Kitap Cevapları BURADA
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 150-151-152-153-154 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Özgürlük Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
5. Tema: Vatandaşlık 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154. Cevapları Tuna Yayıncılık
Özgürlük kavramının size neler çağrıştırdığını aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap:
Okuduğunuz şiirde “azat olmak” kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre defterinize cevaplayınız.
1. Şairin gücü yetse neleri yapmak istiyor?
Cevap: Şairin gücü yetse gemilerin halatlarını kesmeyi, çocuklara kiraz çiçeklerinden kanat takmayı istiyor.
2. Gemilerin özgür olmadığını düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap: Gemilerin özgür olmadığını düşünüyorum. Çünkü suyun üstünde istediği yere değil, kaptanın, dalgaların ve rüzgarın onları götürdüğü yere gidiyorlar.
3. Şairin çocuklar için nasıl bir düşüncesi vardır?
Cevap: Kiraz çiçeklerinden kanat takarak çocukları havalandırma gibi düşünceleri vardır.
4. Sizce bu şiirde söylenenlerden hangisinin gerçekleşmesi mümkün değildir? Neden?
Cevap: Çocukların kiraz çiçeklerinden kanatlarla havalanması mümkün değildir. Çünkü bu hayal ürünü bir durumdur.
Aşağıda Mustafa Kemal Atatürk’e ait bazı sözler verilmiştir. Farklı yazı karakterlerinin kullanıldığı bu sözleri okuyunuz. Sizce neden bir metinde farklı yazı karakterlerine yer verilir? Açıklayınız.
Cevap: Metinde farklı yazı karakterlerini alıntı yapılan durumlarda ve dikkat çekmek istendiği durumlarda yer verilir.
İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezbere okuyunuz. İstiklâl Marşı’nı okurken;
● Kelimeleri doğru telaffuz etmeye,
● Vurguya,
● Tonlamaya,
● Sesinizi sınıf ortamına göre ayarlamaya dikkat ediniz.
Aşağıdaki afişte ve kutlama mesajında verilmek istenen iletiyi boş bırakılan yere yazınız.
Cevap: Bu afiş ve kutlama mesajında 15 Temmuz’da ülkemizde yaşanan darbe girişimi ve zaferimizin kutlanmasının mesajı verilmektedir.
Bir şiir okuma yarışması düzenleyiniz. Bu yarışmada “Özgürlük” şiirini okuyunuz.
Aşağıda tırnak işaretinin (“ ”) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde tırnak işareti (“ ”) yanlış kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
a. Okuduğunuz şiirden hareketle oluşturulan aşağıdaki kelime havuzundan istediklerinizi kullanarak bilgilendirici bir metin yazınız. Metninizi zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanabilirsiniz.
Cevap: Özgürlük Türk milletinin olmazsa olmazıdır. Ülkece damarlarımızdaki asil kanda her zaman bağımsızlık isteği olmuş ve bu istek ile gelen güç bizi zafere ulaştırmıştır. Biz her zaman kanatlanıp, havalan ve uçan bir kuş kadar özgür bir millet olduk. İçimizdeki bu hürriyet aşkı bizleri her zaman ileriye götürecek ve bize yoldaş olacaktır.
b. Yazınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki ölçütlere göre düzenleyiniz. Daha sonra yazınızı sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.
“Alın teri, emek, çalışma” konulu atasözlerini araştırınız. (“Atasözleri” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Emek: İşleyen demir ışıldar.
Çalışma: Akan su yosun tutmaz.
Alın teri: Alın teri ile inşa eden, kanla savunur.