2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13-17-18-19-20-21. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 13-17-18-19-20-21 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gururlu Gül Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13-17-18-19-20-21. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. Tema: Erdemler 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa MEB Yayınları
Arkadaş seçerken, arkadaşınızın hangi kişilik özelliklerine dikkat edersiniz?
Cevap: Arkadaş seçerken, arkadaşımın doğru sözlü olmasına, güvenilir olmasına, cömert ve yardımsever olmasına dikkat ederim.
Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştirelim.
Cevap:
Metni olayların oluş sırasına dikkat ederek arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap: İlkbahar mevsiminin olduğu bir zamanlar rengarenk çiçekler varmış. İçlerinden Gül en güzeli kendisi olduğunu ve kaktüsün ne kadar çirkin olduğunu söylemiş. Bütün bitkiler Gül’e hayretle bakmışlar. Zaman geçmiş yaz gelmiş ve bitkiler su bulamaz olmuş. Gül’de su bulamadığı için solmaya başlarken kuşların kaktüsü gagaladıklarını görmüş. Gül hayretle meşeye ne yaptıklarını sormuş. Kuşların su çıkardığını gören Gül kaktüsten su istemiş ve bu olayla her bitkinin kendine göre bir güzelliği olduğunu anlamış.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.
1. Gül niçin en güzel bitki olduğunu düşünüyormuş?
Cevap: Gül herkesin kendine hayran olduğunu düşündüğü için en güzel bitkinin de kendisi olduğunu düşünüyormuş.
2. Gül niçin solmaya başlamış?
Cevap: Gül, yaz geldiği ve su bulamadığı için solmaya başlamış.
3. Gül, kaktüs için söylediği sözlerden niçin pişmanlık duymuş?
Cevap: Gül, her bitkinin bir güzelliği olduğunu gördüğü için ve kaktüsün ona su vermesinden dolayı sözlerinden pişmanlık duymuş.
Soruları görsellere göre cevaplayalım.
1. Serçeler su ihtiyacını nasıl karşılıyor?
Cevap: Serçeler kaktüsü gagalayarak ve içindeki suyu çıkararak su ihtiyaçlarını karşılıyorlar.
2. Gül, solmaktan nasıl kurtulmuş?
Cevap: Gül, kaktüsün ona kuşlarla su göndermesiyle kurtulmuş.
a- “İçindekiler“ bölümüne bakarak temamızın adını ve bu temada işleyeceğimiz metinlerin adlarını yazalım.
Cevap:
Temanın Adı: Erdemler
Metinlerin Adı:
Gülün kaktüsü küçümsemesini doğru buluyor musunuz?
Cevap: gülün kaktüsü küçümsemesini doğru bulmuyorum. Çünkü herkesin kendince güzel yönleri vardır ve herkes özeldir.
Siz gülün yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız?
Cevap: Ben gülün yerinde olsaydım kaktüsü küçük düşürmez herkesin güzel olduğunu söylerdim.
Aşağıdaki metinde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini koyalım.
Cevap:
İkinci sınıfa başlayacağım için çok heyecanlıydım (.) Sabah erkenden kalktım (.) Hemen hazırlanıp okulun yolunu tuttum (.)
Okulda arkadaşlarımı görünce çok sevindim (.) Uzun bir tatilden sonra tekrar buluşmuştuk (.) Bu yıl yine yeni bilgiler öğrenecek çok güzel günler geçirecektik (.) Sınıfımıza bir an önce girmek için sabırsızlanıyorduk (.)
Annesi olarak metinle ilgili bir şey pek anlamadığım için burdan gelip bakma gereği duydum. Okuduktan sonra çocuğuma iyi bir şekilde anlatmaya çalıştım.