DOLAR
34,4347
EURO
36,2908
ALTIN
2.837,80
Kitap Cevapları BURADA

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68. Cevapları İlke Yayıncılık

25 Ekim 2024, 1:17

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Dedemin Anlattıkları Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.


Dedemin Anlattıkları Metni Cevapları

2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60-62-63-64-65-66-67-68. Cevapları İlke Yayınları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları İlke Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

1. Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri yapıştırdığınız kartonu sınıf panosuna asınız. Arkadaşlarınız derlediğiniz görselleri incelerken hazırladığınız kısa konuşmayı gerçekleştiriniz.

2. Kurtuluş Savaşı hakkındaki bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kurtuluş savaşı bütün ülkenin canla başla savaştığı ve ülkemizin kuruluşunu sağlayan bir savaştır.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları İlke Yayıncılık

1. ETKİNLİK

a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimeleri, verilen ipuçlarını dikkate alarak ilgili kutucuklara yazıp bulmacayı çözünüz.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları İlke Yayıncılık


b. Metinde geçen bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bularak öğreniniz.
Cevap:

Lider: Bir yere veya olaya önderlik eden kişi.

Yurt: Yaşanılan yer, memleket.

İşgal: Bir yeri ele geçirme.

Ulus: Millet

c. Anlamlarını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.
Cevap:

Atatürk büyük bir liderdi.

Yurt genelinde kutlamalar yapıldı.

Ülkemiz hep birlikte işgallere direndi.

Türk Ulusu çok güçlüdür.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları İlke Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki açıklamaya göre metnin şahıs kadrosunun kimlerden oluştuğunu yazınız.
Cevap: Ahmet dede ve Duyşen.


3. ETKİNLİK

a. Metni ana hatlarıyla anlatınız. Olayları oluş sırasına göre anlatmaya dikkat ediniz.
Cevap: Ahmet Dede, torunu Duyşen’i kucağına almış ve ona Cumhuriyetin nasıl kurulduğunu anlatmaya başlamış. Önceden Yurdumuzun yabancıların işgali altında olduğunu sonra da milletçe onlara karşı direndiğimizi anlatmıştır. Sonrada padişahlık döneminden Cumhuriyet dönemine geçtiğimizi anlatmıştır. O sırada Duyşen dedesine Meclisin de açıldığını söylemiştir. Bu sayede her zaman bunu kutladığımızı ve bunları Duyşen de okul arkadaşlarıyla paylaşacağını söylüyor.

b. Metni anlattıktan sonra tablodaki sorularla kendinizi değerlendiriniz. “Evet.” cevabı için gülen yüz, “Hayır.” cevabı için üzgün yüz simgesini boyayınız.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları İlke Yayıncılık


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları İlke Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.
Cevap:

Metnin başlığı “DEDEMİN ANLATTIKLARI” konusu Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyetin ilanı .


5. ETKİNLİK

Listedeki cümleleri, metinde anlatılan olayların oluş sırasına göre numaralanmış kutucuklardan uygun olana yazınız.
Cevap: 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları İlke Yayıncılık


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları İlke Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Ülkemiz için siz neler yapmayı düşünüyorsunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.
Cevap: Ülkem için çok ders çalışıp başarılı bir insan olmayı ve ülkem için faydalı işler yapmayı düşünüyorum.


7. ETKİNLİK

Metinde geçen listedeki kelimelerden uygun olanları, eş anlamlılarının üstüne yazınız.
Cevap: 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları İlke Yayıncılık


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları İlke Yayıncılık

Yukarıdaki kelime ve kelime gruplarını kullanarak başlığı verilen metni tamamlayınız.
Cevap:

Cumhuriyet Yönetimiyle Kavuştuğumuz Yenilikler

Padişahlık yönetiminden cumhuriyet yönetimine geçtik. Yeni bir Türk Alfabesine geçtik.  Modern okullar, çağdaş kıyafetler ve yeni ölçüm birimleri kullanmaya başladık. Erkekler ve kadınlara eşit haklar verildi. Kadınlarda seçme ve seçilme hakkına sahip oldu. Yurda yeni hastaneler ve fabrikalar kuruldu. Hayat kolaylaştırıldı ve herkes özgürce yaşamaya başladı.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları İlke Yayıncılık

9. ETKİNLİK

Satıra sığmayan kelimelerin nasıl bölünecekleriyle ilgili aşağıdaki örnekleri inceleyiniz. Doğru örnekler için gülen yüz, yanlış örnekler için somurtan yüz simgesini boyayınız.
Cevap: 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları İlke Yayıncılık


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları İlke Yayıncılık

10. ETKİNLİK

Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Her adımda yalnızca bir harf değiştirerek farklı bir kelime oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yazıp gruplardaki kelimeleri hızlı okuyunuz.
Cevap: 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları İlke Yayıncılık


SONRAKİ METNE HAZIRLIK

1. “Çanakkale Türküsü”nün öyküsünü genel ağdan araştırınız. Türküyü, sözlerinin anlamına dikkat ederek dinleyiniz.
Cevap: Çanakkale Türküsü, Çanakkale Savaşı zamanlarında civarlarda söylenen bir aşk türküsünün savaş anılarının birleştirilmesiyle oluşmuştur. Türküde bahsedilen asker aslında Çanakkale Sultanisi okulunda tıp öğrencisi olan Seyfullah isminde bir genci anlatmaktadır.

2. Sınıfa, “Çanakkale Zaferi” ile ilgili şiirler getiriniz.
Cevap:

Çanakkale denince
Durur bütün düşmanlar
Millet bir olunca
Yok olur tüm düşmanlar

Yorumlar
  1. Ziyaretçi dedi ki:

    Kızıma öğretirken en üstteki kelime oluşturma konusunda bir iki tanesi hiç aklıma gelmedi burdan bakınca nasıl bulamadım diye sorguya çekiyorum kendimi.