8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162-166-167-168-169. Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 162-163-164-165-166-167-168-169 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Selim’i Anarım Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162-166-167-168-169. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
5. TEMA: Vatandaşlık: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167-168-169. Cevapları Ferman Yayınları
“Emek” kelimesi size neler çağrıştırıyor? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Emek kelimesi bende bir iş için uğraşmayı, o işe mesai harcamayı çağrıştırıyor.
• Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap: Selim’in tarlasına yaptığı bakım ve tarlayı incelemeye gelmeleri anlatılmaktadır.
• Metindeki kahramanlar kimlerdir?
Cevap: Selim, avukat, yargı, tutanak yazıcısı, bürodaki çocuk, selimin karısı ve tapu memuru metindeki kahramanlardır.
• Metinde anlatılan olay ne zaman, nerede geçmektedir?
Cevap: Olay avukatın bürosunda ve Selim’in tarlasında geçiyor. Olayın tarihi ayın 17’sinde diye geçmektedir.
• Metnin serim, düğüm ve çözüm bölümünde neler anlatılmaktadır?
Cevap: Selim’in avukatın yanına gitmesi çiçekler götürmesi ve tarlasından bahsetmesi. Avukat, hakim ve memurların Selim’in bahçesini incelemeye gitmeleri ve yıllar sonra avukatın Selim’le karşılaşarak her zaman onu andığını söylemesi anlatılmaktadır.
Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Kelime/Kelime Grubu: Niza
Tahminî Anlamı: Anlaşmama durumu
Cümlem: Aralarında bir niza vardı ama ne olduğu belli değildi.
Kelime/Kelime Grubu: Çanak
Tahminî Anlamı: Kap.
Cümlem: Yemek yediğimiz çanakları bir güzel yıkadık.
Kelime/Kelime Grubu: Badana
Tahminî Anlamı: Boya, kireç.
Cümlem: Bir haftadır badana işleriyle uğraşıyoruz.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Selim, ilk gelişinde avukatın iş yerini neden sevmemiştir?
Cevap: Kapalı, karanlık ve boğuk bir yer olduğu için sevmemiştir.
2. Selim, tarlayı almadan önce tarla ne hâldeydi?
Cevap: Tarla çok kötü balçık ve su basmış halde, kimsesiz, hiç bir şey ekilmemiş ve köpek bile bağlasan durmaz haldeymiş.
3. Karısıyla birlikte çalışan Selim, tarlada ne gibi değişiklikler yapmıştır?
Cevap: Dam, ahır, arabalık ve samanlık yapmıştır. Hendekler kazılmış ve her yer çiçeklendirilmiştir.
4. Avukat, Selim’in tarlasını ney benzetmiştir? Neden?
Cevap: Avukat Selim’in tarlasını kınaya benzetmiştir.
5. Avukat niçin Selim’i anmaktadır?
Cevap: İşlenmeyen tarlaları gördüğünde Selim olsaydı buraya çok güzel bakardı diye Selim’i anmıştır.
Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Selim’in tarlasına yaptığı işler.
Metnin Ana Fikri: Her şeyin emekle güzelleşeceğini anlatıyor.
Okuduğunuz “Selim’i Anarken” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız.
Yer: Selim’in tarlası ve avukatın bürosu
Zaman: Tapu için tarlaya bakmaya geldikleri tarih ayın 17’si
Kişiler/Varlıklar: Selim, karısı, avukat, yargıç ve memurlar.
Olay Örgüsü:
Gerçek Unsurlar: Gerçek unsurlar hukukla ilgili terimler, şehir köy isimleri, İtalyan domates fidesi ve tarımla ilgili terimler
Kurgusal Unsurlar: Karakterler ve olaylar kurgusaldır.
Aşağıda metinde geçen deyimler verilmiştir. Deyimlerin karşılarında verilen anlamlardan doğru olanı işaretleyiniz ve deyimleri kendi cümlelerinizde kullanınız.
Cevap:
Sınıfınızda “emek”, “tembellik” ve “çalışkanlık” kelimelerinin size çağrıştırdıklarıyla ilgili bir konuşma yapınız. Konuşmanızda eleştirel konuşma stratejisini uygulayınız. Konuşmanızda ele aldığınız konuyu olumlu ya da olumsuz yanlarıyla, tarafsız bir bakış açısıyla değerlendirerek farklı fikirler ve yaklaşımlar üretiniz. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Hayatta başarılı olmanın anahtarı emek ve çalışmadır. Emek göstermek, hedeflerimize ulaşma yolunda bize güç ve ilerleme getirirken, tembellik ise kişisel gelişimimize zarar verir ve ilerlememizin önünde engel oluşturur.
Emek sarf etmek, bir şeylerin değerini daha iyi anlamamızı sağlar. Herhangi bir alanda uzmanlaşmak veya hedeflerimize ulaşmak için çaba harcamak zorundayız. Örneğin, bir müzik enstrümanı çalmayı öğrenmek istiyorsak, bunun için düzenli olarak pratik yapmalıyız.
Tembellik ise bir kişinin büyümesine ve gelişmesine engel olur. Tembel insanlar genellikle başarısızlığa mahkumdurlar çünkü harekete geçmek ve eyleme geçmek yerine sürekli ertelemeyi tercih ederler. Bir şeyleri yapmak için gerekli olan zamanı boşa harcarken, fırsatları kaçırırız ve istediklerimiz asla gerçekleşmez.
Aşağıya “serbest yazma” yöntemini kullanarak seçeceğiniz bir konuda masal yazınız. Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz. Metninizi gözden geçirirken varsa metninizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Bir zamanlar, büyük bir ormanda Aslan, Kurt, Sincap, Fare, Kaplumbağa, Fil ve Zürafa yaşarmış. Ormanın huzuru bozulmuştu çünkü avcı adında biri sürekli olarak hayvanları rahatsız ediyordu. Hayvanlar endişe içindeydiler ve kendilerini korumak için bir plan yapmaya karar verdiler.
Bir gün, hayvanlar bir araya gelerek konuşmaya başladılar. Her biri kendi güçlü yönlerini ortaya koydu ve yeni bir kral seçmek üzere tartışmalara giriştiler. Aslan, güçlü ve cesur olduğunu söyledi. Kurt, hızlı koşabildiğini ve avcıya karşı etkili olabileceğini belirtti. Sincap, elişi ve zekasıyla yardımcı olabileceğini dile getirdi. Fare, küçük boyuna rağmen hızlı ve çevik olduğunu söyledi. Kaplumbağa, sakin ve sabırlı yapısıyla onlara fikir konusunda yardım edebileceğini söyledi. Fil, güçlü ve uzun boynuyla ormana yüksek yerlerden gözcülük yapabileceğini anlattı. Zürafa ise uzun bacakları sayesinde tehlikeleri önceden fark edebileceğini söyledi.
Hayvanlar, birbirleriyle olan tartışmalardan sonra başka bir plan üzerinde anlaşmaya vardılar. Her biri, yeteneklerini kullanarak ormanın güvenliğini sağlamak için birlikte çalışacaklardı. Aslan liderliğinde, hayvanlar avcıyı gözlemlemeye ve hareketlerini takip etmeye başladılar. Kurt, hızıyla avcının izini sürdü ve diğer hayvanlara bilgi verdi. Sincap, ağaçlar arasında dolaşarak avcının tuzağından kaçmalarını sağlayacak yollar buldu. Fare, gizlice avcının yiyeceklerini çalarken Kaplumbağa, planları paylaşmak için diğer hayvanlara geri dönüp gitmekten sorumluydu. Fil, uzun boynuyla tehlikeleri önceden fark ediyor ve hayvanları uyarıyordu. Zürafa ise ormanın tepesinden her şeyi gözetleyerek avcının hareketlerini izledi.
Hayvanlar bir süre sonra avcının alışkanlıklarını ve tuzaklarını çözdüler. Birlikte çalışarak avcıdan korunmayı başardılar. Kendilerini daha güvende hisseden hayvanlar, yeni bir kral seçme fikrini rafa kaldırdılar. Çünkü aslında, bir liderin olması yerine birlikte çalışmanın daha etkili olduğunu anlamışlardı. İşbirliği ve güçlerini birleştirerek zorlukların üstesinden gelebileceklerini anladılar.
Merhaba kim bunu hazırlamış çok güzel ellerine sağlık çok güzel çok güzel çok güzel ellerine sağlık sizi çok beğendim bu derslerinizde çok teşekkür ederim