
3. Padişahın büyük ve ortanca oğlu halkı memnun etmek için neler yapmışlardır? Heybelerini doldurmayı başarmışlar mıdır?
Cevap: Padişahın büyük oğlu yiyecek dolu çuvalları bütün köylere ve evlere dağıtmış. Ortanca oğlu her köye ve eve bir kese altın dağıtmış. İkisi de heybelerini doldurmayı başaramamıştır.
4. Padişahın küçük oğlu halkı memnun etmek için ne yapmıştır? Heybesini ağzına kadar doldurabilmiş midir?
Cevap: Padişahın küçük oğlu halkı tek tek dinlemiş ve kesesini ağzına kadar doldurabilmiş.
5. Metinden hareketle bir toplumda adaletin nasıl sağlanabileceğini açıklayınız.
Cevap: Bir toplumda adalet ancak eşit şartla varılınca, halkın ihtiyacı olanı karşılayarak sağlanır.
3. Etkinlik
Metinden alınan aşağıdaki cümlelerin “öznel” mi “nesnel” mi olduklarını örnekteki gibi belirleyiniz.
Cevap:
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları Özgün Yayıncılık
4. Etkinlik
Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Bir padişahın kendinden sonra hangi oğlunun ülkeyi daha iyi yöneteceğini bulmak için çocuklarına görev vermesi.
Metnin ana fikri: Adalet herkese eşit davranmak değil, herkese ihtiyacına göre davranmaktır.
5. Etkinlik
a) Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde deyimleri bulup altlarını çiziniz. Deyimleri bulurken deyimler sözlüğünden faydalanınız.
Cevap:
b) Bulduğunuz deyimlerin metne kattığı anlamları aşağıya yazınız.
Cevap:
Yola çıkmak: Bir yere gitmek için yolculuğun başlaması.
Gücü yetmek: Elindeki imkanların durumu toparlamaya yetmesi.
Var olsun: Yaşasın.
Kulak vermek: Söylenenleri dinlemek.
Baba yadigarı: Babadan kalınan eşya.
6. Etkinlik
Çevrenizde yaşanan olaylardan yola çıkarak adil bir kişinin sahip olması gereken özellikleri sınıfça konuşunuz. Bu özelliklerden hangilerinin, metindeki padişahın küçük oğlunun adalet algısıyla ilişkilendirilebileceğini belirleyiniz.
Cevap: Adil bir kişi doğru sözlü, güvenilir, dürüst, tarafsız, kişilerin ihtiyaçlarına göre yardım eden ve empati kurabilen biri olmalıdır.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111-112 Cevapları Özgün Yayıncılık
7. Etkinlik
Aşağıdaki cümlelerde yer alan zarfları bulup bu zarfların, cümlenin anlamına olan katkısını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Özgün Yayıncılık
8. Etkinlik
Metindeki padişahın bir sorunu vardır: Çocuklarından hangisinin daha iyi bir yönetici adayı olduğunu bilmek ister. Bu padişahın veziri olduğunuzu hayal ediniz. Padişahın merakını gidermek için ona farklı bir çözüm yolu sununuz. Padişaha sunduğunuz çözüm yolunu işlem basamaklarına uygun şekilde aşağıya yazınız.
Cevap:
1. Çocukların her birini farklı ilçelere gönderin.
2. Çocuklar 6 ay kadar bu şehirleri idare etsin.
3. 6 ayın sonunda çocukların yönettiği şehirlere gidin.
4. Halkın içine karışarak yöneticiler hakkında bilgi toplayın.
5. Kısa bir süre aynı yerde kalarak durumu etraflıca öğrenin.
6. Askerlerinizden ikisini tüccar gibi kılık değiştirip aralarında sorun varmış gibi gösterin.
7. Oğullarınızın bu sorunu nasıl çözdüğünü izleyin.
8. Her çocuğu ayrı değerlendirin.
9. Daha sonra düşünün.
10. Ve karar verin.
Gelecek Derse Hazırlık
Harçlıklarınızı biriktirir misiniz? Biriktirdiğiniz harçlıklarla neler alırsınız? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Harçlıklarımı biriktiririm. Biriktirdiğim harçlıklarla sinemaya giderim, arkadaşlarımla dışarıdan yemek veya tatlı yerim, yeni kıyafetler alırım.
“Ölçüde ve tartıda adaletli olmak” ifadesi, herkesin aynı ölçü ve tartıya tabi tutulduğu ve herkese eşit muamele yapıldığı bir adalet ve dürüstlük anlayışını ifade eder. Bu ifade, toplumsal ilişkilerde dürüstlük, eşitlik ve adil davranma ilkesini vurgular, insanların haklarının korunması ve adaletin sağlanması gerektiğini anlatır.