5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130. Cevapları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130. Cevapları 2. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 126-127-128-129-130 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri Cevapları – 3” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri Cevapları – 3
6.Tema: İşlemlerle Cebirsel Düşünme
Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri Sayfa 116-117-118-119-120
Eşitliğin Korunumu ve İşlem Özellikleri-2 Sayfa 121-122-123-124-125
İçindekiler
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 9 Farklı Çözüm Yolları
Sevil öğretmenin tahtaya yazdığı 49 x 12 işleminin sonucunu bulmak için öğrencilerin kullandığı üç farklı çözüm yolu aşağıda verilmiştir.
1. Çözüm
2. Çözüm
3. Çözüm
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Öğrencilerin kullandığı bu çözüm yollarını inceleyiniz. Bu üç çözüm yolundan hangisini kullanmayı tercih edersiniz? Nedenini açıklayınız.
Cevap: 2. Çözüm tercih ederdim. Çünkü sayılardan her birinin 10 veya 10’un katı olduğu durumlarda çarpma işlemi daha kolay olur.
2) Sevil öğretmenin yazdığı işlemi, bu üç çözüm yolundan farklı bir şekilde çözebilir misiniz? Çözümünüzü yazınız.
Cevap:
40 x 12 = 480
9 x 12 = 108
480 + 108 = 588
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 10 Mıknatıslarla Yapı Oluşturma
Necati, mıknatıslarla farklı büyüklüklerde yapılar oluşturuyor.
Oluşturmuş olduğu yapılarla ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1),
Necati’nin oluşturduğu yukarıdaki yapıda kullanılan mıknatıs sayısını veren sayı cümlesini yazınız.
Cevap: Necati’nin oluşturduğu bu düzenekte 2 düzine mıknatıs yani 24 adet mıknatıs bulunmaktadır.
2)
Necati, ilk oluşturduğu yapıdan 4 tanesini üst üste gelecek şekilde yerleştirerek yukarıdaki yapıyı oluşturuyor.
Bu yapıda kullandığı mıknatıs sayısını veren sayı cümlesini çarpma işleminin birleşme özelliğinden yararlanarak yazınız.
Cevap (12×2) x 4 = 96
3)
Daha sonra oluşturduğu yapıyı yukarıdaki gibi farklı büyüklükte iki parçaya ayırıyor.
a) Bu parçaların ayrı ayrı mıknatıs sayılarını veren sayı cümlelerini yazınız.
Cevap:
(2 x 2) x 4 = 16
(2 x 4) x 2 = 16
(2 x 10) x 4 = 80
(2 x 4) x 10 = 80
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları İkinci Kitap
b) Bu sayı cümlelerini kullanarak toplam mıknatıs sayısını veren sayı cümlesini yazınız.
Cevap:
(2 x 2) x 4 + (2 x 10) x 4 = 96
(2 x 4) x 2 + (2 x 4) x 10 = 96
c) 2. Yapı’daki mıknatıs sayısını veren sayı cümlesi ile 3. Yapı’daki mıknatıs sayısını veren sayı cümlesi eşit midir? Bu sayı cümlelerinin eşit olup olmama durumuna yönelik genellemenizi yazınız.
Cevap: 2. ve 3. yapılarda yer alan mıknatıs sayısını veren soru cümlesi birbirine eşittir.
4.
Nevzat, yandaki gibi bir yapı oluşturmak istiyor. Bu yapıyı oluştururken kullanacağı mıknatıs sayısını hesaplarken sonuçları birbirine eşit üç farklı işlem yapıyor.
Bu işlemlere ait sayı cümleleri aşağıda verilmiştir.
30 x (6 x 8) = 30 x (50 – 2) = 30 x 50 – 30 x 2
Buna göre verilen soruları cevaplayınız.
a) Nevzat’ın kullanacağı mıknatıs sayısını hesaplarken yazdığı sayı cümlelerinden hangisini kullanırsınız? Düşüncenizi açıklayınız.
Cevap: 30 x 50 – 30 x 2 sayı cümlesini kullanmak 10’un katları kullanılacağı için daha kolay bir işlem olacaktır.
b) Verilen sayı cümleleri dışında farklı bir çözüm yolu belirlemeye çalışınız. Belirlediğiniz çözüm yolunu açıklayınız.
Cevap: (30 x 8) x 6 soru cümlesi ile sonuca ulaşılır.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları İkinci Kitap
Örnek 2
Kareli zeminde verilen yandaki dikdörtgenin alanını veren sayı cümlesini mavi ve turuncu dikdörtgenlerin alanları toplamından yararlanarak yazınız.
Cevap: 5 x (3 + 4)
Örnek 3
Kareli zeminde verilen yandaki yeşil dikdörtgenin alanını veren sayı cümlesini dağılma özelliğinden yararlanarak yazınız.
Cevap: 10 x (6 – 2)
Örnek 4
Aşağıdaki eşitliklerde sembollerin temsil ettiği doğal sayıları bulunuz.
Cevap:
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları İkinci Kitap
Etkinlik 11 Bahçecilik
Fatih Bey, dikdörtgen şeklindeki bahçesini dikdörtgen şeklindeki dört bölgeye ayırmıştır. Daha sonra bu bölgelerde karpuz, elma, üzüm ve çilek yetiştirmeye başlamıştır.
Dikdörtgenlere ait bazı kenarların uzunlukları yukarıda verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Fatih Bey, karpuz ve üzüm yetiştirdiği bölgelerin toplam alanını bulmak istemektedir. Bu bölgelerin toplam alanını veren farklı sayı cümleleri yazarak bu sayı cümleleri arasındaki ilişkiyi ifade ediniz.
Cevap:
15 x 30 = (15 x 10) + (15 x 20)
15 x (20 + 10) = (20 x 15) + (10 x 15)
2) Fatih Bey, üzüm ve çilek yetiştirdiği bölgelerin toplam alanını bulmak istemektedir. Bu bölgelerin toplam alanını veren farklı sayı cümleleri yazarak bu sayı cümleleri arasındaki ilişkiyi ifade ediniz.
Cevap: 20 x 15 + 4 x 15 = 15 x (20 + 4)
3) Fatih Bey, elma yetiştirdiği bölgenin alanını bulmak istemektedir. Bu bölgenin alanını veren farklı sayı cümleleri yazarak bu sayı cümleleri arasındaki ilişkiyi ifade ediniz.
Cevap:
15 x 26 =15 x 30 – 15 x 4
26 x 15 = 15 x (30 – 4 )