4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240-241-242-243. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 240-241-242-243 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çiğ köfte Spor Lahmacun Spor Dinleme Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240-241-242-243. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
8. TEMA Sağlık ve Spor: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Sayfa 240-241-242-243. Cevapları MEB Yayınları
1. Spor karşılaşmalarının bireylere kazandırdıkları nelerdir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Spor müsabakaları bireylere hem maddi hem de manevi kazançta bulunur. Daha sağlıklı bir vücut, saygı duyma, kazanmayı ve kaybetmeyi öğretir.
2. Okuldaki etkinliklere katılamayan veya katılmak istemeyen arkadaşlarınızı dahil etmek için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Okulda yaptığımız etkinliklere katılmayan veya katılmak istemeyen arkadaşlarım ile ayrı konuşma yapıp yapmak istedikleri etkinlikleri öğrenebilir ve ortak bir etkinlik belirleyebiliriz.
Görselleri inceleyerek metnin konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi sınıf arkadaşlarına söyleyiniz.
Cevap: Basketbol oynayan engelli çocukların hikayesi anlatılıyor olabilir.
Metni dinlerken hoşunuza giden yerleri not alınız.
Cevap: Engelli arkadaşları için bir maç ayarlamaları ve hepsinin tekerlekli sandalye ile maç yapmaları hoşuma gitti. Maç sonunda kazanan ve kaybedenin olmaması dostluk maçı olması ve birbirlerini tebrik etmeleri çok hoşuma gitti.
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Tezahürat
Tahminim: Alkış
Sözlük Anlamı: Tempolu bir şekilde alkış, gösteri.
Cümlem: Basketbol maçında amigo kızlar takımına tezahürat yaptı.
Avaz
Tahminim: Boğaz
Sözlük Anlamı: Yüksek ses, bağırtı
Cümlem: Kardeşiyle kavga eden çocuk kendini dinletmek için avazı çıktığı kadar bağırdı.
heves
Tahminim: Geçici istek
Sözlük Anlamı: Bir şeye karşı duyulan istek, arzu
Cümlem: Sınıfça gideceğimiz pikniğe arkadaşım gelmeyeceği için hevesim kaçtı
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çocuklar, Caner ile basketbol maçı yapabilmek için nasıl bir çözüm ürettiler?
Cevap: Tekerlekli sandalye ile maç yapma kararı almışlardır. Eşit şartlar ile maç yapılacaktır.
2. Takımlardaki oyuncular birbirine nasıl davranıyordu?
Cevap: Takımlardaki oyuncular birbirlerine karşı nazik, güler yüzlü, saygılı ve hakaret etmiyorlardır.
3. Maçın sonunda neler oldu?
Cevap: Maçın sonunda kazanan ve kaybeden olmamış herkes birbirini tebrik etmiş ve çok eğlenip mutlu olmuşlardır.
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konu: Engelli bir birey için arkadaşlarının tekerlekli sandalye ile basketbol maçı ayarlamaları
Ana fikir: Farklılıklara saygı duymalı ve birlik olmalıyız.
Dinlediğiniz metinde, dostluk ve centilmenliğe örnek olan davranışlara yönelik düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dinlediğim metinde engelli arkadaşlarının farklılığına saygı duyup onu mutlu edecek ve eşit olacak bir maç ayarlamaları çok centilmence bir davranıştır. Aynı zaman da bu davranış dostluk bağını da kuvvetlendirir. Toplumda farklılıklar her zaman olacaktır. Önemli olan bizlerin bir olup bu farklılıklara saygı duyup ortak nokta bulmamız gerektiğidir.
Bildiğiniz bir spor dalının kurallarını arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşmanız sırasında spor dalıyla ilgili kelimeleri anlamına uygun kullanınız.
Cevap: Tenis karşılıklı iki kişi ile oynanan bir oyundur. Oyuncular ellerinde bulunan tenis raketi ile topu filenin üzerinden rakibinin kortuna geçirmeye çalışarak oynanır. Top kortta iki kez seker ya da topa vurulmazsa puan karşı tarafa geçer.
Verilen görsellerle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Görseli verilen spor dallarının adlarını sırasıyla yazınız.
Cevap: Basketbol, yüzme, kayak, voleybol, tenis, futbol.
2. Altıncı görseldeki spor dalı ile ilgili kısaca bilgi veriniz.
Cevap: Futbol ayak ile oynanır. İki takımda oluşur. her takımda 11 oyunca vardır. Amaç topu karşı takımın kalesine girdirebilmektir.
3. Görseli verilen spor dallarından hangileri takım halinde yapılmaktadır?
Cevap: Basketbol, voleybol ve futbol sporları takım olarak yapılır.
4. Görseli verilen spor dallarından hangileri bireysel olarak yapılmaktadır?
Cevap: Yüzme, kayak, tenis sporları bireysel olarak yapılır.
Günlük hayatta tükettiğiniz besinlerin vücudunuza faydalarını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Günlük hayatta tükettiğimiz besinler; süt ve süt ürünleri et ve balık ürünleri, baklagiller, sebze ve meyveler. Her besinden yemeli ve dengeli bir şekilde yemeliyiz. Sebze meyvelerin vücudumuza faydası bağışıklık sistemini güçlendirir ve sindirimin daha kolay olmasını sağlar. Et ve balık kas oluşumunda faydası çoktur. Süt ve süt ürünleri kemiklerin daha güçlü olmasını sağlar.
Spor etkinliklerinden voleybol ve basketbola katıldım. Ayrıca edebi olarak kompozisyon ve şiir yazma etkinliklerine katıldım. Resim etkinlikleri de sevdiğim diğer etkinliklerden.