Kitap Cevapları BURADA
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-118-119-120-121-122-123. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Üç Oğul Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-118-119-120-121-122-123. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. Tema: Erdemler 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123. Cevapları MEB Yayınları
1. Doğru sözlü olmakla ilgili araştırdığınız vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Doğru ırmak eğri yataklar içinde akar.
Dürüst olmak hayatınızdan yanlış olanları temizler.
2. Sizce dürüst olmak bize ne kazandırır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dürüst olmak bize güzel dostluklar, başarı ve düzgün bir sosyal çevre kazandırır.
Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, kelimelerin karşısında yer alan anlamlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Kral yaşlandığında hangi konuda endişe duymaya başlamış ve bununla ilgili nasıl bir çözüm yolu bulmuştur? Anlatınız.
Cevap: Yaşlandığında ondan sonra tahta hangi oğlunun geçeceğine endişe duymuş, çözüm için oğullarının eline tohum verip onları test ettiği bir sınav yapmıştır.
2. Kral, oğullarına birer avuç tohumu niçin vermiştir? Bunun sonucunda oğulları ne yapmıştır? Anlatınız.
Cevap: Tahta kimin çıkacağını belirlemek için vermiştir. Büyük oğlan bir sandığa kilitlemiş, ortanca oğlan satmış yenisini almış, küçük oğlan ise bahçeye ekmiş ve çiçeklendirmiştir.
3. Son kez sınamak için oğullarına birer tohum uzatan kral neyi amaçlamaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Kral son olarak oğullarının dürüstlüğünü tespit etmeyi amaçlamıştır.
4. Büyük, ortanca ve küçük oğullar tohumları ne yapmışlardır? Kralın huzuruna nasıl çıkmışlardır? Açıklayınız.
Cevap: Oğulları tohumları saksıya ekerek kralın huzuruna çıkarmışlardır.
5. Kralın oğullarına verdiği tohum size verilseydi nasıl davranırdınız? Anlatınız.
Cevap: Kralın oğullarına verdiği tohum bana verilseydi bende dürüst bir şekilde verilen tohumu eker ve ona güzelce bakardım.
6. Dürüstlükle ilgili sizi etkileyen bir anınız var mı? Anlatınız.
Cevap: Bir keresinde ablamla oyun oynarken annemin vazosunu kırmıştık. Ablam ben kırdığım halde suçu kendi üstüne almak istedi. Ama ben dayanamadım ve anneme doğru olanı söyledim. Sonra annem dürüst olduğum için beni tebrik etti ve bana kızmadı.
Okuduğunuz metni daha önce okuduğunuz “İyilik Üzerine” başlıklı metinle tür ve içerik özellikleri açısından karşılaştırınız.
Benzerlikler: İyilik ve doğruluk konuları benzerlik göstermektedir.
Farklılıklar: Üç Oğul metni masal, iyilik üzerine metni ise hikaye edici bir metindir.
A) Okuduğunuz metinde geçen ve kelimeleri karışık verilen deyimleri düzenleyerek örnekteki gibi yazınız. Deyimin anlamını, mavi kutulardaki anlamlar arasından belirleyerek örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
B) Okuduğunuz metinde geçen deyimlerin metnin anlamına olan katkısını arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Deyimler metnin anlamını kuvvetlendirmiş ve metni güzelleştirmiştir.
C) Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki deyimlerin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden bulunuz. Bu deyimlerden ikisini kullanarak öyküleyici anlatım biçimiyle bir paragraf yazınız.
Cevap: Öğretmenimiz okullar arası düzenlenen voleybol turnuvası için spor kulübümüzden gönüllü öğrenciler seçiyordu. Ben de katılmak istedim ve arkadaşlarım benimle dalga geçmeye başladılar. Dalga geçmeleri üzerine öğretmenimiz onları uyardı ve önemli olan her şeyden önce cesaret gösterebilmektir dedi. Bunun üzerine maça çıktım ve herkesin dediklerini kafamdan silerek bir soluk aldım. Takımımız maçı kazandı ve ben çok iyi oynadım. Bunun üzerine arkadaşlarım hatalarını anlayarak benden özür dilediler.
Hayale Dalmak: Düşlere kendini kaptırmak
Surat Asmak: Yüzü gülmeden durmak
Cesaret Göstermek: Yürekli olmak
Soluk almak: Nefeslenmek
A) Okuduğunuz metindeki kralın yerinde siz olsaydınız kral olacak oğlunuzu seçmek için nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz? Aşağıya yazınız.
Cevap: Kralın yerinde ben olsaydım oğullarımı test etmek için onlara birer tarla verir ve o tarlayı ne hale getireceklerine bakardım.
B) Yaşamınızda yakın zamanda karşılaştığınız ve çözdüğünüz bir sorun düşününüz. Bu sorunu nasıl çözdüğünüzü aşağıya yazınız.
Cevap: Parkta arkadaşlarımızla oyun oynarken bir arkadaşım düştü ve dizleri yaralandı. Herkes panik halindeyken ben sakin kalıp arkadaşımı sakinleştirdim ve yarasını temizleyerek bantladım.
C) “Çözüm odaklı olmak” ifadesinin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle kısa bir konuşma yapınız. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanınız.
Cevap: Kişiler hayatları boyunca birden fazla sorunla karşılaşırlar. Bu sorunları çözmek için ise çözüm odaklı olmaları gerekir. Çözüm odaklı olan insan, sakin bir kişiliktedir. Bir olayın her zaman iyi taraflarını bulmaya çalışarak yaşanılan zor durumu atlatmaya çalışır. Olaylara kötü tarafından bakan karamsar kişiler ise sorunları daha çok büyütmekten başka bir şey elde edemezler. Bu yüzden her zaman iyi tarafında bakmalı ve çözüm odaklı olmalıyız.
A) Gülseren, aşağıdaki tabloda yer alan numaralanmış cümlelerdeki altı çizili fiillerin hangi kişi ekiyle çekimlendiğini bulmuş ve tablodaki ilgili yerlere yazmıştır. Etkinliğini tamamlayan Gülseren, verdiği cevapları cevap anahtarından kontrol etmiştir. Gülseren, doğru verdiği cevapları “ ”, yanlış verdiği cevapları da “X” ile işaretlemiş ama cevaplarını kontrol ederken de bazı hatalar yapmıştır. Gülseren’in doldurduğu tabloyu inceleyiniz.
B) Gülseren’in, kişi eklerini yanlış belirlediği cümlelerin numaralarını aşağıya yazınız.
Cevap: 1, 3, 4, 6, 9
C) Gülseren’in hatalı değerlendirme yaptığı cümlelerin numaralarını aşağıya yazınız.
Cevap: 3, 5, 6, 8
İyilik ve yardımlaşma ile ilgili haber metni araştırınız.
Cevap: İstanbul’un Atatürk ortaokulu öğrencileri yeni bir yardımlaşma projesi düzenleyen öğrenciler, huzur evlerini ziyaret edip oradaki yaşlılarla çeşitli aktiviteler gerçekleştirdiler.