6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272. Cevapları Yıldırım Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Şehir Faresi ile Kır Faresi Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Şehir Faresi ile Kır Faresi Metni Cevapları
8. Tema: Duygular: Fabllar ve metinler üzerine analiz, soru-cevap, yorumlama ve yaratıcı yazma çalışmaları.
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları Yıldırım Yayınları
Metne Hazırlanalım
➠ Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.
• Metnin konusu nedir?
Cevap: Anne geyik ile yavrusunun köpek sesi duyup korkması.
• Anne geyiğin yerinde siz olsaydınız yavru geyiğe nasıl cevap verirdiniz? Niçin?
Cevap: Kendim için değil yavrumu koruyamamaktan korktuğumu anlatırdım. Çünkü yavrum benim gibi güçlü ve hızlı değil.
• Sizce hayvanlar da korku duygusunu hissediyor mudur? Bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayvanlarda korku duygusunu hissediyordur. Örneğin bir kuş kedi görünce korkup uçar.
➠ Sizi korkutan şeyler nelerdir? Niçin?
Cevap: Beni yükseklik korkutur. Çünkü başım döner ve düşecekmiş gibi hissederim.
➠ Korkuları yenmek için neler yapılabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Terapi alınabilir veya korkuların üzerine gidilebilir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları Yıldırım Yayınları
Okuyalım
➠ “Şehir Faresi ile Kır Faresi” adlı metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz. Metni okurken ses tonunuzu etkili kullanarak duyguları yansıtmaya çalışınız.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları Yıldırım Yayınları
Sözcük Çalışması
➠ Aşağıdaki sözcükleri anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamı doğru verilenlerin başına “D”, yanlış verilenlerin başına “Y” yazınız. Gerekirse bu etkinlik sırasında TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanabilirsiniz.
Cevap:
Anlayalım, Yorumlayalım
➠ Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Şehir faresinin sofrası nasıldır?
Cevap: Şehir faresinin sofrası donatılmış mükellef bir sofradır.
2. Şehir faresi ile kır faresi işittikleri gürültü üzerine ne yapmışlardır?
Cevap: Sofranın başından kalkarak kaçmışlar.
3. Kır faresi, niçin ikinci kez yemeğe oturmayı kabul etmemiştir?
Cevap: Korku içinde yemek yemek istemediği için kabul etmemiştir.
4. Kır faresi, “Böyle korku içinde sürülen safa yerinde dursun.” sözüyle ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Korku içinde bollukta olacağına, korkusuz olup huzur içinde olmanın daha iyi olduğunu anlatmak istemiştir.
➠ Aşağıya okuduğunuz metinle ilgili iki soru yazınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.
Cevap:
Soru 1: Hangi fare geri dönmek istemez?
Cevap: Kır faresi geri dönmek istemez.
Soru 2: Şehir faresi ile kır faresi neden kaçmışlar?
Cevap: Bir gürültü duydukları için kaçmışlar.
➠ Okuduğunuz metinden hareketle şehir ve kır faresine ait üç özellik yazınız.
Cevap:
Şehir faresi:
- İştahlı
- Cömert
- Misafirperver
Kır faresi:
- Mantıklı
- Kanaatkar
- Misafirperver
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ Sizce yaşanan olay şehir faresi ile kır faresinin arkadaşlığını nasıl etkilemiş olabilir?
Cevap: Arkadaşlıklarını etkilememiştir. Çünkü yaşanan olayda ikisinin de bir suçu yoktur.
➠ Şehir faresinin mi yoksa kır faresinin mi yerinde olmak isterdiniz? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Kır faresinin yerinde olmak isterdim. Çünkü korku içinde yaşamak istemezdim.
➠ Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Şehir faresi ile kır faresinin bir gürültü ile korkarak sofralarından kaçmaları.
Metnin ana fikri: Güvende ve huzurlu olmak bolluk içerisinde yaşamaktan iyidir.
➠ Korku, hayatımızı nasıl etkiler?
Cevap: Korku; stresli, mutsuz, kaygısız olmamıza neden olarak hayatımızı kötü etkiler.
➠ Kendinizi kır faresinin yerine koyarak olayları, duygu ve düşüncelerinizi, böyle bir durumda nasıl davranacağınızı anlatınız.
Cevap: Kır faresinin yerinde olsaydım bu olay karşısında korkuya kapılır ve yaşadığım sakin, huzurlu hayatın kıymetini bilerek şehir faresini de yanıma daver ederdim.
➠ Kır faresi, şehir faresiyle yaşadığı olay sonucunda kendisi için bir ders çıkarıyor. Sizin de yaşadığınız olaylar karşısında çıkardığınız dersler var mıdır? Açıklayınız.
Cevap: Matematik öğretmenimiz 3 ay öncesinden proje ödevlerimizi dağıtmıştı. Bütün günler oturmuş nasılsa vakit var diyerek ödevimi son güne bırakmıştım. Son gün sınavlar başlayınca proje ödevimi unutmuş ve son gece aklıma gelmişti. O gün sabaha kadar uyumadan ödevimi yapmaya çalışmış ertesi gün sınava yorgun argın girmiştim. O gün bir daha işlerimi ertelemeyeceğimi aklıma yazdım.
➠ Metinde anlatılan olayların gerçek hayatta yaşanıp yaşanamayacağını nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Metinde anlatılan olaylar gerçek hayatta yaşanamaz. Çünkü fareler konuşamazlar.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ Aşağıdaki sözcük küpünü yönergeye göre tamamlayınız.
Söz Varlığımız
➠ “Bir aralık gürültü kesildi.” cümlesinde geçen “kesilmek” sözcüğünün anlamı aşağıdaki cümlelerin hangilerinde vardır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
➠ “Kesilmek” sözcüğünü iki farklı anlama gelecek şekilde birer cümlede kullanınız.
Cevap:
- Süte sirke koyunca kesildi.
- Bıçakları birbirine sürterek keskinleştirdim.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ Şair fablda kişileştirdiği fareleri konuşturarak konuşturma (intak) sanatı yapmıştır. Siz de bu örnekten hareketle şehir faresini konuşturarak fablın sonuna bir bölüm ekleyiniz.
Cevap:
Şehir faresi döndü, baktı son kez:
“Lüks sofram var, ama huzurum yok;
Kedilerden kaçmak her gün bir stres,
Senin gibi yaşamak, dostum, en çok!”
Konuşalım, Anlatalım
➠ Aşağıdaki yüz ifadelerini inceleyiniz. Görsellerdeki sözlü olmayan mesajları (şaşkın, üzgün, mutlu…) noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
➠ İnsanların yüz ifadelerinin duygularını nasıl yansıttığı, iletişimi nasıl etkilediği konularında arkadaşlarınızla duygu ve düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: İnsanların yüz ifadeleri duygularını daha kolay ifade etmeyi, iletişimi kolaylaştırmayı sağlar.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ İkişerli gruplar oluşturarak “Tavşanın Korkusu” adlı metni okuyunuz. Ağustos böceği ve tavşan rollerini üstlenerek okuduğunuz metni sınıfta canlandırınız. Beden dilinizi iyi bir şekilde kullanmanın canlandırmanızın etkisini artıracağını unutmayınız.
➠ Ağustos böceğinin yerinde siz olsaydınız tavşanı ikna etmek için neler söylerdiniz?
Cevap: Ağustos böceğinin yerinde ben olsaydım tavşana dışarıdan yumuşacık ve tatlı gözüktüğünü söyleyerek ikna ederdim.
➠ Tavşanın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Tavşanın yerinde olsaydım kulaklarıma dokunarak ağustos böceğinin söylediklerini anlamaya çalışır ve yumuşaklıklarını fark ederek ormanda kalırdım.
Düşünelim, Yazalım
➠ Okuduğunuz metne farklı bir son belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:
Ağustos böceği telaşla tavşana doğru atılmış:
– ”Gidemezsin! Senin korkularının yersiz olduğu kanıtlayacağım. Hadi bilge kaplumbağaya gidelim.” dedi.
Tavşan ve ağustos böceği beraber bilge kaplumbağaya giderek sorunu anlatmış.
Bilge kaplumbağa: ” Olur mu öyle şey tavşan kardeş. Senin şu kulakların ve tüylerinin yumuşaklığına bakar mısın? Senin kulaklarında kemik bile yoktur ki. Bir dokunup ellemeye ne dersin? O zaman hak vereceksin ve kalacaksın”.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları Yıldırım Yayınları
➠ Aşağıdaki metni okuyunuz. Kendinizi La Fontaine’in yerine koyarak hayvanlara cevaplar yazınız. Yazınızı zenginleştirmek için uygun atasözleri ya da deyimler kullanmaya, “konuşturma, benzetme ve abartma” sanatlarından yararlanmaya, yazım ve noktalama kurallarına uymaya özen gösteriniz. Yazınızın içeriğine uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız.
Cevap:
La Fontaine: ” Beni çok yanlış anlamışsınız aslan kardeş. Sizinle derdim değil kuvvetli bir sevgi bağım var benim. Hepinizin yeri çok değerli ve ayrı. Sizleri çok sevdiğim için sürekli anıyorum ve güldürmeye çalışıyorum. Yanlış anlaşılan ve sizi üzdüğüm kısımları istediğiniz gibi değiştireceğim.”