5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120. Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 116-117-118-119-120 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri Cevapları
6.Tema: İşlemlerle Cebirsel Düşünme
Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri-2 Sayfa 121-122-123-124-125
Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri-3 Sayfa 125-126-127-128-129-130
İçindekiler
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları İkinci Kitap
HAZIR MIYIZ?
1) Toplama ve çarpma işlemi ile ilgili verilen soruları cevaplayınız.
a) Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz.
Cevap:
b) Yukarıdaki işlemlerde verilmeyeni bulduktan sonra bu işlemleri örnekteki gibi eşittir sembolü kullanarak yazınız
Cevap:
a) 742 + 469 = 1211
b) 256 + 233 = 489
c) 827 + 521 = 1348
ç) 125 x 6 = 750
d) 278 x 4 = 1112
e) 111 x 52 = 5772
2) Bir toplama işleminde toplananlar ile toplam arasındaki ilişkiyi ifade ediniz.
Cevap: Toplam, toplanan sayıların üzerine eklenmesiyle bulunur. Toplanan değişirse, toplamda değişir.
3) Bir çarpma işleminde çarpanlar ile çarpım arasındaki ilişkiyi ifade ediniz.
Cevap: Çarpanlardan herhangi biri ne kadar büyük olursa, çarpımda o kadar büyür. Eğer çarpanlardan birisi sıfırsa, çarpım sıfır olur. Çarpım, çarpanların birbirine çarpılması sonucu ortaya çıkmaktadır.
4) Aşağıdaki sorulara uygun sayı cümlelerini yazınız.
a) Elif’in 12 kalemi vardır. Elif’in kalem sayısının 3 katının 5 fazlası kaça eşittir?
Cevap: 12 x 3 = 5
b) Elif’in 12 kalemi vardır. Elif’in kalem sayısının 5 fazlasının 3 katı kaça eşittir?
Cevap: (12 + 5) x 3 = 51
c) Yukarıdaki iki soruyu inceleyerek sonuçlarının farklı olmasının nedenini ifade ediniz.
Cevap: İşlemlerin sonuçlarının farklı olmasının sebebi ilkinde 12’nin 3 ile çarpılıp 5 eklenmesi, ikincisinde 12’nin 5 ile çarpılıp 3 eklenmesidir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları İkinci Kitap
BAŞLAYALIM
1) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Toplamları 24 olacak şekilde beş farklı doğal sayı çifti belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
b) Yazdığınız sayı çiftlerindeki iki toplananın artış ve azalış miktarları arasındaki ilişkiyi belirleyerek ifade ediniz.
Cevap: Toplananlardan birinin artışı ile diğerinin azalış miktarları aynı ise sonuç değişmemektedir.
2) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Verilen işlemlerden sonuçları eşit olanları örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
b) Sonuçları eşit olan işlemleri eşittir sembolü kullanarak yazınız.
Cevap:
11 + 48 = 48 + 11
25 + 32 = 32 + 25
(12 + 15) + 21 = 12 + (15+21)
(26 + 38) + 52 = 26 + (38+52)
3)
Aşağıdaki soruları cevaplayınız
a) Verilen işlemlerden sonuçları eşit olanları örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
b) Sonuçları eşit olan işlemleri eşittir sembolü kullanarak yazınız.
Cevap:
73 + 18 = 13 + 78
54 + 33 = 34 + 53
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 1 Halat Çekme
Her iki takım da eşit şartlarda oyuna başladığına göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) 5/A sınıfının takımında 35 ve 48 kg kütleye sahip öğrenciler, ilk oyunda yoruldukları için ikinci oyuna katılmak istememişlerdir. Bu öğrencilerin yerine 38 ve 45 kg kütleye sahip iki öğrenci oyuna dâhil olmuştur.
Hesaplama yapmadan bu değişikliğin kurallara uygun olup olmadığını belirleyerek nedenini açıklayınız.
Cevap: Uygun gerçekleşmiştir. Çıkan öğrencilerin kütlelerinin toplamı, giren öğrencilerin kütlelerinin toplamıyla eşittir.
2) 5/B sınıfının takımında ise 56 ve 30 kg kütleye sahip öğrenciler ilk oyunda yoruldukları için ikinci oyuna katılmak istememişlerdir.
Bu öğrencilerin yerine oyuna dâhil olacak iki öğrencinin kütleleri kaçar kilogram olabilir? Cevabınızın nedenini açıklayınız.
Cevap: Çıkan oyuncuların yerine girecek öğrencilerin kütlesinin toplamı 86 olmalıdır.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 2 Kefeli Terazide Denge
Aşağıda kefeli teraziler ve bu terazilerde kullanılacak dört farklı kütle verilmiştir.
Bu dört kütle birer kez kullanılacağına göre terazilerin dengelerinin bozulmaması için hangi kütlelerin hangi kefeye konulması gerektiğini belirleyiniz.
Cevap:
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 3 Dengenin Sağlanması
Aylin; terazinin her iki kefesine, her birinden birer tane olan görseldeki kütleleri kullanarak teraziyi dengeye getirmek istiyor.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Aylin’in terazinin sağ ve sol kefesine bu kütleleri kaç farklı şekilde yerleştirebileceğini belirleyiniz. Bu durumlara uygun sayı cümlelerini yazınız.
Cevap:
34 kilogram ağırlık bulunuyor. Her kefeye 17 kilogram konulmalıdır.
9 ile 8 bir kefede; 1, 4, 5 ve 7 aynı kefede olmalıdır.
9, 1 ve 7 bir kefede; 4, 5 ve 8 aynı kefede olmalıdır.
2) Aylin’in ikişer tane kütle kullanarak terazinin kefelerini dengelediği durumları belirleyiniz. Belirlediğiniz durumlarda her iki kefeye de 10 kg’lık kütleler yerleştirilirse terazinin dengesi bozulur mu? Fikirlerinizi nedenleriyle yazınız.
Cevap:
8 ile 4 ve 5 ile 7
9 ile 4 ve 8 ile 5
Her iki kefeye 10 kilogramlık kütle konulması terazi dengesini bozmaz.
3) Aylin, terazinin sol kefesine 4, 5 ve 8 kg’lık kütleleri sağ kefesine ise 1, 7 ve 9 kg’lık kütleleri yerleştiriyor. Aylin, her iki kefeden de bazı kütleleri alarak dengeyi korumak istiyor. Bu durumda sağ ve sol kefeden hangi kütleleri çıkarmalıdır?
Cevap:
Sol kefeden 4 ve 5 kilogram, sağ kefeden, 9 kilogramlık kütleleri alırsa denge korunacaktır.
Sol kefeden 8 kilogram ve sağ kefeden 1 ve 7 kilogramlık kütle alınırsa denge korunacaktır.