2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 36-37-38-39 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Yardımlaşma Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. Tema: Erdemler 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 36-37-38-39. Sayfa MEB Yayınları
Deprem ile ilgili alınabilecek önlemler nelerdir? Araştırınız.
Cevap:
Metnin görselini inceleyelim. Dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: Metnin konusu depremde yardımlaşmanın önemini anlatıyor olabilir.
Dinlediğimiz metni olayların oluş sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
“Yardımlaşma“ adlı metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? Bulup boyayalım.
Cevap:
Aşağıdaki soruları dinlediğimiz metne göre cevaplayalım.
1. Sabah haberlerini dinleyen herkes niçin üzülmüştür?
Cevap: Ülkemizin bir ilinde deprem olduğu içim üzülmüşler.
2. Yardım bekleyen insanlara hangi kuruluş yardım etmiştir?
Cevap: Kızılay ve akut yardım etmiştir.
3. Değer Mahallesi sakinleri bölge halkına neler göndermiştir?
Cevap: Giyecek, çarşaf ve battaniye göndermiştir.
4. Deprem bölgesi için okullarda nasıl bir yardım kampanyası düzenlenmiştir?
Cevap: Her öğrenci bir kitap, defter ve bir kalem bağışta bulundu. Ayrıca bazıları harçlıkların göndermiştir.
5. Okullarda yapılan yardım çalışması öğrencilerde hangi duygunun gelişmesini sağlamıştır?
Cevap: Yapılan yardım çalışması birlik ve beraberlik duygusu ve yardımlaşma duygusunun gelişmesini sağlamıştır.
Ülkemiz deprem kuşağında yer alır. Deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrasında yapmamız gerekenleri arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap: Deprem öncesi, evlerimizi depreme dayanıklı inşa etmeli, deprem sırasına yapmamız gerekenleri öğrenmeli ve deprem çantası yapmalıyız. Deprem anında yataklarımızın yanına çök kapan tutun hareketiyle yaşam üçgeni oluşturmamız gerekir. Deprem sonrasında saklandığımız yerden çıkabiliyorsak çıkmalı, üstümüzde ağırlık var ve çıkamıyorsak telefonlarımız ile birilerine ulaşmalı fenerimizi açarak düdüklerimize üfleyerek kurtarılmayı beklemeliyiz.
Aşağıdaki kelimelerin yerlerini değiştirerek anlamlı ve kurallı cümleler yazalım. Cümle sonlarına nokta koymayı unutmayalım.
Cevap:
kantinde / uyardım / sıraya / girmeyenleri
→ Kantinde sıraya girmeyenleri uyardım.
etmeliyiz / ziyaret / yaşlıları
→ Yaşlıları ziyaret etmeliyiz.
kediye / yağmurda / götürdüm / ıslanan / süt
→ Yağmurda ıslanan kediye süt götürdüm.
sevgiyle / çiçeklerimize / annem / bakıyor
→ Annem çiçeklerimize sevgiyle bakıyor.
aldık / babamla / bir / yeni / kitap
→ Babamla yeni bir kitap aldık.
Kızım hocasını takip edemediği için metni oluş sırasına göre dizememiş burdan bakıp mecburen yazdırıyorum. Burdan mantıken bir şeyler anlatmaya çalışıyorum.