6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224. Cevapları Doğa Yayıncılık - Ders Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224. Cevapları Doğa Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 219-220-221-222-223-224 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
4. Ünite Değerlendirme Soruları Doğa Yayıncılık
4.Ünite: 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 219-220-221-222-223-224. Cevapları Doğa Yayıncılık
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Doğa Yayıncılık
1) 6 · (n – 5) cebirsel ifadesinin n = 8 için olacağı değer kaçtır?
Cevap: B) 18
6 . (8-5) = 6 . 3 = 18
A) 12
B) 18
C) 24
D) 30
2) Aşağıdaki sözel durumlardan hangisi (40 – c) cebirsel ifadesi ile gösterilemez?
Cevap: C) Bir miktar paranın 40 TL’si harcandıktan sonra kalan para miktarı
A) 40 TL’si bulunan birinin parasının bir kısmını harcadıktan sonra kalan kısmı
B) 40 yaşında olan birinin c yıl önceki yaşı
C) Bir miktar paranın 40 TL’si harcandıktan sonra kalan para miktarı
D) 40 bilyenin bir kısmının dağıtılmasından sonra kalan bilye sayısı
3)
I. Bir sayının 3 katının 5 fazlası → 3x + 5
II. Paketi 25 TL’ye satılan x kg şekerin 1 kilogramının fiyatı → 25x
III. Bir kenar uzunluğu a cm olan eşkenar üçgenin cm biriminden çevre uzunluğu → 3a
IV. Bir miktar cevizin (kg) 4 katının 4 kg fazlası → 4x + 4
Yukarıdaki sözel durumları ifade eden cebirsel ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap: C) III
A) I
B) II
C) III
D) IV
4) 4x-7/8 cebirsel ifadesine aşağıdaki sözel durumlardan hangisi karşılık gelir?
Cevap: B)
5) 33n – 15 cebirsel ifadesinin değerini n = 8 için hesaplayınız.
Cevap: 33 . 8 – 15 = 264 – 15 = 249
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları Doğa Yayıncılık
6) Aşağıdaki sözel durumları ifade eden cebirsel ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap: C) Bir sayının 7 eksiğinin 4 katı → 7a – 4
7)
Yandaki şekil bir dikdörtgen ve bir düzgün altıgenden oluşmaktadır. Şeklin çevre uzunluğunu metre cinsinden belirten cebirsel ifade aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: D) 6a+2b
8)
Yanda modellenen cebirsel ifadeyi belirleyiniz.
Cevap: 3 . (2a+b+1) = 6a+3b+3
9) Belediye otobüsleri ve metro ile yapılan toplu taşımacılığı karşılaştıran araştırma soruları oluşturup noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
1. Soru: Ulaşımda metroyu mu yoksa otobüsü mü tercih edersiniz?
2. Soru: Sizce en konforlu araç metro mu yoksa otobüs mü?
3. Soru: Ulaşımda metroyu mu otobüs mü daha güvenli buluyorsunuz?
4. Soru: Metro mu yoksa otobüs mü daha temizdir?
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Doğa Yayıncılık
10) Ankara ve İstanbul’a ait bir haftalık hava tahmin raporlarını araştırınız. Araştırma sonuçlarını sıklık tablosu ve sütun grafiği ile gösteriniz.
Cevap:
11) 13, 35, ▲, 5, 20 sayılarının aritmetik ortalaması 22 olduğuna göre yerine kaç yazılmalıdır?
Cevap: 37 yazılmalıdır.
22 . 5 = 110 (Sayıların tamamının toplamı)
35+20+13+5 = 73 (Bilinen sayıların toplamı)
110 – 73 = 37
▲ = 37
12) 15, 40, 50, 34, 21
Yukarıdaki veri grubunun aritmetik ortalaması bulunurken aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?
Cevap: C) Sayılar toplanıp 5’e bölünmelidir.
13)
Yandaki tabloda iki farklı iş yerinde bir hafta boyunca tüketilen su miktarları günlere göre verilmiştir. Tablodaki verilerle bir sütun grafiği oluşturunuz ve grafiği yorumlayınız.
Cevap:
- En fazla su miktarı A İş yeri tarafından tüketilmektedir.
- B İş Yeri’nin en yüksek su tüketim miktarı Pazartesi ve Cumartesi günleridir.
- A İş Yeri’nin haftalık su tüketimi, B İş Yeri’nin su tüketimine göre 21³ daha fazladır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Doğa Yayıncılık
14)
Yukarıdaki sütun grafiğinde Celil ve Ceyda’nın dört gün boyunca koştuğu mesafenin günlere göre dağılımı gösterilmektedir. Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap: B) Celil günde ortalama 2,5 km koşmuştur.
A) Celil dört günün sonunda Ceyda’dan daha fazla mesafe koşmuştur.
B) Celil günde ortalama 2,5 km koşmuştur.
C) Celil her gün Ceyda’dan daha fazla mesafe koşmuştur.
D) Celil, Ceyda’dan toplam 500 m daha fazla koşmuştur.
15 Aşağıdaki tabloda, Semih’in hafta içi matematik ve sosyal bilgiler derslerine çalışma süreleri verilmiştir. Tablodaki verileri sütun grafiği ile gösteriniz ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Semih’in en az süre ders çalıştığı gün hangisidir?
Cevap: Semih en az çalıştığı gün çarşambadır.
b) Semih’in en fazla süre ders çalıştığı gün hangisidir?
Cevap: Semih en fazla süre ders çalıştığı gün salıdır.
c) Semih’in sosyal bilgiler dersine, matematik dersinden daha fazla süre çalıştığı gün hangisidir?
Cevap: Pazartesi günü, matematik dersinden daha fazla çalışmıştır.
ç) Semih’in hangi gün matematik ve sosyal bilgiler dersine çalıştığı süreler birbirine eşittir?
Cevap: Perşembe günü çalıştığı süreler birbirine eşittir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları Doğa Yayıncılık
16) Yandaki tabloda, Hakan ve Handan’ın matematik sınavlarından aldığı puanlar gösterilmiştir. Tabloya göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Hakan ve Handan’ın aldığı puanların aritmetik ortalamaları sırasıyla aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap: B) 84 – 80
90 + 84 + 78 = 252
282 ÷ 3 = 84
90+80+70 = 240
240 ÷ 3 = 80
A) 84 – 90
B) 84 – 80
C) 80 – 80
D) 80 – 90
b) Hakan ve Handan’ın aldığı puanların açıklıkları sırasıyla aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
Cevap: C) 12 – 20
Hakan: 90 – 78 = 12
Handan: 90-70 = 20
A) 12 – 10
B) 6 – 20
C) 12 – 20
D) 6 – 20
17)
Yukarıdaki sütun grafiği, bir iş yerindeki birer çalışanın aldıkları maaşları göstermektedir. Buna göre:
a) Grafikte gösterilen çalışanların maaşlarının aritmetik ortalaması kaç TL’dir?
Cevap: 41 200 TL’dir.
46.000 + 44.000 + 42.000 + 40.000 + 34.000 = 206.000
206.000 ÷ 5 = 41 200
b) Grafikte gösterilen çalışanların maaşlarının açıklığı kaç TL’dir?
Cevap: 12.000 TL’dir.
46.000 – 34.000 = 12.000
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları Doğa Yayıncılık
18) Yandaki tabloda, 6A sınıfındaki öğrencilerin boy uzunlukları ve bu boy uzunluklarına sahip öğrenci sayıları gösterilmiştir.
Buna göre 6A sınıfındaki öğrencilerin boy uzunluklarının ortalaması kaç cm’dir?
Cevap: D) 167
170 + 168 + 166 + 164 = 668
668 ÷ 4 = 167
19) Aşağıdaki grafiklerde Deniz ve Zeynep’in bir günlük harcamaları verilmiştir.
Grafiklere göre Deniz ve Zeynep’in bir günlük harcamaları ile oluşturulan veri gruplarının açıklık ve aritmetik ortalamalarını karşılaştırınız.
Cevap:
- Zeynep ve Deniz’in harcama açıklıkları aynıdır.
- Zeynep’in harcamalarının aritmetik ortalaması, Deniz’in harcamalarında daha fazladır.
- En fazla harcamayı Zeynep yapmıştır.
- En az harcamayı Deniz yapmıştır.