Anasayfa Kitap Cevapları

Son Düzenleme: 17 Aralık 2024 - Yazar: Sena

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 190-191-192-193-194 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu Dinleme Metni Cevapları

6. Tema: Çocuk Dünyası 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193-194. Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları

HAZIRLIK

1. Aşağıdaki şiirle ilgili duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Şiir en sevdiğim yiyecek olan dondurmayı anlatmıştır. Dondurmaya olan sevgim daha da arttı.


2. “Dondurma, çocukların en sevdiği yiyecektir.” diyen biri, sizce niçin böyle düşünüyor olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Gördüğü tüm çocukların dondurmayı sevmesi ve dondurma görünce mutlu olmalarından dolayı düşünüyor olabilir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki kutular içinde yer alan harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğü oluşturmaktadır. Kutuların altında bu sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı kutudaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili harf grubunun altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları


2. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Dondurma ile ilgili ilk bilgiler kaç yıl öncesine dayanmaktadır?
Cevap: 4000 yıl öncesine dayanmaktadır.


2. Dondurma, Avrupa’ya kimin sayesinde gitmiştir?
Cevap: Marco Polo sayesinde gitmiştir.


3. Türklerde dondurma ile ilgili ilk bilgiye nerede rastlanmaktadır?
Cevap: Divan-ı Lügati’t Türk’te rastlanmaktadır.


4. Dondurmaya başka hangi isimler verilmiştir?
Cevap: Krema, buz, buzlu krema isimleri verilmiştir.


5. Dondurmanın külahla servis edilmesine hangi olay ile başlanmıştır?
Cevap: Dondurmacılardan birinin külahı bitince pankekleri külah haline getirmesiyle başlamıştır.


6. Metinden hangi yeni bilgileri öğrendiniz?
Cevap: Külahın nasıl ortaya çıktığını ve dondurmalara geçmişte verilen isimleri öğrendim.


7. Metni etkileyici buldunuz mu? Niçin?
Cevap: Metni etkileyici buldum. Çünkü en sevdiğim yiyeceği anlatmakta ve külahın ortaya çıkışını öğrenmek ilgi çekici.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları

3. ETKİNLİK

Aşağıda ev yapımı dondurmanın yapılışını anlatan cümleler, karışık olarak verilmiştir. Doğru sırayı bulunuz ve bu sırayı göstermek için her cümlenin başındaki kutuya 1’den 8’e  kadar olan sayılardan birini yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları


4. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki cümleyi okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları1

1. Öğretmen, sınıfın duvarına neyi astı?
Cevap: Kırmızı panoyu astı.


2. Öğretmen, kırmızı panoyu nereye astı?
Cevap: Sınıfın duvarına astı.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları

b. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Birinci soruya niçin yalnızca “pano” sözcüğü değil de “kırmızı pano” sözcük grubu cevap olmuştur?
Cevap: Pano’nun sıfatı belirtilerek özellikle gösterilmek istenen bir pano olduğu için kullanılmıştır.


2. İkinci soruya niçin yalnızca “duvar” sözcüğü değil de “sınıfın duvarı” sözcük grubu cevap olmuştur?
Cevap: Özellikle gösterilmek istenen bir duvar belirtme gereği duyulduğu için kullanılmıştır.


3. “Pano” kavramı ile “kırmızı pano” kavramı arasındaki fark nedir?
Cevap: “Pano” kavramı basit bir addır, “kırmızı pano” isim tamlaması olur.


4. “Duvar” kavramı ile “sınıfın duvarı” kavramı arasındaki fark nedir?
Cevap: “Duvar” kavramı basit bir addır, “sınıfın duvarı” sıfat tamlaması olur.


5. “Kırmızı pano” sözcük grubunu oluşturan sözcüklerin türleri nelerdir?
Cevap:  “Kırmızı pano” sözcüğünde grubu oluşturan sözcükler ad ve sıfattan türleridir.


6. “Sınıfın duvarı” sözcük grubunu oluşturan sözcüklerin türleri nelerdir?
Cevap: ”Sınıfın duvarı” sözcük grubunda yer alan sözcükler ad ve sıfat türleridir.


7. “Kırmızı pano” sözcük grubunda asıl belirtilen / anlatılan, temel olan varlık hangisidir?
Cevap: “Kırmızı pano” sözcük grubunda asıl belirtilen / anlatılan, temel olan varlık panodur.


8. “Sınıfın duvarı” sözcük grubunda asıl belirtilen / anlatılan, temel olan varlık hangisidir?
Cevap: “Sınıfın duvarı” sözcük grubunda asıl belirtilen / anlatılan, temel olan varlık duvardır.


c. Aşağıdaki bilgileri okuyunuz.


ç. “Dondurmanın Keşfi ve Tarih İçinde Yolculuğu” adlı metni bir kez daha dinleyiniz. Metni dinlerken metinde kullanılan isim ve sıfat tamlamalarını belirleyerek defterinize yazınız. Metindeki isim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan etkisini belirlemek için aşağıdaki soruyu cevaplayınız. 

•Metinde, isim ve sıfat tamlamaları olmasaydı metnin anlamı nasıl etkilenirdi?
Cevap:

İsim Tamlaması:

  • Tatlı kültürü (tatlı + kültür)
  • Keşif yolculuğu (keşif + yolculuk)
  • Tarih içinde yolculuk (tarih + yolculuk)
  • Dondurmanın keşfi (dondurma + keşif)
  • Dondurmanın tarihi (dondurma + tarih)
  • Antik medeniyetler (antik + medeniyetler)
  • Herkesin sevdiği dondurma (herkes + dondurma)

Sıfat Tamlaması:

  • Ortak lezzet (ortak + lezzet)
  • Lezzetli tatlı (lezzetli + tatlı)
  • Besleyici tatlı (besleyici + tatlı)
  • Değişik kültürde (değişik + kültür)

5. ETKİNLİK

Sınıfta, dilediğiniz konuda ve herhangi bir hazırlık yapmadan bir konuşma yapınız. Arkadaşlarınızdan konuşmanızı değerlendirmelerini isteyiniz.
Cevap: Geri dönüşüm hem dünyamız hem bizler için en önemli önlemlerdendir. Geri dönüşüm kaynaklarımızın tükenmesinin önüne geçer, dünyamızı atıklardan korur, çöpleri azaltır, aile ve ülke ekonomisine katkı bulunur. Kağıttan, cama, plastikten, pile, kullanılmış yağlara kadar geri dönüşüm sağlanmaktadır. Geri dönüşüm ile sürdürülebilir hayatı desteklemeliyiz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki yazma alanına çocuk ve mutluluk konusuna uygun bir şiir yazınız. Şiirinize uygun bir başlık bulunuz. Yazdığınız şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Beğendiğiniz bir sporcu ve bu sporcunun başarıları hakkında bir araştırma yapınız.
Cevap:

Sümeyye Boyacı

Sümeyye Boyacı 2003 yılında Eskişehir’de dünyaya gelmiştir. Doğuştan iki kolu yoktur. Henüz dört yaşındayken ayak parmakları ile resim yapmayı, beş yaşlarında yüzmeyi öğrenmiştir. 2013 yılında katıldığı tüm yüzme yarışmalarını birincilikle kazanmıştır. 206 yılında Milli Sporcu unvanını almıştır.



Sizde Yorum Yazın