Anasayfa Kitap Cevapları

Son Düzenleme: 7 Aralık 2024 - Yazar: Sena

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-113-114-115-116. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-113-114-115-116. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 111-112-113-114-115-116 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-113-114-115-116. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme Cevapları

2.Ünite: Sayılar Ve Nicelikler: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116. Cevapları MEB Yayınları

Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme – 2 Sayfa 117-118-119-120-121-122-123

Performans Görevi Cevapları Sayfa 124-125

Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme – 3 Sayfa 126-127-128-129-130

Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme – 4 Sayfa 131-132-133-134


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları

Kâğıt tasarrufu ve kâğıt geri dönüşümüne destek olmak amacıyla bir ortaokul “Atık Kâğıt Toplama Kampanyası” başlatmıştır. Okul bu kampanya ile ülke ekonomisine ve enerji kaynaklarına katkı sağlamayı amaçlamıştır. Topladığı her 1000 kg kâğıtla 17 adet yetişkin ağacı kesilmekten kurtarmıştır

Buna göre 1 yılda 7000 kg atık toplayan bu ortaokul, kaç adet yetişkin ağacı kesilmekten kurtarmıştır?
Cevap: 119 ağacı kesilmekten kurtarmışlardır.

7000 ÷ 1000 = 7

7 x 17 = 119


Yukarıdaki problemi inceleyiniz. Sizce ülkemizdeki orman varlığının korunabilmesi için ne gibi çalışmalar yapılabilir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Ülkemizdeki orman varlığının korunabilmesinin ilk adımı insanların bilinçlendirilmesi olmalıdır. Daha sonra geri dönüşüm, tasarruf ve ağaç dikme gibi çalışmalar yürütülmelidir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları

Problem 2

Ahmet, harcamalarını gelirine göre yapıp gereksiz yere para harcamamayı prensip hâline getirmiştir. 2023 yılının ilk altı ayında 23 300 TL, ikinci altı ayında 57 500 TL para biriktirmiştir. Ahmet’in, yıl sonunda kaç TL para biriktirdiğini problem çözme adımlarını uygulayarak bulunuz.
Cevap:

1. Adım: İlk altı ay 23.300, kalan ikinci altı ayda biriktirdiği para 57.700TL’dir.
2. Adım: Bir yılda toplam para istendiği için toplama işlemi yapılması gerekir.
3. Adım: İlk altı ay ve ikinci altı aydaki sayıları toplama işlemi ile bu sayılarla yapılması gerekir.
4. Adım: İlk altı ay 23 300, ikinci altı ay 57 500 olduğuna göre bu sayılar toplanacaktır.
5. Adım: Toplama işlemi için yuvarlama yaparak tahminde bulunabiliriz.
6. Adım: 23000 + 58000 = 81000 tahmini sonuçtur.
7. Adım: 23330 + 57500 = 80800 gerçek sonuçtur.
8. Adım: Tahminimiz, gerçek sonuca oldukça yakın çıkmıştır.
9. Adım: Sonuç ile tahmin arasındaki fark 200’dür. (81000 – 80800 = 200)
10. Adım: Beş basamaklı sayılarda daha rahat tahminde bulunmak için sayılar binliğe yuvarlanabilir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 1114 Cevapları MEB Yayınları

Problem 3

Rüzgâr türbinleri, rüzgâr enerjisiyle elektrik üreten araçlardır. Birçok ülkede enerji maliyetlerini düşürmek ve fosil yakıtlara bağımlılığı azaltmak için kullanılmaktadır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 1114 Cevapları MEB Yayınları

Aşağıdaki tabloda bir ilçeye kurulması planlanan üç farklı rüzgâr türbininin aylık elektrik ihtiyacını karşıladığı ev sayısı verilmiştir

Her bir ev, eşit miktarda elektrik tükettiğine göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) Bu üç rüzgâr türbini toplam kaç evin elektrik ihtiyacını karşılar?
Cevap: Toplam 4190 evin elektrik ihtiyacını karşılar.

1732 + 1583 + 875 = 4190


b) Ev sayısı 2620 olan bu ilçedeki tüm evlerin elektrik ihtiyacının karşılanması için hangi iki rüzgâr türbininin birlikte yerleştirilmesi yeterlidir?
Cevap: 1 ve 3 numaralı rüzgar tribünleri yeterlidir.

1 ve 3 ile 2 ve 3 numaralı rüzgar tribünleri tek başlarına 2620 evi karşılayamazlar. Bu yüzden yalnızca 1 ve 2 numaralı rüzgar tribünleri 2620 evin elektrik ihtiyacını karşılayabilir.

1732 + 1583 = 3315


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları MEB Yayınları

Problem 4

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) 2018 ve 2019 yıllarında TEKNOFEST’e toplam kaç takım başvurmuştur?
Cevap: 2018 ve 2019 yıllarında toplam 21 706 takım başvurmuştur.

4333 + 17 373 = 21 706


b) 2021 yılında TEKNOFEST’e başvuran takım sayısı, 2020 yılında başvuran takım sayısından kaç fazladır?
Cevap: 2021’e göre 2020’de başvuran takım sayısı 24 715 takım fazladır.

44912 – 20197 = 24 715


c) Bu dört yılda TEKNOFEST’e toplam kaç takım başvurmuştur?
Cevap: 86.815 takım başvurmuştur.

44912+20197+17373+4333 = 86 815


ç) Tabloya göre TEKNOFEST’e katılan takım sayısının bir önceki yıla göre en fazla arttığı yıl hangisidir?
Cevap: 24 715 takım artışla en fazla 2021 yılında artmıştır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları MEB Yayınları

Problem 5

Ahmet ve Akif, kâğıt şeritlerini dokuz eş bölmeye ayırıp her bölmeye aşağıdaki gibi farklı bir sayı yazmıştır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları MEB Yayınları

Daha sonra parçalardan birinde dört basamaklı ve diğerinde beş basamaklı bir sayı olacak şekilde kâğıt şeritlerini keserek iki parçaya ayırmışlardır.

1) Ahmet’in oluşturduğu beş basamaklı sayı, Akif’in oluşturduğu beş basamaklı sayıdan büyük olduğuna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) Ahmet’in oluşturduğu beş basamaklı sayı ile Akif’in oluşturduğu beş basamaklı sayı arasındaki fark kaçtır?
Cevap: Ahmet’in sayısı ile Akif’in sayısı arasındaki fark 15 472’dir.

78061-62589 = 15472


b) Ahmet’in oluşturduğu dört basamaklı sayı ile Akif’in oluşturduğu dört basamaklı sayı arasındaki fark kaçtır?
Cevap: Ahmet ile Akif’in sayıları arasındaki fark 345’tir.

3492 – 3147 = 345


2) Akif’in oluşturduğu beş basamaklı sayı ile Ahmet’in oluşturduğu beş basamaklı sayı arasındaki farkın en fazla olduğu duruma göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) Akif’in oluşturduğu beş basamaklı sayı, Ahmet’in oluşturduğu beş basamaklı sayıdan kaç fazladır?
Cevap: Akif’in sayısı, Ahmet’in sayısından 79 655 daha fazladır.

93147 – 13492 = 79 655


b) Ahmet’in oluşturduğu dört basamaklı sayı ile Akif’in oluşturduğu dört basamaklı sayı arasındaki fark kaçtır?
Cevap: Ahmet’in sayısı ile Akif’in sayısı arasındaki fark 1548’dir.

7806 – 6258 = 1548


Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme – 2 Sayfa 117-118-119-120-121-122-123

Performans Görevi Cevapları Sayfa 124-125

Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme – 3 Sayfa 126-127-128-129-130

Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme – 4 Sayfa 131-132-133-134



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın