3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 144-145-146-147-148-149 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Öfke Kuşları Orkestrası Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
3. Tema: Erdemler 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149. Cevapları MEB Yayınları
Öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol etmek için neler yaparsınız? Arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Öfkemi kontrol etmek için yürüyüş yaparım.
Aşağıdaki görseli inceleyerek dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin edelim.
Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız.
Cevap: Kuşların bir araya gelince çıkardığı seslerle orkestra oluşturduklarını anlatıyor olabilir.
Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını, metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin ediniz. Bu sözcüklerle ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:
Üşüşmek
Tahminim: Birikmek, toplanmak
Cümlem: Çikolataları gören çocuklar etrafıma üşüştüler.
Orkestra
Tahminim: Toplu çıkan sesler.
Cümlem: Okulumuzun orkestrasına bende üye oldum.
Şef
Tahminim: Aşçı.
Cümlem: Benim için en iyi şef annemdir.
1. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.
a. Aliş’in başına kuşlar niçin üşüşmüştür?
Cevap: Kuşlar Aliş sinirlendiği için başına üşüşmüştür.
b. Aliş’in başına üşüşen kuşların özellikleri nelerdir?
Cevap: Aliş’in başına üşüşen kuşlar irili ufaklı özelliklere sahiptir.
c. Aliş, kuşların varlığını kabul ettiğinde ne olmuştur?
Cevap: Aliş gülümsemiştir ve kuşların varlığını kabul ettiğinde etrafından dağılmaya başlamışlardır.
ç. Öfke kuşları gittiğinde Aliş neler hissetmiştir?
Cevap: Aliş kuşlar etrafından gittiğinde hafiflemiştir.
d. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Öfkeli çocuğun etrafına toplanan kuşlar anlatılıyor.
Metnin ana düşüncesi: Öfkenin insana zarar verdiği.
2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.
Cevap: Metindeki öfke kuşları orkestrası hayal ürünüdür. Aliş’in siniri ve dondurmasını yere düşürmesi ise gerçektir.
1. Dinlediğiniz metne göre aşağıda verilen eksik ifadeleri kutu içindeki sözcüklerle tamamlayınız. Cümleleri oluş sırasına göre numaralandırıp paragraf oluşturunuz.
Cevap:
2. Aşağıdaki görsellerle varlıkların özelliklerini belirten veya niteleyen sözcükleri eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız.
Cevap:
Dinlediğiniz metni olayların oluş sırasını dikkate alarak ana hatlarıyla anlatınız. Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Aliş’in dondurması düştüğü için öfkelenmiş ve etrafını irili ufaklı kuşlar sarmıştır. Bir şeye sinirlendiği zamanlar bu kuşlar başına toplanırmış. Aliş onları kaçırmak için bağırdıkça daha çok kuş toplanmaya başlamış. Endişelendiğinde, öfkelendiğinde, üzüldüğünde ortaya çıkan kuşlar onun duygularının misafiriymiş. Aliş kuşların varlığını kabul edip onlara gülümsediğinde kuşlar etrafından ayrılmaya başlamışlardır. Aliş onlar gidince hafiflemiş. Annesi Aliş’e usta bir orkestra şefi olduğunu söylemiştir. Aliş’te sakin olduğu zaman hayatın daha güzel olacağını öğütlemiştir.
Defterinize “çabuk öfkelenmek, başka özellikleri fark etmek, kendi özelliklerinin farkına varmamak, öz güven sahibi olmak, olumlu düşünmek” gibi davranış ve duyguları içeren bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Okulda şiir okuma programına katılmamız gerekiyordu ama ben yapamayacağı düşündüğüm için öğretmenime durumu açıkladım. Ardından öğretmenimiz sınıfta bize özgüven sahibi olmamız gerektiğini, her şeye olumlu yönden bakmamız gerektiğini, kendi özelliklerimizin farkına varmamız gerektiğini anlattı. Bunun üzerine herkes katıldığı bir etkinliği anlattı. O gün öğretmenim sayesinde özgüvenim yerine geldi ve bende şiir okuyabileceğime karar verdim.
Metinden zıt anlamları olan sözcükleri bulup altlarını çizelim. Bu sözcüklerin zıt anlamlarını söyleyelim.
Cevap: