4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 194-195-196-197 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “6. Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194-195-196-197. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
6. TEMA Milli Kültürümüz: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Sayfa 194-195-196-197. Cevapları MEB Yayınları
1. Soruları metne göre cevaplayınız.
a. Islık dili Türkiye’nin neresinde kullanılmaya başlanmıştır?
Cevap: Islık dili Türkiye’nin Doğu Karadeniz Bölgesi’nde kullanılmaya başlanmıştır.
b. Islık dilinin engebeli arazide iletişim aracı olarak tercih edilmesinin nedeni nedir?
Cevap: Mesafelerin çok olmasından ve dağlık alanlar olduğundan dolayı tercih edilmektedir.
c. Islık dilinin hangi özellikleri ona, estetik bir boyut kazandırmaktadır?
Cevap: Islık dilinin ritimsel ve ezgisel özellikleri estetik bir boyut kazandırmaktadır.
2. “Islık Dili” metnine farklı başlık belirleyerek yazınız.
Cevap: Islıkla Konuşma
3. Verilen cümle gerçek öge barındırıyorsa “G” harfini, hayali öge barındırıyorsa “H” harfini takip ettiğinizde ders çalışmak için hangi masaya ulaşırsınız? İşaretleyiniz.
Cevap:
4. Verilen sözcük gruplarını karşılaştırma anlamı olacak şekilde örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
5. Verilen görsellerden milli kültürümüze ait olanları işaretleyiniz.
Cevap:
6. Verilen deyimleri kullanarak bir hikaye yazınız. Hikayenize uygun başlık belirleyiniz.
Cevap:
Tusem, uzun süredir arkadaşını görmemişti. Arkadaşıyla birlikte oyunlar oynamak, sohbet etmek ve gülmek özlemi içindeydi adeta gözünde tütüyordu. Günler geçtikçe, Tusem’in geceleri uyku tutmamaya başladı. Yatağında dönüp dururken saatlerce gözlerini kapatamadı. Bir gece, gözlerini uyandığında saat sabahın erken saatleriydi. Hala yorgun hissediyordu, ama uykusu gitmişti. Gözleri hassaslaşmış, arkadaşının yüzünü hafif bir sis tabakasıyla görür gibi olmuştu.
Tusem, durumu ailesine anlattı. Annesi, “Belki de arkadaşını çok özledin ve ona olan özleminden dolayı bu rüyaları görüyorsun.” dedi. Birkaç gün sonra Tusem, arkadaşının geleceği günü öğrendi ve sevinçten etekleri adeta zil çaldı. Heyecanla hazırlanmaya başladı. Sabah erkenden kalktı, giyindi ve okula gitti. Okulda derslerini düşünmeden sadece arkadaşını bekledi. Tusem de sınıfına geçmiş. O an, arkadaşı kapıdan içeri girdi ve Tusem’e gülerek baktı.
Arkadaşıyla birlikte gün boyunca oyunlar oynadılar, sohbet ettiler ve güldüler. Tusem, etrafında arkadaşı olduğunu hissettiğinde içi ne kadar mutlu olduğunu fark etti. Artık gece uykusuz kalmıyordu, çünkü arkadaşını görmek ona huzur veriyordu.
Tusem, o günün sonunda eve döndüğünde ailesine olanları anlattı. Annesi, “Görüyorsun işte, arkadaşların seni mutlu ediyor ve rüyalarının kaynağı da bu olabilir.” dedi. Tusem, annesinin sözlerine hak verdi ve huzurla o gün yatmayı başardı.
7. Kısaltmaların yazımı hangisinde doğru verilmiştir?
Cevap: C) Her gün antrenmanda 3 km’ye yakın koşu yapıyoruz.
8. Verilen cümlelerden hangisinde yazım ve noktalama yanlışı yapılmıştır?
Cevap: B) Bu yaz anıtkabir’i ziyaret için ankaraya gideceğiz
9. “Hürriyet-özgürlük” sözcükleri arasındaki anlam ilişkisi hangisinde verilmiştir?
Cevap: A) Vakit-zaman
10. (…) Verilen paragraf, metnin hangi bölümünden alınmış olabilir?
Cevap: D) Çözüm
Bu tema sayesinde bir çok bilgiyi öğrenmiş oldum. Bu sayfada bulunan değerlendirme soruları da öğrendiğim bilgileri iyice pekiştirmemi sağladı. Yazan kişinin ellerine sağlık.