2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 105-106-107-108-109-110 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Uzay Kaşifi Gökay Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. Tema: Doğa ve Evren: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 105-106-107-108-109-110. Sayfa MEB Yayınları
1. Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?
Cevap: Dünya, Mars, Jüpiter, Satürn gezegenlerinin isimlerini biliyorum.
2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: En büyük ikinci gezegendir. Çevresinde bir halkası vardır.
Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
Cevap:
Okuduğumuz metni ana hatlarıyla anlatalım.
Cevap: Kendini Satürn gibi hissetmek isteyen Gökay’ı gören annesi ne yaptığını sorar. Gökay annesine Dünyanın çevresinde de Satürn gibi bir halka olmasını istediğini söyler. Ama bunun kötü sonuçları da olacağını söyler. Annesi bu sonuçların ne olduğunu sorar. Güneş ışığını engelleyip Dünya’ya gölge düşüreceğini, kış aylarının daha karanlık ve soğuk olacağını ve Güneş ışığına ihtiyaç duyan bitkilerin solacağını söyler.
Soruları metne göre cevaplayalım.
1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?
Cevap: Tatile çıkmaya hazırlanıyorlar.
2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?
Cevap: Kışın Güneş ışınlarının yarı kürelere yatay gelmesidir.
3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?
Cevap: Kaya ve buz parçalarından oluşur.
4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?
Cevap: Güneş ışığını engelleyip Dünya’ya gölge düşürür, kış ayları daha karanlık ve soğuk olur, Güneş ışığına ihtiyaç duyan bitkilerin solar.
Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini koyalım.
Cevap:
* Yaşasın (!) bu ödev de bitti (.)
* Aman dikkat (!)
* Çok ilginç (!)
* Ne olur, bana yardım edin (!)
* Şimdi çok şaşırdım (!)
Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştirelim.
Cevap:
Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?
Cevap: Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlar, iklim değişikliği, nüfus artışı ve suyun israf edilmesi sebepler su kıtlığı sorununa yol açar. Su kaynaklarının tükenmesi, bizleri ciddi bir sorunla karşılaştırır. Su kaynaklarının tükenmemesi için ilk olarak, suyun verimli kullanımı , israf edilmemesi devlet tarafından zorunlu kullanılmalı ve su tasarrufu sağlayacak yöntemler kullanılmalıdır. Tarımda sulama sistemleri daha verimli hale getirilebilir ve suyu tutma kapasitesi yüksek toprakların kullanımı sağlanabilir.
Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazalım.
Ali: İnsanlar çok duyarsız herkes yediği şeyleri atarak denizleri kirletmiş. Bu ilerde bizleri etkileyecek.
Ayşe: Hadi o zaman! Bir şeyler bulup elimizden geldiği kadar temizleyelim.
Ben defterimden geçirdim ödevim vardı ben getirdim diye bantlarını da yazdım size cevaplarını söyleyeceğim
çok güzeldi
Çok güzeldi thank you very much