Anasayfa Kitap Cevapları
22 Ekim 2024, 23:50 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları

1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları

1.Ünite Geometrik Şekiller: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre hangi iki öğrenci grup olursa çizimi tamamlayamazlar?
Cevap: C) Öykü ve Beyza


2. Günlük hayattan paralel ve dik doğruları gözlemleyebileceğiniz bir durum, nesne ya da şekle örnek veriniz. Verdiğiniz örnekte paralel ve dik doğruları belirleyiniz ve neden paralel ya da dik olduklarını açıklayınız.
Cevap: Paralel doğrulara örnek verecek olursak tren rayı, köprüler olabilir. Dik doğrulara örnek verecek olursak dire, kitap boyu, masanın ayağı olabilir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

3. Snowboard (sınovbord) yapan kayakçılar aşağıdaki kayak pistinde düz yollar izleyerek ve iz bırakarak A noktasından B noktasına, C noktasından D noktasına, E noktasından F noktasına ve G noktasından H noktasına kayacaklardır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

a) Bıraktığı izleri incelediğinizde hangi çokgenleri gözlemleyebiliyorsunuz?
Cevap: Oluşan şekilde üçgen oluşmuştur.

b) En çok kaç kenarlı çokgeni belirlediniz?
Cevap: En çok üç kenarı olan bir çokgen belirledim.

c) Bu iz sayısıyla daha fazla kenara sahip bir çokgen elde edebilir miydiniz?
Cevap: Dört kenarı olan çokgen elde edebiliriz.

d) Hiç düzgün çokgenle karşılaştınız mı?
Cevap: Evet düzgün çokgenle karşılaştım.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları

Mustafa öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-27-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları

a) Bu yeni durumda doğru açının ve dik açının ölçüsü kaç “can” olacaktır?
Cevap:

300 ÷ 4 = 75 can dik açı

300 ÷ 2 = 150 can doğru açı

b) Yeni belirlediğiniz durumda aşağıdaki ölçüleri verilen açıların çeşitlerini altındaki noktalı yere yazınız
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

5. I. En çok doğruyu Derya yapmıştır.
II. Barış, Nergis’ten daha çok doğru yapmıştır.
III. En az doğruyu Yusuf yapmıştır.
Buna göre yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
Cevap: A) Yalnız I


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

 

Öğretmen, öğrencilerden tümler ya da bütünler açı oluşturan açılara sahip öğrencilerin eşleşmesini istemiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Cevap:

Deniz – Ezgi = 30 + 150 = 180 Bütünler açı
Deniz – Özge = 30 + 60 = 90° tümler açı

a) Hangi öğrenci birden fazla kişiyle eşleşebilir?
Cevap: A) Deniz

b) Hiç eşleşme yapamayan öğrenci hangisidir?
Cevap: B) Ali

c) Hangi öğrenciler yalnızca bir eşleşme yapabilir?
Cevap: Özge ve Ezgi bir eşleşme yapabilirler.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

7. Aşağıda doğrular kullanılarak oluşturulan çokgenlerle ilgili bilgiler verilmiştir.
I. 3 doğru kullanılarak üçgen oluşturulabilir.
II. 4 doğru kullanılarak hem üçgen hem beşgen oluşturulabilir.
III. 5 doğru kullanılarak beşgen oluşturulabilir.
Buna göre verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
Cevap:


8, 9, 10 ve 11. soruları aşağıdaki açıklamaya göre cevaplayınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

8. 40° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: C) 60°

40° olana çı dar açı olduğu için
40 + 20 = 60° gösterir.

9. 105° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: A) 85°

105° olan açı geniş açı olduğu için
105 – 20 = 85° olarak gösterir.

10. 65° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: B) 85°

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 39-41-42-43-44. Cevapları MEB Yayınları

65° olan açı dar açı olduğu için
65 + 20 = 85° olarak gösterir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları

11. Yazılımdaki bu hatayı keşfeden Alper yazılım aracılığıyla bazı açıları ölçmüş ve yazılımdaki hata sebebiyle aşağıdaki değerleri elde etmiştir.
30°, 150°, 90°, 87°, 135°, 105°, 63°, 75°, 100°

a) Alper, ölçülen açılardan hangisinin veya hangilerinin gerçek değerini bulabilir?
Cevap: 30°, 150°, 135°, 63° açıları sınırda sayılar olmadığı için gerçek değerini bulabilir.

b) Bu hatalı yazılım bir açının değerini 10° olarak ölçebilir mi?
Cevap: Hatalı yazılım bir açının değerini 10° olarak ölçemez. Çünkü ölçüm dar açı ilse 20° ekleneceği için her türlü sayı 10°den büyük olacaktır.


12. Üç arkadaş arasında geçen dar açılı üçgenler ile ilgili diyalog aşağıda verilmiştir

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları

a)Verilen diyaloğu inceleyiniz ve hangi çocuğun haklı olduğuna karar veriniz
Cevap: erilen diyalogda Anka haklıdır. Çünkü Bir üçgenin iki iç açısı biliniyorsa üçgenin iç açıları toplamı yardımı ile diğer açının derecesini bulabiliriz. Bu şekilde oluşan üçgenin türünü belirleyebiliriz.

b) Benzer şekilde dik açılı üçgenler ve geniş açılı üçgenler ile ilgili birer diyalog da siz oluşturunuz
Cevap:

Bir üçgenin bir ölçüsü 90° ise o üçgen dik üçgendir.
Bir açısı 90°den büyük olan üçgen geniş açılı üçgendir.


13. İki çemberin birbirlerinin merkezlerinden geçmesi için merkezlerinin konumu ve yarıçap uzunlukları nasıl olmalıdır? Bir örnek üzerinden açıklayınız.
Cevap: İki çemberin birbirlerinin merkezinden geçmesi için birbirlerine uzaklıklarının eşit olması gerekir.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap