DOLAR
34,5414
EURO
35,9574
ALTIN
2.986,20
Kitap Cevapları BURADA

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156. Cevapları MEB Yayınları

22 Kasım 2024, 20:18

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 149-150-151-152-153-154-155-156 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Zaman Bisikleti Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-152-153-154-155-156. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Zaman Bisikleti Metni Cevapları

5. Tema: Bilim ve Teknoloji 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153-154-155-156. Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları

Hazırlık

1. Bilgisayarların “akıllı” olarak tanımlanan işlevleri yerine getirebilmesi, yapay zekâ alanındaki gelişmelerle mümkün oluyor. Günümüzde yapay zekâ teknolojisi hangi alanlarda kullanılmaktadır?
Cevap: Dil çevirileri öneri sistemleri ve sesli asistanlar gibi alanlarda kullanılmaktadır.

2. Zamanda yolculuk imkânınız olsaydı hangi zaman dilimine gitmek isterdiniz? Niçin? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Zamanda yolculuk imkanım olsaydı ben Çanakkale savaşı dönemine giderek orada yaşananlara şahitlik etmek isterdim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları

1.Etkinlik

Aşağıdaki kutular içinde yer alan harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğü oluşturmaktadır. Kutuların altında bu sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı kutudaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili harf grubunun altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları

İpuçları

  1. Belge niteliği taşıyan film veya televizyon programı.
  2. Bir yamaca veya kaya içine doğru uzanan, barınak olarak kullanılabilen yer kovuğu.
  3. Kendine özgü bir özellik taşıyan zaman parçası, dönem, devir.
  4. Evrenle ve onun genel düzeniyle ilgili.
  5. Uzaktaki cisimlerin görüntülerini büyütmeye veya yaklaştırmaya yarayan optik alet.
  6. Boşlukta yayılan elektromanyetik dalgaları toplayarak bu dalgaların yayılmasını sağlayan cihaz.
  7. Yanardağların püskürme sırasında yeryüzüne çıkardıkları, dünyanın derinliklerinden gelen kızgın, erimiş maddeler.
  8. 119 °C’de eriyen ve 444 °C’de kaynayan, doğada saf veya başka cisimlerle birleşik olarak bulunan, sarı renkli element.
  9. Baştan geçen ilginç olay veya olaylar zinciri.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları

2.Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Metindeki kahraman, neden Karain Mağarası’na gitmek istemiştir?
Cevap: Dizi çekmek için gitmek istemişlerdir.

2. Babaları, kızlarından hangi konuda yardım istemiştir?
Cevap: Zamanda yolculuk yapabilmek için kızlarından bilgisayarı bisiklete bağlama konusunda yardım istemiştir.

3. Damla ve Yağmur, zaman bisikletini nasıl yapmıştır?
Cevap: Eski bisikleti parçalayarak bilgisayara bağlamışlardır.

4. Zaman bisikletinin pedalları geriye çevrilince neler olmuştur?
Cevap: Zaman bisikletinin pedalları geriye çevrilince yaşadıkları her şey tersine dönmüştür.

5. Çocukların bisikleti saklamak istemesindeki amaç nedir?
Cevap: Çocukların bisikleti saklamak istemesindeki amaç Karainlilerin onları görmesini engellemektir.

6. Sizce zamanda yolculuk mümkün olabilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Hayır bence zamanda yolculuk mümkün olamaz. Geçmiş anılarımıza ancak fotoğraf, video, günlük gibi anlılarla gidebiliriz.


3.Etkinlik

Kitabımızın “Millî Mücadele ve Atatürk” temasında yer alan “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metinle “Zaman Bisikleti” adlı metni karşılaştırabilmeniz için aşağıdaki soruları cevaplayınız. Soruları cevaplamaya geçmeden önce hatırlayabilmeniz için “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metni sessiz okuma yöntemiyle bir kez okuyunuz.

Sizce “Kastamonulu Şerife Bacı” adlı metin, “Millî Mücadele ve Atatürk” teması altında ele alınabilecek, işlenebilecek bir metin midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet, çünkü “Kastamonulu Şerife Bacı” Milli Mücadele döneminde yaşanan bir olaydır.

Sizce “Zaman Bisikleti” adlı metin, “Bilim ve Teknoloji” teması altında ele alınabilecek, işlenebilecek bir metin midir? Açıklayınız.
Cevap: Evet, “Zaman Bisikleti” adlı metin, “Bilim ve Teknoloji” teması altında ele alınabilecek bir metindir.

Metinlerde ele alınan konuların, anlatılanların birbiriyle herhangi bir ilişkisi olduğu söylenebilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, ele alınan konular ve anlatılanlar birbirinden farklı konulardır. Hayali ve gerçek olaylar anlatılmaktadır.

Metinlerin önemli mesajlar içerdiğini düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Evet, önemli mesajlar içerdiğini düşünüyorum. Çünkü bilim ve teknoloji ile gelecek milli mücadele ile de geçmiş zaman ele alınmıştır.

Metinleri “metindeki anlatıcı” bakımından karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?
Cevap:  Zaman Bisikleti metni birinci kişi ağzıyla anlatılmaktadır. Şerife bacı metni ise 2. kişi ağzıyla anlatılmaktadır.

Metinleri “olay örgüleri” bakımından karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?
Cevap:  Zaman Bisikleti metninde bisikletin bilgisayara bağlanarak geçmişte bir yolculuk yapılması anlatılıyor. Kastamonulu Şerife Bacı metninde ise Şerife bacının kahramanca cephane taşıması anlatılıyor.

Metinlerin kahramanlarını karşılaştırdığınızda kahramanlarda benzerlik veya farklılık görebiliyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Kahramanlarında benzerlik göremiyorum çünkü biri gerçek bir kahramanlık hikayesi iken diğeri kurmaca bir metindir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları

4.Etkinlik

a. Metinden alınan aşağıdaki parçada anlatım, sizce 1. kişili (ben) anlatım mı yoksa 3. kişili (o) anlatım mı işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


b. Aşağıda verilen parçalarda anlatımın kaçıncı kişi ağzıyla yapıldığını ilgili yerlere yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları

c. 1. kişili anlatıma sahip aşağıdaki paragrafı, 3. kişili anlatıma çevirerek yeniden yazınız.
Cevap: Artık bulutların üstünde ilerliyordu. Onun için unutulmaz bir andı. Cam kenarında, kanatların olduğu kısımda olduğu için çok şanslıydı. Hem uçağın kanatlarını hem de bulutları izliyordu. Aşağıda yer alan her şey o kadar küçük gözüküyordu ki dağların, yolların
olduğu yerlerin ip gibi dizildiğini fark etti.


5.Etkinlik

Metin için tasarlanan “Zaman Bisikleti”ne ait aşağıdaki görseli inceleyiniz. Bu görselden ve metinden hareketle verilen alana siz de yaratıcılığınızı kullanarak kendi zaman makinenizi tasarlayınız. Tasarladığınız zaman makinesinin nasıl çalışacağı ile ilgili kısa bir konuşma yapınız.
Cevap:


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları

6.Etkinlik

a. “Zaman Bisikleti” adlı metnin sonunu tekrar okuyarak hatırlayınız. Metni, hayal gücünüzü kullanarak bittiği yerden devam ettiriniz.
Cevap: Biz oradaki insanları izlerken onların bizi fark ettiğini gördük. Kızlarla ne yapacağımızı şaşırmıştık. Tarihin akışını değiştirmek istemiyorken kızlarımın aklına zamanı geriye almak ve yakalanmadan buradan ayrılmak geldi. Bu fikir bana da mantıklı gelince dediğimiz gibi yaptık ve zamanı geriye alarak oradan ayrıldık. Artık farklı zamanlara yolculuk yapacaktık.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Sizde Yorum Yazın