3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48. Cevapları İlke Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 42-43-44-45-46-47-48 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Farklı Ama Aynı Dinleme Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. Tema: Vatandaşlık 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48. Cevapları İlke Yayıncılık
1. Çevrenizdeki gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullanan kişileri gözlemleyiniz. Bu kişilerin yaşadıkları zorluklar neler olabilir? Bu zorluklarla ilgili gazete haberlerini paylaşınız.
Cevap: Bu tarz sıkıntıları olan kişiler seyahatlerde, spor yaparken, şehir içinde gidip gelirken sıkıntı yaşayabilirler.
2. Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip, konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu ayakları olmayan bir keçiye protez ayak yapılması olabilir.
a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup alfabetik sırayla listeye yazınız.
Cevap:
b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize ekleyiniz.
Cevap:
çoban → Büyük ve küçük baş hayvanlara bakan kişi.
heybe → Binek hayvanlarının sırtına takılan torba.
kaval → Kamıştan yapılan üflemeli alet.
kuş → Kanatlı uçabilen canlı.
oğlak → Keçinin yavrusu
sürü → Aynı cinsten hayvanların bir arada olması.
yamaç → Dağlık alan
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çoban ve sürüsü nereden dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış?
Cevap: Mor tepeli dağdaki otlaklardan dönerken, yamaçlardaki zeytinliklerde dinlenen dişi keçi doğurmuştur.
2. Çoban, oğlağın farklı olduğunu nasıl anlamış?
Cevap: Yavrunun ön bacaklarının tutmamasından anlamıştır.
3. Çoban, oğlağı nerede taşımış?
Cevap: Çoban oğlağı heybesinde taşımıştır.
4. Küçük oğlağın hayali neymiş?
Cevap: Arkadaşları gibi sıçrayıp oynamayı, dağlarda tepelerde koşmayı hayal ediyormuş.
5. Çoban, küçük oğlağın hayallerini nasıl gerçekleştirmiş?
Cevap: Fındık ağacından dallar kesip onu sepet gibi örmüş, sonra küçük oğlağı kucağına alıp oğlağı dallardan yaptığı bisiklete bindirmiştir. Böylece oğlakta hepsiyle birlikte gezebilmiş.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Ayakları tutmayan oğlağın hayallerini gerçekleştiren çobanı anlatıyor.
Metnin ana fikri: Farklılıklarımız olsa da hepimizin aynı olması.
b. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyip belirlediğiniz başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap:
Oğlak’ın Hikayesi
Hepimiz Aynıyız
Hikayeyi kendi cümlelerinizle kısaca yazınız.
Cevap: Sürünün içinde ön bacakları tutmayan bir oğlak varmış, çoban bu oğlağı hep heybesinde taşırmış. Oğlak arkadaşlarının dağlarda hoplayıp zıplamasını görüp o da oynamak istermiş. Bir gün çoban onun için ağaç dallarından bir bisiklet yapmış ve oğlak o şekilde adım atmaya arkadaşlarıyla oynamaya başlamış. Sonra oğlak büyüyüp keçi olmuş. Onunda, bir siyah bir beyaz yavrusu olmuş. Yavrular annelerinden farklı ama aynıydılar.
Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.
Cevap:
dişi → erkek
küçük → büyük
siyah → beyaz
uzun → kısa
ön → arka
akşam → sabah
genç → yaşlı
yavaş → hızlı
yüksek → alçak
sonra → önce
ağır → hafif
ilk → son
Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu haber beni duygulandırdı ve gururlandırdı. Çocukların birlik içerisinde çalışarak özel gereksinimli bireylere yardımcı olmaları örnek alınması gereken bir durumdur.
a. Aşağıdaki açıklamalara göre görsellerde ifade edilen duyguları belirleyiniz. Bu duyguları belirten cümleleri seçenekler arasından bulunuz. Bu cümleleri ilgili konuşma balonuna yazınız.
Cevap:
b. Dinlediğiniz metni sınıfta canlandırınız. Metni canlandırırken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.
c. Canlandırma yapan arkadaşlarınızın beden dilini nasıl kullandıklarını gözlemleyiniz. Bu arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarını belirleyiniz. Bu mesajlar hakkında konuşunuz. Beden dilinizi nasıl etkili kullanabileceğinizi belirleyiniz.
Cevap: Beden dilimizi anlattığımız konu ile birlikte doğru kullanmak daha etkili bir konuşma yapmamızı sağlar.
a. Aşağıdaki afişi inceleyip afiş hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: İnsanların kimisi doğuştan kimisi de sonradan özel gereksinimli birey olmaktadır. Biz insanların üzerine düşen bunun bilincinde olarak empati kurmak ve özel gereksinime sahip bireylere maddi manevi yardımcı olmak ve topluma kazandırmaktır.
b. Bu afişe uygun farklı bir slogan belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Engel yoktur engeli aşmak istemeyen birey vardır!
c. Sizler de iyilik kampanyası düşününüz. Kampanyanızın tanıtımı için hazırlayacağınız afişlerde kullanabileceğiniz sloganları aşağıya yazınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Ortak özelliklerine göre gruplanan bu kelimeleri, özenli ve okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
b. Bu kelimeleri ifade ettiği kavramlara göre gruplandırıp gruplardaki kelimelerin ortak özelliğini söyleyiniz.
Cevap:
Meyve- Sebzeler: Elma, çilek, üzüm, brokoli, ıspanak
Ülkeler: Türkiye, Almanya, Azerbaycan, Fransa, Japonya
Hayvanlar: Kedi, aslan, tavuk, kuzu, köpek
c. Kelime gruplarından bir kelime seçip seçtiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Fiziksel ve karakter olarak herkes birbirinden farklıdır. Bu farklılıklarımıza rağmen ortak amaçlar etrafında aynı ortamları, çevreyi paylaşarak hayatımızı idame ettiririz. İnsanlar, farklılıkları normal görerek kimseyi ötekileştirmeden yaşamalıdır.