7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173. Cevapları MEB Yayınları
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 172-173 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları
İçindekiler
5. Tema: Milli Kültürümüz 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173. Cevapları MEB Yayınları
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları MEB Yayınları
1-5. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Nasreddin Hoca’nın arkadaşı Hoca’ya niçin ciğer tarifi vermiştir? Açıklayınız.
Cevap: Nasreddin Hoca ağız tadıyla ciğer yesin diye ciğer tarifi vermiştir.
2. Aşağıdaki yargıları okuyarak metinden çıkarılabilecek olanların başına çarpı (X) işareti koyunuz.
Cevap:
3. Okuduğunuz metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:
Olay: Nasreddin Hoca’nın elinde ciğerler giderken ciğerini çalmaları.
Kişiler: Nasreddin Hoca, arkadaşı ve çaylak.
Yer: Kasap ve yol.
Zaman: Belirsiz zaman.
Anlatıcı: 3.Tekil anlatıcı
4. Metinden alınan aşağıdaki deyimleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Yola Çıkmak: İstanbul’a gitmek için yola çıktık.
Canı Çekmek: Mis gibi kokan dolmaları canım çekti.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB Yayınları
5. Metni özetleyen bir paragraf yazınız.
Cevap: Bir gün canı ciğer çeken Nasreddin Hoca kasaptan ciğer almış ve yola koyulmuş. Yolda bir arkadaşıyla denk gelmiş ve arkadaşı ona güzel bir ciğer tarifi vereceğini söylemiş. Nasreddin Hoca aldığı ciğer tarifiyle ilerlerken bir çaylak gelip Nasreddin Hoca’nın ciğerlerini almış. Nasreddin Hoca şaşkınlığı geçince ”Ciğeri çaldın ama ağız tadıyla yiyemeyeceksin. Çünkü tarifi bende,” demiş.
6. Yapım eki almamış fiiller, yapısı bakımından “basit fiil” olarak adlandırılır. Örneğin “- – – -” cümlesindeki fiil, basit bir fiildir. Yapım eki almış fiiller ise “türemiş fiil” olarak adlandırılır. Örneğin “- – – -” cümlesindeki fiil, yapısı bakımından türemiş fiildir.
Bu metinde boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
Cevap: C) Okulumuzda halk oyunlarıyla ilgili çalışmalar yapıyoruz. / Türk kültürünün bütün değerleri gelecek nesillere de aktarılmalı.
A) Yöremize ait yemeklerin neler olduğunu araştıracağız. / Türkçenin söyleyiş güzellikleri türkülerimizde yaşatılıyor.
B) Öğrenciler, okuldaki Karagöz gösterisini zevkle seyrettiler. / Öğretmenimiz bizi Kent Müzesine götürecek.
C) Okulumuzda halk oyunlarıyla ilgili çalışmalar yapıyoruz. / Türk kültürünün bütün değerleri gelecek nesillere de aktarılmalı.
D) Her geçen gün tarihî eserlere ilgim biraz daha artıyor. / Arkadaşlarım geleneksel oyunlarımızdan birini oynamak istiyorlar.
7. Kimileri, güzel dilimizin inceliklerini ve söyleyiş güzelliklerini yansıtan türkülerimizi hor görüyor. Türkülerimizi, çağın gerisinde kalmış olmakla nitelendiriyor; türküleri ortaya çıkaran hayat tarzının değiştiğini söylüyor. Bu düşünce, gerçekte çok büyük bir yanılsamadır. Çünkü türkülerimiz bizim her şeyimizdir. Bizim insanımız, türkülerle gülmüş ve ağlamıştır. Halkın duygu ve düşünce dünyasını yansıtır türküler.
Bu metinde yazarın “çok büyük bir yanılsama” olarak gördüğü durum aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: B) Bazı insanların, türkülerimizi günümüze uygun bulmamaları
A) Türkülerin, millete ait ortak değerleri yansıttığına inanılması
B) Bazı insanların, türkülerimizi günümüze uygun bulmamaları
C) Günümüzde türkülerin halkımız tarafından tanınmaması
D) Türkülerle ilgili bilimsel çalışmaların yetersiz olması
8. Bu ülkenin temiz yürekli çocukları
Işıkları canavar gibi yiyen karanlığa inat
Oynamayacaklar kirli oyuncakları
Onları kirletemeyecek hayat
Bu dizelerde aşağıdaki söz sanatlarından hangileri vardır?
Cevap: C) Karşıtlık (tezat)–Benzetme
A) Karşıtlık (tezat)–Abartma
B) Konuşturma–Benzetme
C) Karşıtlık (tezat)–Benzetme
D) Abartma–Kişileştirme
Sonraki ödevinizi aşağıdaki aramadan bulabilirsiniz.