Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 3 Aralık 2024 - Yazar: Sena

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 83-84-85-86-87-88-89-90-91 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Cevapları

3. Tema: Doğa Ve Evren 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-84-85-86-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK

1. “Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Çiçeklerin ağaçların süsü olduğu ve kuşların ağaçların habercisi olduğu anlatılmış olabilir.


2. Yaşadığınız çevrede hangi ağaç ve kuş türleri bulunmaktadır? Bu türlerin gözlemleyebildiğiniz özellikleri nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çevremde çam, gül, karanfil, papatya, ay çiçeği, kayısı, nar, incir, portakal, mısır ağaçları var. Kuş türlerinden de muhabbet kuşu, martı, leylek, papağan, baykuş, serçe ve karga var.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğe aittir. Aşağıda, sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı yapraktaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili yere yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Yeryüzünün ilk sahibi kimlerdir?
Cevap: Ağaçlar yeryüzünün ilk sahipleridir.


2. Ağaçlar nesillerini sürdürmek için neler yapmıştır?
Cevap: Ağaçların bazıları dallarından meyveler vermiş, bazıları mevsimleri beklemiş, bazı ağaçlar yılların geçmesini, bazıları köklerini toprağa salmıştır.


3. Adsız kuş adsız ağacın hâline üzülünce nasıl davranmıştır?
Cevap: Yanında olarak, ağaca kendisini iyi hissettirmiştir.


4. Ardıç ağacı ile kuşun dostluğu nasıl başlamıştır?
Cevap: Kuş, ağaca dertli göründüğünü ve neyi olduğunu sorunca aynı derde sahip olduklarını öğrenmiş ve ağaçla dost olmuş.


5. Ardıç ağacının asırlardır gerçekleşmeyen dileği bir mevsimde nasıl gerçekleşmiştir?
Cevap: Dostu olan kuş, ardıç ağacının tohumlarını yiyerek yumuşatmış ve toprağa karışınca yeşermesini sağlamıştır.


6. İnsan dışındaki canlıların birbirleriyle iletişim hâlinde olduğunu düşünüyor musunuz?
Cevap: İnsan dışındaki tüm canlılarında birbirleriyle iletişim halinde olduklarını düşünüyorum.


3. ETKİNLİK

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Metnin konusu nedir?
Cevap: Ağaçların çoğalma şekilleri ve ardıç ağacıyla kuşunun dostluğu.


Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Bütün canlıların bir güzelliği olduğu.


4. ETKİNLİK

Aşağıdaki boşlukları metne göre doldurunuz.
Cevap:

Metinde anlatılan olay: Ağaçların çoğalma şekilleri ve ardıç kuşuyla ardıç ağacının dostluğu.

Metinde yer veya yerlerle ilgili bilgiler: Yeryüzü, orman.

Metinde zamanla ilgili yer alan bilgiler: İnsanoğlunun olmadığı zamanlar.

Metindeki şahıs ve varlık kadrosu: Ardıç ağacı ve ardıç kuşu.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

a. Aşağıda bir ek eklenerek yeni bir anlam kazandırılmış olan sözcükleri I numaralı alana, aldığı ekle anlamı değişmemiş veya ek almamış sözcükleri II numaralı alana yazınız.
Cevap:

I: yağmur, sevgi, ormancı, bilge, adsız.

II: yaprağın, fidanı, güzellik, ağaca, tohumda, kuşlar, balık


b. “Atatürk, Şanlıurfa, bilgisayar, Kırıkkale, ayakkabı, hanımeli” sözcüklerinin ortak özelliği nedir? Açıklayınız.
Cevap: Ortak özellikleri birleşik kelime olmalarıdır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki sözcüklerin basit mi, türemiş mi yoksa birleşik mi olduğunu belirleyerek bunları ilgili yere yazınız.
Cevap:

Basit sözcükler: orman, kuştan, bulut, denizler

Türemiş sözcükler: ağaçlık, oduncu, köylü, simitçi.

Birleşik sözcükler: ağabey, hanımefendi, Eskişehir, başkent,


7. ETKİNLİK

İstediğiniz konuda bir konuşma metni hazırlayınız ve bu metinde 1. etkinlik sırasında öğrendiğiniz sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanınız. Metninizi yazdıktan sonra konuşmanızı yapmaya hazırlanınız ve konuşmanızı yapınız.
Cevap: Her canlının bir yaradılış maksadı ve kendine özgü bir güzelliği vardır. Tüm canlılar birbirine benzeseydi, kimsenin güzelliği, yetenekleri, özellikleri belli olmaz, kimse kimsenin güzelliğinin farkına varmazdı. Yaradılışımızda sahip olduğumuz her şey bizi biz yapan asıl unsurlardır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden hareketle “ormanın faydaları” konulu istediğiniz türde bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap: Ormanlar, doğanın ve canlı hayatının en önemli parçalarından biridir. Ormanlar tüm canlıların barınma, ısınma, beslenme, korunma gibi ihtiyaçlarını karşılarlar. Günümüzde orman sayısı ve orman genişliği azalmakta ve bu da canlı hayatının, kaynaklarımızın azalmasına sebep olmaktadır. Ormanlarımızı korumak aynı zamanda canlı hayatını korumakla eş değerdir. Bizlere düşen görevde ormanlarımızı korumak ve elimizden geldiğince genişlemelerine yardımcı olmaktır.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

“Doğa ve evren” temalı şiirler bulunuz. Bulduğunuz şiirleri fotokopi ile çoğaltarak veya yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap