Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 1 Aralık 2024 - Yazar: Sanyie Önal

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 282-283-284-285-286-287-288 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Pastör’ün Savaşı Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Pastör’ün Savaşı Metni Cevapları

8. Tema: Bilim ve Teknoloji: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286-287-288 Cevapları Ferman Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282 Cevapları Hecce Yayıncılık

Pastör'ün Savaşı Metni Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

İnsanlar hayatlarını kolaylaştırmak için neler yapıyorlar? Siz hayatınızı kolaylaştıracak bir icat yapacak olsaydınız ne icat ederdiniz? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap: İnsanlar hayatlarını kolaylaştırmak için hangi konuda sorun yaşıyor veya zorlanıyorsa o konuda yeni fikirler ve buluşlar üretiyorlar. Eve geldiğimizde ayakkabılarımızı koyduğumuz ayakkabılıkların temizleme ve mikrobu öldürme özelliği olmasını sağlardım. Dışarıdaki bütün pisliği ve bakterileri ayakkabılarımızda eve getiriyoruz. Ama temizleyen ve bakterilerin yok ettiği bir ayakkabılık icat ederdim


• Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap: Pastör’ün büyüdüğü köyde olan kuduz hastalığının çaresinin olmaması ve Pastör’ün buna çözüm bulmasıdır

• Metindeki karakterler kimlerdir?
Cevap: Louıs Pastör, Köylüler, Joseph Meister , Johesp ve ailesi

• Metinde anlatılan olay ne zaman, nerede geçmektedir?
Cevap: Bilinmeyen zamanda Fransa’nın Jura Dağları bölgesinde bulunan Dole adındaki küçük şirin bir kentte geçmektedir

• Metnin serim, düğüm ve çözüm bölümünde neler anlatılmaktadır?
Cevap: 

  • Serim: Kuduz hastalığının çoğalması ve ölümlerle sonuçlanması
  • Düğüm: Pastörün bunun etkisinde kalıp bu hastalık için araştırmalar yapması
  • Çözüm: Pastör kuduz hastalığı için aşı üretmesi ve aşının işe yaraması

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 286 Cevapları Hecce Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız
Cevap:

kuduz: Köpek, kedi, tilki gibi kimi memeli hayvanlardan insana geçen, genellikle çırpınma, sudan korkma, inmeyle beliren, ölümle sonuçlanan hastalık
Cümlem: Sokak da kuduz hastalığı taşıyan saldırgan köpekleri topladılar

dağlamak: Kızgın bir demirle hayvan derisine damga vurmak
Cümlem: Dağlanmış bütün koyunlar satılmıştı

sicim: Damlaları arka arkaya gelip sicim gibi akan
Cümlem: Dün gece sicim sicim yağmur yağıyordu

şarbon: Çeşitli hayvanlarda, özellikle koyun ve sığırlarda görülen, deri ya da mukoza yoluyla insana bulaşan, bulaştığı yerde kara bir çıban yapan tehlikeli hastalık, karakabarcık, karayanık, yanıkara
Cümlem: Neden olduğunu bilmiyoruz ama kollarımızda şarbonlar oluşmaya başladı


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız

1. Kasabalılar, kurttan niçin korkuyorlarmış?
Cevap: Koyunlara ve insanlara saldırdığı için ve kuduz hastalığının o zaman çaresi olmadığı için korkuyorlarmış

2. Aşı bulunmadan önce kuduz hastalığına yakalanan insanlar, nasıl tedavi edilmeye çalışılıyormuş?
Cevap: Kızgın demirle yakıp dağlayarak tedavi etmeye çalışırlarmış

3. Pastör, neden kuduz aşısı üzerinde çalışmaya başlamış?
Cevap: Korkulu geceleri unutamadığı için kuduz aşısı üzerine çalışmaya başlamıştır

4. Kuduz köpek tarafından ısırılan çocuğu neden Pastör’ün laboratuvarına getirmişler?
Cevap: Pastör’ün kuduz aşısı ile ilgili çalışmalar yaptığını duydukları için onun laboratuvarına götürmüşlerdir

5. Çocuğun anne ve babası, neden kuduz aşısının çocukları üzerinde denenmesini istemiş?
Cevap: Ya kuduz hastalığından ölecek yada demir bağlanmasının acısından öleceği için ne olursa olsun çocuğun üzerinde denemelerini istemişlerdir


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Metnin Konusu: Metnin konusu kuduz hastalığı ve Pastör’ün bulduğu aşıdır

Metnin Ana Fikri: Pastör, küçüklüğünden gelen etkiler yüzünden aşıyı bulmuştur ve bu konuda büyük bir başarı elde etmiştir


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 287 Cevapları Hecce Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz “Pastör’ün Savaşı” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız
Cevap:

Yer: Fransa’nın Jura Dağları bölgelesinde bulunan Dole adlındaki kentte

Zaman: Çok eski ve bilinmeyen zaman

Kişiler/Varlıklar: Louıs Pastör, Köylüler, Joseph Meister , Johesp ve ailesi

Olay Örgüsü: 

  • Serim: Kuduz hastalığının çoğalması ve ölümlerle sonuçlanması
  • Düğüm: Pastörün bunun etkisinde kalıp bu hastalık için araştırmalar yapması
  • Çözüm: Pastör kuduz hastalığı için aşı üretmesi ve aşının işe yaraması

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde anlatılan sorunu ve bu sorunun çözümü için ürettiğiniz farklı çözüm yollarını aşağıya yazınız
Cevap: Kuduz hastalığı için köye gelen kurt ve köpeklerin yaklaşmaması için köyün etrafına elektrikli teller döşerdim. O zaman köpek ve kurtlar yaklaşamaz ve korkarlar


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 288 Cevapları Hecce Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Bilet alırsanız içeri girebilirsiniz
Yukarıdaki örnekten yararlanarak okuduğunuz metinde koşul ilişkisi içeren cümleleri tespit ederek aşağıya yazınız
Cevap: 

  •  Eğer aşı işe yararsa kuduza çare bulmuş olacaksın.
  • Hiçbir şey yapmazsak zaten ölecek.
  • Eğer aşı bir işe yaramazsa durumumuz değişmeyecek ki.

8. ETKİNLİK

Dosya kâğıdına icatlar konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı tasarlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz. Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz. Yazdığınız metni gözden geçirerek varsa metninizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap:

Melih, görme engelli arkadaşı Sinan için etrafındaki engelleri uyaran bir akıllı kulaklık tasarlamak istiyordu. Sinan, doğuştan görme engelli olmasına rağmen hayata her zaman pozitif bakan bir çocuktu. Melih, onun yaşamını kolaylaştırmak için bir şeyler yapmak istedi.

Bir gün, Melih laboratuvarına gitti ve akıllı kulaklığı geliştirmeye başladı. Kulaklık, Sinan’ın kulağına rahatça takılacak şekilde tasarlandı ve çevresindeki engelleri tespit edecekti. Önünde bir duvar veya yüksek bir cisim olduğunda, kulaklık hemen uyaracaktı.

Melih, çalışmalarını tamamladıktan sonra Sinan’ı buldu. “Sinan, sana bir sürprizim var!” dedi. Sinan merakla gülümsedi ve kulaklığı eline aldı. Melih, nasıl kullanacağını anlattı ve Sinan denemek için bahçeye çıktı.

Bahçede dolaşırken, Sinan kulaklığı taktı ve yürümeye başladı. Birden, kulaklıktan hafif bir uyarı sesi geldi. Sinan durdu ve etrafına baktı. Kulaklık, önünde bir ağaç olduğunu tespit etmişti. Sinan, ağaca çarpmaktan son anda kurtulmuştu. “Bu harika!” diye bağırdı Sinan sevinçle.

Melih de mutluydu. İcat ettiği kulaklık, Sinan’ın güvenliğini artırmıştı. Artık engelleri daha kolay fark edebilecekti. Melih ve Sinan, gün boyunca bahçede dolaştılar ve kulaklığın nasıl çalıştığını deneyimlediler.

Kulaklığın başarısından sonra, Melih ve Sinan daha fazla görme engelli çocuğa yardım etmek için birlikte çalışmaya karar verdiler. Bir sivil toplum kuruluşuna başvurarak projelerini anlattılar ve bu kuruluşla beraber çalışmalarını geliştirmeye başladılar.

 



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap