8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-172-173-174-175. Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 170-171-172-173-174-175 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bebeklerin Ulusu Yok Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-172-173-174-175. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
5. TEMA: Vatandaşlık: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174-175. Cevapları Ferman Yayınları
Çocuk hakları ile ilgili araştırma yapınız. Bütün çocukların bu haklardan yararlanabilmeleri için neler yapılabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Çocuk hakları çocukların özgürce yaşama, barınma, beslenme, eğitim gibi haklarını savunur. Bütün çocukların bu haklardan yararlanabilmesi için devletler aileleri sürekli denetleyebilirler.
Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Güllerin en hası, en goncası
Tahminî Anlamı: En önemlisi değerlisi.
Tahminî Anlamı: Tomurcuk.
Cümlem: Sen benim en has dostumsun.
Cümlem: Bahçemizde boydan boya goncalar vardı.
Serpilip gelişsinler fidan gibi
Tahminî Anlamı: Uzayıp, büyümek.
Cümlem: Ektiğimiz başaklar serpilmiş.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde bebekler hangi varlıklara benzetiliyor?
Cevap: Bebekler çiçeğe, ışık parçasına, üzüm tanesine, fidana benzetilmiştir.
2. Şair bebekleri neden insanların göz bebeği olarak nitelendiriyor?
Cevap: Bebekler kıymetli olduğu için bu şekilde belirtiyor.
3. Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Neden?
Cevap: Şiirin en beğendiğim bölümü ilk kıtasıdır. Çünkü bebeklerin ulusu olmadığını ve aynı olduğunu anlatıyor.
4. Sizce şair şiire neden “Bebeklerin Ulusu Yok” başlığını koymuş olabilir?
Cevap: Çünkü şair şiirinde bebeklerin her ulusta aynı özelliklere sahip olduğunu vurgulamış. Bu yüzden de ulusları olmadığını düşünerek bu başlığı koymuş olabilir.
5. “Serpilip gelişsinler fidan gibi” dizesinde kullanılan söz sanatı hangisidir? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Benzetme (teşbih) sanatı yapılmıştır.
Aşağıya okuduğunuz şiirle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz.
1. Soru: Şair bebeklerin ulusu yok derken ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Şair bebeklerin ulusu yok derken hepsinin aynı ve tertemiz olduğunu anlatmak istemiştir.
2. Soru: Şair çocuklara neyden bahsedilirse susturun demiştir?
Cevap: Şair çocuklara savaştan, yıkımdan söz edilirse susturun demiştir.
3. Soru: Bebekler insanlığımız ve geleceğimiz için nedir?
Cevap: Bebekler insanlığımızın çiçeği geleceğimizin umududur.
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Şiirin Konusu: Bebekler.
Şiirin Ana Duygusu: Bebeklerin hepsinin aynı olduğu, ulusları olmadığı.
Aşağıda verilen cümlelerdeki anlatım bozukluğunun nedenini belirterek doğru cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap:
• Herkes bu durumda kendi çıkarını düşünüyor, başkasını düşünmüyordu.
Anlatım Bozukluğu Sebebi: Özne- yüklem uyumsuzluğu cümleyi bozuyor.
→ Herkes bu durumda kendi çıkarını düşünüyor, kimse başkasını düşünmüyordu.
• Okula gelmiyor, ihmal ediyordu.
Anlatım Bozukluğu Sebebi: Cümle içerisinde özne hatalı kullanılmıştır.
→Okula gelmiyor, okulu ihmal ediyordu.
• Doktorunu tanıyoruz ve sonsuz güveniyoruz.
Anlatım Bozukluğu Sebebi:
→Doktorunu tanıyoruz ve ona sonsuz güveniyoruz.
• Bugün ben temizlik, o ise yemek yaptı.
Anlatım Bozukluğu Sebebi:
→ Bugün ben temizlik yaptım. O ise yemek yaptı.
• Sınıf arkadaşlarımdan biri zeki, diğeri zeki değildi.
Anlatım Bozukluğu Sebebi: Ek-eylem eksik olduğu için cümle anlam bakımından bozulmuştur.
→Sınıf arkadaşlarımdan biri zekiydi, diğeri zeki değildi.
• Temiz elbiseler giyip misafirliğe gidildi.
Anlatım Bozukluğu Sebebi: Yanlış yüklem.
→ Temiz elbiseler giyip misafirliğe gitti.
• Köpeğin arkamızdan havlamasını ve bakmasını unutamıyoruz.
Anlatım Bozukluğu Sebebi: Dolaylı tümleç eksik olması.
→ Köpeğin arkamızdan havlamasını ve bize bakmasını unutamıyoruz.
• Bir ay içerisinde bisiklet sürmesini öğrendi.
Anlatım Bozukluğu Sebebi: İyelik ekinin yanlış kullanılması.
→ Bir ay içerisinde bisiklet sürmeyi öğrendi.
Aşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız.
Cevap: Bilgilendirme ve kültür aktarma amaçlanmıştır.
Aşağıya “Çocuk olmak” konusunda yazma sürecine uygun bilgilendirici bir metin yazınız. Metinde günlük hayattan örnekler vermeye çalışınız. Yazdığınız metne anlatımı destekleyici tablo ve grafikler ekleyiniz. Metnin yazımını tamamladıktan sonra metni gözden geçiriniz. Metninizi gözden geçirirken varsa metninizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz ve metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Çocukluk dönemi, hayatımızın en heyecanlı ve öğretici zamanlarından biridir. Ancak, çocuk olmak bazen zor olur. Her çocuk farklı özelliklere sahip olabildiği için her çocuğun bakımı özel olmalıdır. Çocuklar evinde, sokakta ve okulda bir çok zorluk yaşar. Yeni arkadaşlar edinme, öğrenme becerileri geliştirme ve derslerinde başarılı olmaları gibi birçok beklenti istenir. Bu süreçte anne ve babalar, çocukların kendine güvenlerini sağlamlaştırmalarına ve kendi yeteneklerini keşfetmelerine destek olmalıdır. Unutmayalım ki her çocuğun özel yetenekleri vardır.
Çocuklar, aile üyeleriyle uyum ve iletişim içinde olmalıdır. İyi bir aile, çocukların duygusal ve sosyal açıdan sağlıklı olmasını sağlar. Aynı zamanda aile içindeki tartışmalar, anne ve babanın boşanması veya birinin ölmesi gibi zorluklar da çocukları etkileyebilir. Bu nedenle, anne ve babalar, çocukların ihtiyaçlarını anlamalı ve onlara destek olmalıdır.
Çocuk Hakları Bildirgesi, çocukların temel haklarını korumak ve geliştirmek amacıyla yayınlanmıştır. Dünyadaki çocuklar ne yazık ki hala bildirgenin ilk dört ilkesine tam anlamıyla uymayan koşullarda yaşayabiliyorlar, bu nedenle bu hakların evrensel olarak uygulanması için daha fazla çaba gerekmektedir.