7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 62-64-66-67-68. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 62-63-64-65-66-67-68 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “3. Bölüm: Mayoz Cevapları“, “Mayozun Önemi Cevapları“, “Üreme Hücrelerinde Mayoz Cevapları” ve “Mitoz ve Mayoz Arasındaki Farklar Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 62-64-66-67-68. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
2. Ünite: Hücre ve Bölünmeler 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68. Cevapları MEB Yayınları
Anne, baba ve kardeşleriniz ile aranızdaki benzer ve farklı özellikleriniz nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Anne babam kardeşlerim ile göz renklerimiz, uzun boylu oluşumuz benziyor. Ama saç renklerimiz farklılık gösteriyor.
Siz de farklı canlıların kromozom sayılarını araştırarak sonuçları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Araştırdığım bazı canlıların kromozom sayıları farklılık göstermektedir. Örneğin; farede 42 kromozom, kurbağada 26 kromozom, sirke sineğinde ise 8 kromozom bulunmaktadır.
•Modelinizde kullandığınız kırmızı ve mavi şönil çiftleri, mayoz bölünmede görev alan hangi yapıyı temsil etmektedir?
Cevap: Modeldeki kırmızı ve mavi şöniller; mayoz bölünmede bulunan kromozomları temsil eder. Kromozomlar ise hücre bölünmesi sırasında homolog halde çiftler halinde ayrılırlar.
• Birinci dairedeki şönil çiftlerinin sayısı ile son dairedeki şönil sayısı arasında nasıl bir ilişki vardır? Bu durumu mayoz bölünmenin hangi özelliği ile açıklayabilirsiniz?
Cevap: Birinci dairede şönil çiftleri çift sayıda iken son dairede yarıya inmiştir. Bunun nedeni mayoz bölünmeden dlayı kromozom sayısının yarıya inmesinden kaynaklanır.
•Üçüncü dairenin içindeki kırmızı ve mavi şöniller neden birbirine yapıştırıldı? Bu durumun canlılar için önemi nedir? Tartışınız.
Cevap: Homolog kromozomların çaprazlama işlemi sırasında gen değişimi yaptığını ifade etmek için kırmızı ve mavi şöniller birbirlerine yapıştırıldı. Bu sayede canlılar arasında genetik çeşitlilik sağlanır.
1. Bir hücrenin mayoz bölünmesinde gözlemlenen evrelerin bazıları, aşağıda harfler ile gösterilmiştir.
Bu görseldeki mayoz bölünmenin evrelerini sırası ile aşağıdaki kutulara yazınız. Kutulardaki harflerin yan yana okunması ile oluşan kavram, sizde hangi düşünceleri çağrıştırmaktadır. Aşağıdaki boş alana resimleyiniz.
Cevap:
2. Aşağıdaki görselleri inceleyerek soruların cevaplarını karşılarındaki noktalı alanlara yazınız.
Cevap:
Mayozun ne anlama geldiğini falan hiç bilmiyormuşum. Onu buradan bakarak tam anlamıyla öğrenmiş oldum. Bir tekrar etme amacıyla bir daha soruları çözmeyi düşünüyorum.