DOLAR
34,3917
EURO
36,2809
ALTIN
2.836,68
Kitap Cevapları BURADA

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 197-200-201-202-203. Cevapları MEB Yayınları

3 Kasım 2024, 1:52

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 197-200-201-202-203. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 197-198-199-200-201-202-203 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Truva Atı Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 197-200-201-202-203. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Truva Atı Metni Cevapları

7. Tema: Milli Kültürümüz: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 197-198-199-200-201-202-203. Sayfa MEB Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Şu ana kadar ülkemizde hangi şehirleri gördünüz?
Cevap: Ülkemizde İstanbul’u, Gaziantep’i, Nevşehir’i, Ankara’yı, Trabzon’u gördüm.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları MEB Yayınları


2. ETKİNLİK

Görselde neler görüyorsunuz? Bunlar size ülkemizle ilgili neleri hatırlatıyor? Anlatalım.
Cevap: Görselde eşeğe ters binen Nasrettin Hoca’yı görüyorum. Bu görsel Nasrettin Hoca’nın fıkralarını hatırlatıyor.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.

1. Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara kim verdi?
Cevap: Gezilen yerlerle ilgili bilgileri çocuklara babaanne verdi.


2. Truva atı nerededir?
Cevap: Truva atı Çanakkale’dedir.


3. Tahta atın içinde ne vardı?
Cevap: Tahta atın içinde asker vardır.


4. Çocukların gördüğü tahta at neden çürümemişti?
Cevap: Çocukların gördüğü tahta at gerçek olmadığı için çürümemiş.


4. ETKİNLİK

Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.
Cevap:

  • Babaannenin Anısı
  • Çanakkale’ye Ziyaret

5. ETKİNLİK

Belirlediğimiz bir Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:

Ya Tutarsa Fıkrası

Nasreddin Hoca bir gün gölün kıyısına gider. Elinde koca bir kaşık yoğurdu da yanına almış.

Nasreddin Hoca, kaşığındaki yoğurdu göle sokmuş ve yoğurdu göle boşaltmış.

O sırada köylülerden biri onu görmüş ve şaşkınlıkla:

– Hoca ne yapıyorsun, diye sormuş.

Hoca gülümseyerek:

– Gölü mayalıyorum, ne yapayım, demiş.

Adam, Hoca’ya bakmış ve kahkaha atarak:

– Ne diyorsun be Hoca, çıldırmış olmalısın. Koskoca göl hiç maya tutar mı?, demiş.

Hoca gülümsemesini hiç bozmadan:

– Peki ama ya tutarsa, demiş.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

a) Gezip gördüğümüz yerlerden birini seçelim. Aşağıdaki soruları gezdiğimiz bu yeri düşünerek cevaplayalım.

1. Gezdiğiniz yer ülkemizin hangi şehrindedir?
Cevap: Kapadokya Nevşehir’dedir.


2. Kimlerle oraya gittiniz?
Cevap: Ailemle oraya gittim.


3. Buraya hangi araçla gittiniz?
Cevap: Buraya kendi aracımızla gittik.


4. Yollarda neler gördünüz?
Cevap: Yollarda dağlar, nehirler, bahçeler, tarlalar ve hayvanlar gördüm.


5. Molada ne gördünüz, ne yediniz?
Cevap: Molada otobüsler, restoranlar, marketler gördüm. Çorba içtik.


6. Nerede kaldınız? Nasıl bir yerdi?
Cevap: Otelde kaldık. Otel iki odalı, balkonlu temiz ve hoş bir yerdi.


7. Nereleri gezdiniz? En çok ilginizi ne çekti?
Cevap: Kapadokya’yı gezdik. Peri bacaları çok ilgimi çekti.


8. Buradan ayrılırken hangi duyguları yaşadınız?
Cevap: Buradan ayrılırken yeni yerler görmenin ve tanımanın heyecanını hissettim.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları MEB Yayınları

b) Sorulara verdiğimiz cevaplardan hareketle bir günlük yazalım.
Cevap:

Sevgili Günlük,

Bugün öğretmenimiz bizi sınıfça pikniğe götürdü. Bir hafta önceden planlanmış ve herkese yapması için bir görev verilmişti. Ben annemin yaptığı kekleri alarak gitmiştim. Piknikte oyunlar oynamış, yemekler yemiş ve çok eğlenmiştik.

Yorumlar
  1. Mehmet dedi ki:

    Evliya Çelebi Osmanlı Devleti’nin önemli bilim insanlarından biridir. Seyahatname’yi yazmıştır. Bu eserde gezdiği yerleri teşbih sanatıyla birlikte yazmış ve insanlara anlatmıştır.