3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-257-258-259-260. Cevapları İlke Yayıncılık
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-257-258-259-260. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 256-257-258-259-260 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Masallarda Anlatılan Gerçekler Dinleme Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-257-258-259-260. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Masallarda Anlatılan Gerçekler Dinleme Metni Cevapları
İçindekiler
7. TEMA: Çocuk Dünyası 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-257-258-259-260. Cevapları İlke Yayıncılık
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları İlke Yayıncılık
Hazırlık Çalışmaları
1. Andersen’in “Çirkin Ördek Yavrusu” adlı masalını ana hatlarıyla arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Kuluçkaya yatan bir ördek annenin yumurtalarına kuğu yumurtası karışır. Gün gelir yumurtalar çatlayınca anne örnek aralarında farklı olanı görünce şaşırır. Bu yavru diğerlerinden farklı ve çirkindir. Ördek yavruları büyüdükçe kuğu yavrusunu dışlarlar. Kuğu büyüdükçe güzelleşir ve kendisi gibi kuğular görünce oraya ait olduğunu düşünerek uçar ve gider.
2. “Masallarda anlatılan gerçekler” sizce neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Gerçek hayatta yaşanabilecek, olağanüstü olmayan olaylardır.
1. ETKİNLİK
Aşağıdaki kelimenin size hatırlattıklarını yazınız.
Masal
- Pamuk prenses
- Yedi cüceler
- Keloğlan
- Nasreddin Hoca
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları İlke Yayıncılık
2. ETKİNLİK
Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten ve deyimler sözlüğünden bulup öğreniniz.
Kuluçkaya yatmak: Yumurtlayan bazı hayvan türlerinin yumurtalarının üzerine yatarak sıcak tutması ve döllenmesini sağlaması.
Yadırgamak: Bir şeye alışamamak.
Ele almak: Bir konunun üzerinde durmak.
Çatlamak: Kırılmak, ayrılmak.
Ad takmak: İsmin yerine kullanılan ad.
Hayran bırakmak: Gözünü alamamak.
3. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Masalların geçmişten günümüze aktarılması nasıl kolaylaşmıştır?
Cevap: Masalların geçmişten günümüze aktarılması yazılı hale getirilmesiyle kolaylaşmıştır.
2. Metinde Andersen’in hangi masalı tekrar ele alınmıştır?
Cevap: ”Çirkin Ördek Yavrusu” masalı tekrar ele alınmıştır.
3. Metinde ele alınan masal ana hatlarıyla nasıl anlatılıyor?
Cevap: Anne ördeğin yumurtaları üzerine kuluçkaya yatması. Yumurtalar çatladığında içlerinden birinin farklı olması. Farklı olan yavrunun her zaman dışlanması ve çirkin bulunması. Çirkin ördek yavrusunun büyüyerek göz kamaştırıcı bir kuğuya dönüşmesi.
4. Metne göre insanları nasıl değerlendirmek doğru değildir?
Cevap: İnsanları dış görünüşlerine göre değerlendirmek doğru değildir.
4. ETKİNLİK
Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin konusu: Çirkin ördek yavrusu.
Metnin ana fikri: İnsanları dış görünüşüne göre yadırganmanın yanlış olduğu.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları İlke Yayıncılık
5. ETKİNLİK
a. “Çirkin Ördek Yavrusu” adlı masalda anlatılan gerçekler nelerdir? Bu konuda arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
- Anne ördeğin kuluçkaya yatması.
- Yumurtaların çatlaması.
- Yavruların yumurtadan çıkması.
b. Dinlediğiniz metnin yazarının “Çirkin Ördek Yavrusu” adlı masalda anlatılan gerçeklerle ilgili aşağıdaki açıklamalarını okuyunuz. Yazarın açıklamalarına katılıp katılmadığınızı nedenleriyle belirtiniz.
Cevap: Yazarın açıklamalarına katılıyorum. Çünkü insanları dış görünüşlerine göre yadırgamak ön yargıya ve iletişimsizliğe neden olur.
6. ETKİNLİK
Aşağıdaki tabloda verilen kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları İlke Yayıncılık
7. ETKİNLİK
Aşağıdaki açıklamaları okuyup bu açıklamaların hangi noktalama işaretiyle ilgili olduğunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
• Sıra bildirmek için kullanılan sayılardan sonra ….nokta…. konur.
• Kendisiyle ilgili açıklama yapılacak cümlenin sonuna ….iki nokta…. konur.
• Sıralı cümleleri ayırmak için …virgül…. kullanılır.
• Soru bildiren söz ve cümlelerin sonunda …..soru işareti…. kullanılır.
• Bir yazıda başkasından aktarılan sözlerin başında ve sonunda …..tırnak….. ….işareti….. kullanılır.
• Seslenme, uyarı ve hitap sözlerinden sonra ……ünlem…. konur.
8. ETKİNLİK
Aşağıdaki metinde dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları İlke Yayıncılık
9. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki hikâye unsurlarına uygun olarak duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir masal yazınız. Masalınızın içeriğine uygun bir başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap:
ANLAYIŞ
Tavşan, Baykuş, Sincap ve Öğretmenleri Kaplumbağa ormanda ders gördükleri yerin biraz ilerisindeki düzlükte top oynamaya karar vermişler. Kaplumbağa Öğretmen onlarla oynamak yerine bir köşeye oturup çocukları izlemeye başlamış. Tavşan, Baykuş ve Sincap, öğretmenlerinin yeni aldığı topla futbol oynamak istediler bu yüzden bir kaleci belirlemeleri gerekti. Aralarından baykuş kaleci olabileceğini söyledi böylece oyun başladı. Baykuş, iki ağacın arasını kale yaparak top girmesini engellermiş. Her gelen topu bir oraya, bir buraya uçarak engelledi.
En sonunda Sincap, kaleye tüm gücüyle bir şut çekecekken pençesi topa saplandı ve top patladı. Topun hem kendilerinin olmaması hem de yeni olmasına rağmen patlamasına karşı çok üzüldüler ve Baykuş hemen Sincap’a kızdı:
-Şimdi ne yapacağız? Yepyeni topu patlattın!
Sincap’ın üzüntüden gözleri dolmuşken araya öğretmenleri girdi.
-Çocuklar birbirinizi üzmenize gerek yok. Top patlar, oyun bozulur ancak birbirinizi kırmayın. Siz burada oturup biraz soluklanın ben size okuldan yeni bir top getirir, yine devam edersiniz oyununuza.
Sincap ve arkadaşları bunu duyunca çok mutlu olmuşlar ve öğretmenlerine teşekkür edip kenara geçip soluklanmaya başlamışlar.
b. Masalınızın içeriğini destekleyen bir resim yapınız. Masalınızı, bu resim eşliğinde arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Sonraki ödevinizi aşağıdaki aramadan bulabilirsiniz.