Anasayfa Kitap Cevapları
4 Ekim 2024, 23:46 - Sena Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-122-123-124-125-126-127. Cevapları MEB Yayınları

Atatürk ve Çiftlik Metni Cevapları

2. Tema: Atatürk’ü Tanımak 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124-125-126-127. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

Sizce doğayı sevmemiz neden önemlidir? Doğayı korumamız gerektiğiyle ilgili neler düşünüyorsunuz? 
Cevap: Doğayı sevmek önemlidir. Çünkü doğa canlıların barınmasını, beslenmesini, korunmasını, nefes almasını sağlar. Doğayı korumazsak oksijensiz, besinsiz kalırız ve canlı hayatı sürdürülemez.


Atatürk Orman Çiftliği ile ilgili yaptığınız araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atatürk Orman Çiftliği 5 Mayıs 1925 yılında Ankara’da Gazi Orman Çiftliği adıyla kurulmuştur. Mustafa Kemal Atatürk çiftçilere ve tarım alanındaki kuruluşlara örnek olmak, hayvancılığa ve tarıma destek olmak adına bu çiftliği kurmuştur.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.

1. Atatürk Ankara’da neden bir çiftlik kurmak istemiştir?
Cevap: Atatürk doğaya düşkün olduğu ve yeşile olan sevgisinden dolayı çiftlik kurmak istemiştir.


2. Atatürk’ün seçtiği çiftlik arazisinin özellikleri nelerdir? Niçin böyle bir araziyi tercih etmiştir?
Cevap: Atatürk’ün seçtiği çiftlik arazisi bataklık, çorak, fakir bir yerdir. Atatürk imkansızlıklara karşı gelerek ve çok çalışarak büyük başarılar elde dildiğini göstermek için böyle bir araziyi tercih etmiştir.


3. Tarım uzmanlarının ve Alman uzmanın araziyle ilgili görüşleri nelerdir? Atatürk bu görüşleri nasıl değerlendirmiştir?
Cevap: Tarım uzmanları ve Alman uzmanı bu arazide asla çiftlik kurulamayacağı görüşünde bulunmuşlardır. Atatürk bu görüşleri dinlememiş ve düşündüğü çiftliği kurmuştur.


4. Atatürk, çiftliği kurarken hangi adımları atmıştır? Çiftliğin genişlemesi için neler yapılmıştır?
Cevap: Atatürk, çiftliğin genişlemesi için 20.000 dönüm araziyi satın almıştır. Çevre arazi sahipleri de arsalarını satmıştır. Bu çiftliğe halkının ailesiyle gezebileceği bir yeşil alan yapmıştır.


5. Atatürk’ün bilimsel çalışmalara ve yöntemlere verdiği önemi hangi ifadelerden anlıyorsunuz?
Cevap: Atatürk’ün bilimsel çalışmalara ve yöntemlere verdiği önemi uzmanlardan fikir almasıyla anlıyorum.


6. Çiftliğin kurulmasıyla halka ve tarıma nasıl bir katkıda bulunulması hedeflenmektedir?
Cevap: Çiftliğin kurulmasıyla halka ve tarıma örnek olmak ve yeşil alanları çoğaltmak hedeflenmiştir.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52-56-57-58-59. Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

a. Okuduğunuz metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu Atatürk’ün kötü bir yeri çiftliğe çevirmesi.


b. Metnin konusuyla ilgili görselleri işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları


c. Metnin ana fikrini yazınız.
Cevap: Metnin ana fikri yeşil alanların önemi ve çoğaltılması gerektiği.


ç. Ana fikri belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Ana fikri belirlerken verilmek istenen mesaja dikkat ettim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

Atatürk neden Ankara’da bir çiftlik kurmak istemiştir? Bu çiftliğin kuruluş sürecini açıklayınız.
Cevap: Atatürk doğaya düşkün olduğu ve yeşile olan sevgisinden dolayı çiftlik kurmak istemiştir. Çiftliği kuracak yeri araştırmıştır. Verimsiz ve bataklık olan bir yer bulmuş ve uzmanlara arazi hakkında araştırma yaptırmıştır. Çevre arazileri satın alarak büyütmüş ve çitliği kurmuştur.


Atatürk’ün çiftliğin kuruluşundaki etkisini açıklayınız.
Cevap: Atatürk’ün çiftlik kurulurken azim ve kararlılığı çiftliğe başarıya ulaşmasında en büyük katkıyı sağlamıştır.


b. Okuduğunuz metni Atatürk’ün bakış açısıyla nasıl yazabileceğinizi düşününüz.

c. Aşağıdaki giriş cümlesinden hareketle metni Atatürk’ün bakış açısıyla tekrar yazınız.
Cevap:

Bu aziz millete modern tarımın önemini göstermek için bu çorak arazide bir çiftlik kurmalıyım. Bunun için arazi araştırması yaptırdım ve tam da istediğim gibi izbe, verimsiz, bataklık bir yer buldum. Uzmanlardan araştırarak verimliliğini öğrenmelerini istedim. Bütün uzmanlar olmayacağını söylese de benim tam istediğim gibi bir yerdi. Hemen çalışmalara başladım ve çevre arazileri satın aldım. Halkın ailesiyle gidip gezebileceği yeşil alanlar yaptırarak tarıma ve çiftçiliğe örnek olacak bir çiftlik yapmış olduk.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Metnin anahtar kelimelerini belirleyerek yazdığınız anahtar kelimelerin metinle ilişkisini örnekteki gibi açıklayınız.
Cevap:

Çiftlik: Atatürk’ün olmaz dediği bir araziye çiftlik kurduğu için olaylar bu kavram etrafında gelişmiştir.

Kararlılık: Vurgulanmak istenen özelliklerden birisi olduğu için anahtar kelimelerden biridir.

Doğa: Atatürk’ün doğaya ve yeşile olan düşkünlüğü ön planla olduğu için anahtar kelimelerdendir.


5. ETKİNLİK

Bir önceki etkinlikte bulduğunuz anahtar sözcüklerle güzel dilimizin doğru ve etkili kullanıldığı cümleler yazınız. Cümleleri gözden geçirip varsa cümlelerinizdeki gereksiz kelimeleri çıkarınız.
Cevap:

  • Çiftlikler doğa ve hayvanlarla dolu huzurlu bir ortamdır.
  • İşlerimizi yaparken kararlılıkla ilerlememiz gerekir.
  • Doğayı sevmeli ve onu yaşatmalıyız.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

 a. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin isim mi fiil mi olduğunu tespit ederek örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları


b. İsim olarak belirlediğiniz iki kelimeyi cümle içinde kullanınız.
Cevap:

  • Vatan her bireyin ilk evidir.
  • Doğamızı sevmeliyiz ki doğada bizi sevsin.

KONUŞALIM

7. ETKİNLİK

a. Yaşadığınız şehrin elli yıl sonra nasıl bir görünüme sahip olabileceğini düşününüz. Ardından tahminlerinize ilişkin 2-3 dakikalık bir konuşma tasarlayınız. Konuşmanızı arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki ölçütleri dikkate alınız.
Cevap: Yaşadığım şehir elli yıl sonra daha geniş yollara sahip, eski binaların yerine yeni ve yüksek binaların tasarlandığı, daha yeşil alana sahip bir yer olabilir.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145-146. Cevapları KOZA Yayınları

b. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. 
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları1


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu yerlerden hangisinde yaşamak istersiniz? Neden?
Cevap: İlk resimdeki yerde yaşamak isterdim. Çünkü daha huzurlu, temiz, sağlıklı görünüyor.


b. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.

c. Dinlediğiniz metindeki sorunla ilgili aşağıda istenenleri yazınız.

1. Dinlediğiniz metindeki problem nedir? Yazınız.
Cevap: Metindeki problem ağacın yolu kapatmasıdır.


2. Problemi kendi cümlelerinizle aşağıdaki alana özetleyiniz.
Cevap: Ağacın yol üzerinde durmasından dolayı insanların yolu kullanırken zorlanması.


3. Anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle problemin çözümüne yönelik üç öneri yazınız. Bu önerilerden en uygununu seçip çözüm önerisinin karşısındaki kutuyu işaretleyiniz.
Cevap:

  • Yolun taşınması.
  • Ağacın köküyle sökülüp taşınması.
  • Yolun genişletilmesi. ✓

4. Sizce öneriniz sorunu çözmek için yeterli midir? Nedenini yazınız.
Cevap: Bence önerim sorunu çözmek için kısmen yeterlidir. Bir süre sonra ağaç büyükçe tekrar yolu kapatabilir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

YAZALIM

9. ETKİNLİK

a. Daha önce yazdığınız serim ve düğüm bölümlerini okuyunuz. Aşağıda verilen yönergelerden hareketle çözüm bölümünü yazınız. Çözüm bölümünü yazarken aşağıdaki yönergelere dikkat ediniz.
Cevap: Anıtkabir’i gezip görme kısmı bitince gitme vakti gelmişti. Öğretmen ve öğrenciler otobüsün önünde sıralanarak sırasıyla otobüse bindiler. Öğretmen öğrencilerin yoklamasını alırken Ali, Yaprak, Zehra, Mehmet, Emine ve Can’ın olmadığını fark etti. Telaşlanan öğretmen servisteki çocukların yanına tur rehberini bırakarak Anıtkabir’de diğer öğrencileri aramaya koyuldu. Her yeri arayıp bulamayan Zehra öğretmen en son Anıtkabirde hediyelik eşya dükkanına girerek çocukları bulur. Yaptıklarının yanlış olduğunu anlatarak otobüse getirir ve yolculuk tamamlanır.


b. “Yazalım” etkinliğindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle belirleyiniz. Daha sonraki etkinliklerde güçlü yönlerinizi kullanmaya, gelişmeye açık yönlerinizi güçlendirmeye özen gösteriniz.


Bu Görev Bizim

Atölye çalışmasında kullanmak üzere Atatürk ile ilgili görseller, Millî Mücadele’nin önemli olaylarıyla ilgili kısa bilgi, şiir, mektup vb. hazırlayınız. Ayrıca fon kartonu, yapıştırıcı, boya kalemleri vb. malzemeleri yanınızda bulundurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap