Son Düzenleme: 1 Şubat 2025 - Yazar: Sena

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113. Cevapları 2. Kitap - Ders Cevapları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 108-109-110-111-112-113 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları

5.Ünite: İstatistiksel Araştırma Süreci: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları İkinci Kitap

1) Salgın hastalıklar, toplum sağlığını tehdit eden ciddi durumlardır. Bu tür durumlarda duyarlı olmak hem bireysel hem de toplumsal sağlığın korunmasında kritik bir rol oynar. Burak, sağlık araştırmaları yapmakta ve yaşadığı dönemde ortaya çıkan bir salgın hastalıkla ilgili araştırma yapmak istemektedir.

Burak’ın yapacağı araştırmaya ait anket soruları aşağıdakilerden hangisi olamaz?
Cevap: D) Kaç tür salgın hastalık vardır?

A) Bu salgın sizce neyden kaynaklı olabilir?
B) Bu salgın hastalık gündelik hayatınızı nasıl etkiledi?
C) Bu salgın hastalıkla nasıl mücadele edebiliriz?
D) Kaç tür salgın hastalık vardır?


2) Doğadaki atıkların geri dönüşümü, çevrenin korunması ve sürdürülebilir bir gelecek için bilinçli bir şekilde hareket etmemizi gerektirir.

Aşağıdaki grafikte bir sınıfta geri dönüşüm için toplanan atıkların türleri ve bunların sayısı verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Cevap: D) Bu sınıfta en çok toplanan atık türü pet şişedir.

A) Plastikler, pillere göre 20 tane az toplanmıştır.
B) Toplanan tenekeler pet şişelerden 44 tane fazladır.
C) Toplanan kâğıt ve tenekelerin toplam sayısı, pil ve plastiklerin toplam sayısından 10 tane fazladır.
D) Bu sınıfta en çok toplanan atık türü pet şişedir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları İkinci Kitap

3) İstatistiksel araştırmaların sonuçlarından objektif bir şekilde çıkarım yapabilmek oldukça önemlidir.

Buna göre aşağıda verilen sonuçlara yönelik yorumlardan hangisi daha objektiftir?
Cevap: D) “Bir araştırmada belirli bir grup insanın belirli bir hobiyi benimsediği tespit edildi.” Yorum: “İnsanlar farklı çevrelerde yetişir ve bu hobiyi benimsemeyen insanlara göre de aktiviteler düzenlenmelidir.”


4) Aşağıda TÜİK’ in yapmış olduğu Hanehalkı Nihai Enerji Tüketim İstatistiklerine (2022) ait bir bölüm daire grafiğinde verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Hanelerde enerji en fazla hangi amaçla kullanılmıştır?
Cevap: Hanelerdeki enerji en fazla alan ısıtma amacıyla kullanılmıştır.


b) Verilen grafiği inceleyerek grafikteki enerji tüketim amaçları ile evinizdeki enerji kullanım amaçlarını karşılaştırıp yorumlayınız.
Cevap: Kendi evimizde de enerji tüketimi aynı amaçlarla kullanılmaktadır. Bizim evde de en en çok enerjiyi alan ısıtmada kullanılmaktadır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları İkinci Kitap

Aşağıdaki grafiklerde Türkiye Cumhuriyeti Tarım ve Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğünün Türkiye orman varlığı 2020 ve 2022 verileri yer almaktadır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki 5 ve 6. soruları grafiklerden yararlanarak cevaplayınız.

5) Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Cevap: D) Ardıç ağacının bulunduğu alan diğer ağaç türlerine göre daha azdır.

A) Türkiye’de en fazla alanda bulunan ağaçların türleri değişmemiştir.
B) Her iki grafikte de kayın ağacı kızılçam ağacına göre daha az alanda bulunmaktadır.
C) 2020 yılında ardıç dikili alan 2022 yılındaki ardıç dikili alandan fazladır.
D) Ardıç ağacının bulunduğu alan diğer ağaç türlerine göre daha azdır.


6) Ahmet, verilen grafikleri inceleyerek aşağıdaki yorumları yapmıştır.

I. 2022 yılında meşe dikili alan, 2020 yılına göre artmıştır.
II. 2020 yılındaki kızılçam dikili alan, 2022 yılındaki kızılçam dikili alandan azdır.
III. 2022 yılındaki kayın dikili alan, 2020 yılındaki karaçam dikili alandan fazladır.

Bu yorumlardan hangileri doğrudur?
Cevap: B) I ve II

A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve III


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları İkinci Kitap

7) Defne, sınıf arkadaşlarının okul dışında yaptıkları bazı etkinleri araştırarak sonuçlarını aşağıdaki sıklık tablosunda göstermiştir

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları

a) Defne’nin araştırma sorusu ne olabilir?
Cevap: Okuldan sonraki zamanda hangi etkinlikleri yapıyorsunuz?


b) Bu araştırma sonucunda elde edilen verileri uygun bir görselleştirme aracı ile özetleyiniz ve neden bu görselleştirme aracını seçtiğinizi açıklayınız.
Cevap: Sütun grafiği ve yuvarlak grafik kullandık. Bu grafikler ile en çok ve en az kullanılan aktiviteler görüldü.


c) Elde edilen verileri, oluşturduğunuz görselleştirme aracını da dikkate alarak yorumlayınız.
Cevap:

  • Çocukların büyük çoğunluğu futbol oynamayı, en az kısmı da alışveriş merkezine gitmeyi ve resim yapmayı sevmektedir.
  • Kitap okumayı seven ve genel ağda oyun oynamayı seven çocuk sayısı eşittir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları İkinci Kitap

8) Bir sınıftaki öğrencilerin en sevdikleri yiyeceklerle ilgili yapılan bir araştırmanın sonuçları yandaki tabloda verilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları

a) Araştırma sorusu ne olabilir?
Cevap: “En sevdiğiniz yiyecek hangisidir?” olabilir.


b) Sıklık tablosundaki verileri istediğiniz bir grafik türü ile görselleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları1


9) Muhtar Mustafa Bey, köy halkının öğrenim durumları ile ilgili bir araştırma yaparak elde ettiği verileri yandaki grafikte özetlemiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları2

Bu araştırma sonuçlarına göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Araştırma sorusu ne olabilir?
Cevap:  “Hangi okuldan mezunsunuz?” olabilir.


b) Lise mezunu kaç kişi vardır?
Cevap: Lise mezunu kişi sayısı 80’dir.


c) İlkokul mezunu olan kişi sayısı üniversite mezunu olan kişi sayısından kaç fazladır?
Cevap: İlkokul mezun sayısı, üniversite mezun sayısından 20 kişi fazladır.


ç) Ortaokul mezunu olan kişi sayısı lise mezunu olan kişi sayısından kaç azdır?
Cevap: Ortaokul mezunu kişiler, lise mezunu olan kişilerden 40 kişi daha azdır.


d) Bu araştırma ile ilgili nasıl yorumlar yapılabilir?
Cevap:

  • Köyde en fazla lise mezunu, en az üniversite mezunu bulunmaktadır.
  • Köyün eğitim durumları genel olarak iyi durumdadır. (Lise ve Üniversite mezunu fazla)

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları İkinci Kitap

10) Yanda verilen nokta grafiği bir araştırma sonucunda elde edilen verilerle oluşturulmuştur. (Her nokta bir adet içeceği temsil etmektedir.)

Grafiği inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları

a) Bu araştırmaya ait araştırma sorusunu belirleyip grafiği isimlendiriniz.
Cevap: “En sevdiğiniz içecek nedir?” sorusu sorulmuş olabilir.


b) Oluşturduğunuz araştırma sorusuna göre bu grafiği yorumlayınız.
Cevap: Katılımcılar en fazla sütü, en az şalgamı sevmektedir.


c) Nokta grafiğindeki verileri sütun grafiği ile görselleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları1


11) Yandaki grafik, bir mağazanın elinde kalan ürünlerin beden ölçülerinin dağılımını göstermektedir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları2

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Bu mağazada en çok ürün hangi bedende vardır?
Cevap: En çok küçük bedende ürün bulunmaktadır.


b) Bu mağazada en az ürün hangi bedende vardır?
Cevap: En az çok büyük bedende ürün bulunmaktadır.


c) Çok Büyük bedene ait kalan ürün sayısının toplam ürünlerin kaçta kaçı olduğunu kesir olarak ifade ediniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları3


Sonraki Ödevler


Sizde Yorum Yazın