5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150-153-154-155-156-157-158-159. Cevapları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150-153-154-155-156-157-158-159. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 149-150-151-152-153-154-155-156-157-158-159 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “İşlemlerle Cebirsel Düşünme Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150-153-154-155-156-157-158-159. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


İşlemlerle Cebirsel Düşünme Cevapları

5.Tema: İşlemlerle Cebirsel Düşünme


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları İkinci Kitap

Etkinlik 1 Ayran Yapımı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları İkinci Kitap

İzlenen adımlar arasında nasıl bir ilişki vardır? Adımlar yer değiştirebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: İzlenen adımlar bir sonraki adımın hazırlığıdır. Adımlar yer değiştirilemez çünkü tadı istenilen gibi olmayabilir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları İkinci Kitap

Örnek 1

Ahmet, sağlıklı bir yaşam için ideal kiloya ulaşmak istemektedir. Bu amaçla dengeli beslenmeye karar vermiş ve düzenli olarak yürüyüş yapmaya başlamıştır.
Ahmet’in bir haftada attığı adım sayısı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

Ahmet’in bir haftada toplam kaç adım attığını hesaplamak amacıyla oluşturulan algoritmanın eksik adımlarını tamamlayınız ve bu algoritmayı akış şemasına aktarınız. Daha sonra ise Ahmet’in bir haftada attığı toplam adım sayısını bu algoritmanın adımlarını kullanarak bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları İkinci Kitap1


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları İkinci Kitap

Örnek 2

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları İkinci Kitap

Hasan, kenar uzunlukları 10 m ve 25 m olan dikdörtgen biçimindeki bahçesinin etrafına duvar örecektir. Hasan’ın kaç metre uzunluğunda duvar örmesi gerektiğini hesaplamak için oluşturduğu algoritmayı akış şemasına aktarınız. Daha sonra kaç metre uzunluğunda duvar örmesi gerektiğini bu algoritmanın adımlarını kullanarak bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları İkinci Kitap1


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156 Cevapları İkinci Kitap

1) Etkinlik 2’deki algoritmayı inceleyerek A marka kaşar peynirin 1 kilogram fiyatını bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156 Cevapları İkinci Kitap


2) Arkadaşlarınızla iş birliği yapıp B marka kaşar peynirin 1 kilogram fiyatını bulmak için kullanılacak algoritmayı oluşturunuz. Algoritmanın akış şemasını çiziniz. Daha sonra B marka kaşar peynirin 1 kilogram fiyatını bulunuz.
Cevap:

1. Adım → Başla
2. Adım → B marka peynirin 700 gram fiyatını gir. (Fiyat 1)
3. Adım → Fiyat 2 = Fiyat 1 ÷ 7 (Fiyat 2 = 100 gram peynir fiyatı)
Fiyat 2 = 210 ÷ 7 = 30

4. Adım → Fiyat 3 = Fiyat 2 x 10 (Fiyat 3 = 1 kg peynirin fiyatı)
Fiyat 3 = 30 x 10 = 300 TL

5. Adım → Sonuç = 300 TL
6. Adım →  Bitir

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156 Cevapları İkinci Kitap1


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları İkinci Kitap

Etkinlik 3 Bölme İşlemi

Aşağıda bölme işlemine ait algoritma akış şeması ve algoritmaya ait tablo gösterilmiştir. Bu akış şemasının adımlarını ve tabloyu inceleyiniz.

Bölme işlemi ile tekrarlanan çıkarma işlemi arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiyi yazınız. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Bölme işleminin mantığında bölünen sayıdan bölen sayı devamlı çıkarılır ve çıkarılamayacak kadar küçültülür.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları İkinci Kitap

Etkinlik 4 Toplama İşlemi ile Çarpma İşleminin İlişkisi

5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = ?

19 adet 5 sayısını toplamak isteyen Gülşen, aşağıdaki algoritmayla sonuca ulaşmıştır.
1. Adım: Başla.
2. Adım: Kendisiyle tekrarlı toplanacak sayıyı gir. (Sayı1)
3. Adım: Sayı adedini gir. (Sayı2)
4. Adım: Sayı1 x Sayı2
5. Adım: Sonuç
6. Adım: Bitir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1) Bu algoritmaya ait akış şeması çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları İkinci Kitap


2) Gülşen, neden toplama işlemi yerine çarpma işlemi kullanmış olabilir?
Düşüncenizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Daha kolay şekilde hesaplamak için seçmiştir. Sayıları uzun uzun toplamak yerine çarpmak kısa yoldan sonuca ulaşmayı sağlar.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları İkinci Kitap

Örnek 3

1.Adım: Başla.
2.Adım: Doğum yılının 10 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin birler basamağına yaz.
3. Adım: Doğum yılının 4 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin onlar basamağına yaz.
4.Adım: Doğum yılının 3 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin yüzler basamağına yaz.
5. Adım: Doğum yılının 2 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin binler basamağına yaz.
6. Adım: Sonuç. (Şifre)
7. Adım: Bitir.
Yukarıdaki şifreleme algoritmasının adımlarını kullanarak siz de bir şifre belirleyiniz.
Cevap:

1. Adım: 2013’te doğduğunuzu varsayalım.
2. Adım: 2013 ÷ 10 = 201 (Kalan 3)
3. Adım: 2013 ÷ 4 = 504  (Kalan 1)
4. Adım: 2013 ÷ 3 = 671 (Kalan 0)
5. Adım: 2013 ÷ 2 = 1006 (Kalan 1)
6. Adım: Şifre 1013
7. Adım: Bitti


Sonraki Ödevler