3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 148-149-150-151-152-153 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
5. Ünite: Çevremizdeki Işık Ve Sesler 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153. Cevapları MEB Yayınları
1. Aşağıdaki çocukların ifadelerini okuyunuz. Bunlara neden olabilecek durumları bulunuz. Çocukların adlarını renkli kutuların altına örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
2. Zeynep ve Cemil, ışık kaynakları ile ilgili bir bulmaca hazırlıyorlar. Bulmacadaki ışık kaynaklarını ve ışık kaynağı olmayan varlıkları bulunuz. Tablodaki ilgili bölümün altına yazınız. Kalan harfleri kutulara sıra ile yazarak doğal ışık kaynağı olan canlının adını bulunuz.
Cevap:
a. Doğal ışık kaynağı olan canlı: MÜREKKEP BALIĞI
b. Doğal ışık kaynağı olan canlılara farklı örnekler yazınız.
Cevap: Denizanası, mantis karidesi, ışıklı fener balığı ve ateş böceğini örnek verebiliriz.
3. Görseli inceleyiniz. Görseldeki ses kaynaklarını yazınız.
Cevap: Görseldeki ses kaynakları Leylek, flüt, insanlar, köpek, kedi, mala ve boya fırçasıdır.
4. Çanakkale Zaferi’ni okulumuzun gösteri salonunda coşkuyla kutladık. Koro, Çanakkale türküsünü söyledi. Salondaki en arka koltukta oturmama rağmen türküyü çok rahat duyabildim. Bunun nedeni sizce nedir?
Cevap: Bunun sebebi ses şiddetinin yüksek olması ve her yere yayılmasıdır.
5. Görevli Fikret Bey, koridorun başından sonuna kadar elindeki zili çalarak yürüdü. Başta zilin sesini çok iyi duyuyorduk ancak daha sonra zilin sesini duymakta zorlandık. Bunun nedeni sizce nedir?
Cevap: Bunun sebebi ses kaynağının uzaklaşmasından kaynaklıdır.
6. Annem, ağabeyimin çalar saatini uyanır uyanmaz göremeyeceği bir yere bırakmıştır. Ağabeyim, çalar saatin yerini sizce nasıl bulmuştur?
Cevap: İşitme kaynağının kullanarak, sesin yerini bulabiliriz.
7. Leyla ile Bora, ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi uygulama yaparak anlatmak istiyorlar. Ancak ne yapacaklarına karar veremediler. Onlara yardımcı olacak bir etkinlik tasarlayınız.
Cevap: İki telefon gereklidir. İki telefonla bir telefon görüşmesi başlatılarak masanın üstüne koyulur. İlk başta telefona yakınken konuşarak sesin ne kadar şiddeti geldiğini sorarız. Her seferinde bir adım uzaklaşarak şiddetin ne kadar azaldığını öğrenebiliriz
8. Aşağıdaki ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu boyayınız.
Cevap:
9. Görsellerdeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı ses insanlar tarafından işitilebilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
10. Verilen bilgilere göre horozları uygun renklere boyayınız.
Cevap:
11. Aşağıdaki soruları ilgili görsellerin numaralarını yazarak cevaplayınız. Bir sorunun ilgili olduğu birden fazla görsel olabilir.
a. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamlar hangileridir?
Cevap: 1, 2, 4, 6, 8, 9
b. Ses şiddetinin düşük olduğu ortamlar hangileridir?
Cevap: 3, 5, 7
c. Ses şiddetinin işitme kaybına neden olabileceği ortamlar hangileridir?
Cevap: 4, 6, 8, 9
ç. Hangi ortamlarda çalışan kişiler kulaklık kullanmalıdır?
Cevap: 4,9