4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa xxx konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. ÜNİTE: Maddenin Özellikleri: 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 132-133-134-135-136-137. Sayfa MEB Yayınları
A. Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.
Cevap:
1. Hacim ölçüsü birimidir.
2. Katı hâldeki maddenin ısınarak sıvı hâle geçmesine denir.
3. Değişmeyen madde miktarına denir.
4. Sıvı ölçümlerinde boş kabın kütlesine denir.
5. Maddenin üç hâlinden biridir.
6. Toplu iğne-boncuk, demir tozu-kum gibi karışımları ayırmak için kullanılır.
7. İki ya da daha fazla maddenin bir araya gelmesiyle oluşur.
B. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. Doğru ifadelerin başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrularını altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
(..D…) Kütlesi ve hacmi olan varlıklara “madde” denir.
(..Y..) Binaların çatıları suyu emme özelliği gösteren yalıtım malzemeleriyle kaplanır.
(..D..) Brüt kütleden dara çıkarılırsa net kütle bulunur.
(..D..) Maddeyi niteleyen özellikleri duyu organlarımızla ayırt edebiliriz.
(..D..) Salata, çorba gibi maddeler karışıma örnektir.
(..Y..) Maddeler doğada iki hâlde bulunur.
(..D..) Katı maddelerin belirli bir şekilleri vardır.
(..Y..) Sıvı maddeler ısınarak katı hâle geçer.
C. Cümlelerdeki boşlukları, verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Cemre, dedesinin ürettiği balları tartmak istedi. Elektronik teraziye koyduğu kavanozu doldurmaya başladı. Terazide 1000 g ibaresini görünce doldurmayı bıraktı. Kavanozun darası 150 g olduğuna göre, Cemre’nin tarttığı balın net kütlesi kaç gramdır?
Cevap: C
A) 650
B) 750
C) 850
D) 950
2. I. Talaş-Kum
II. Pirinç-Tuz
III. Demir tozu-Şeker
Yukarıdaki madde karışımlarından hangileri aynı yöntemle birbirinden ayrılır?
Cevap: A
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III
3. I. Yağmurluk gibi ürünlerde kullanılır.
II. Pamuktan üretilenleri vardır.
III. Kağıt havlular örnek olarak verilebilir.
Suyu emen maddeler ile ilgili verilen özelliklerden hangileri doğrudur?
Cevap: C
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) II ve III
D) I, II ve III
4. I. Maddenin ölçülebilir özellikleri kütle ve hacimdir.
II. Katı ve sıvı maddelerin kütlesi eşit kollu teraziyle ölçülebilir.
III. Kütlenin birimi litre ya da mililitredir.
Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
Cevap: B
A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III
5. Aşağıdaki tabloda saf madde ve karışım örnekleri verilmiştir.
Buna göre örneklerin verildiği gruplardan hangileri yanlıştır?
Cevap: C
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve IV
D) III ve IV
6. Aşağıda K, L ve M maddelerinin bulundukları hâller ile ilgili özellikler verilmiştir.
K Isınarak gaz hâle geçer.
L Uçucudur.
M Belli bir şekli vardır.
Buna göre K, L ve M maddelerinin hâlleri aşağıdakilerin hangisinde doğru sıralama ile verilmiştir?
Cevap: C
A) K L M
B) L M K
C) M K L
D) K M L
7. Ruhi sabah kalktığında balkondaki suyun buz tuttuğunu görmüştür. Annesiyle dışarıyı izledikleri sırada çaydanlıkta kaynayan suyun azaldığını fark etmişlerdir. Annesi dolaptan çıkardığı tereyağını ocağa alıp ısıtmış ve tereyağlı yumurta yapmıştır. Yemekten sonra ellerini yıkayan Ruhi, sobaya tuttuğu ellerinin kuruduğunu gözlemlemiştir.
Buna göre, Ruhi’nin gözlemlediği durumlarla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap: D
A) Suyun buz tutması, maddenin sıvı hâlden katı hâle geçmesiyle gerçekleşir.
B) Çaydanlıkta kaynayan su, maddenin sıvı hâlden gaz hâle geçmesine örnektir.
C) Ruhi’nin ellerinin kuruması, maddenin sıvı hâlden gaz hâle geçmesine örnektir.
D) Ocakta ısınan tereyağı, maddenin sıvı hâlden gaz hâle geçmesi olayıdır.
8. Özgür, deniz kıyısında bulduğu bir taşın hacmini belirlemek için aşağıdaki deney düzeneğini tasarlıyor.
Özgür, taşı kaba attığında su seviyesinin 500 mL’den 900 mL’ye ulaştığını gözlemliyor. Buna göre taşın hacmi kaç mL’dir?
Cevap: D
A) 1000
B) 900
C) 500
D) 400
9. Dünyanın kaynaklarını, gelecek nesilleri düşünerek ihtiyacımız kadar kullanmamız gerekmektedir. Son yıllarda birçok ülke bunun için çeşitli önlemler almaktadır. Kaynakların tasarruflu kullanılmasının yanında, oluşan atıkların ayrıştırılarak geri dönüştürülmesi de oldukça önemlidir. Bu sayede ülkeler hem çevreye daha az zarar verir hem de üretim daha ekonomik olur.
Bu bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Cevap: A
A) Tüm atıklar ayrıştırılarak geri dönüştürülmelidir.
B) Kaynakları gelecek nesilleri düşünerek kullanmak çevreyi olumlu etkiler.
C) Ülkeler kaynaklarını tasarruflu kullanmak için önlemler almaktadır.
D) Atıkları ayrıştırmak ekonomik olarak tasarruf sağlar.
10. I. Cam bilye suda yüzer.
II. Plastik boş şişe suda yüzer.
III. Çay kaşığı suda batar.
IV. Madenî para suda batar.
V. Altın kolye suda yüzer.
Bu ifadelerden kaç tanesi doğrudur?
Cevap: B
A) 2
B) 3
C) 4
D) 5
11. Aşağıdakilerden hangisi aynı maddenin farklı hâllerine örnek gösterilebilir?
Cevap: A
A) Çaydanlıkta kaynayan suyun su buharına dönüşmesi
B) Sürahideki suyun bardaklara boşaltılması
C) Pirinçten pirinç unu yapılması
D) Peynirin kutudan çıkarılıp dilimlenmesi
12. Isınan maddelerin hâl değiştirmesine yönelik deney tasarlamak isteyen bir öğrenci aşağıdakilerden hangisini kullanamaz?
Cevap: D
A) Eline döktüğü kolonyanın bir süre sonra buharlaşmasını
B) Güneşte bırakılan sakızın sıvılaşmasını
C) Meyve suyuna eklediği buzların zamanla sıvılaşmasını
D) Eriyen çikolata paketini buzdolabında eski hâline gelmesini
13. Tereyağı günlük hayatımızda katı hâlde kullandığımız maddelerdendir. Fakat birçok yemekte kullanmadan önce tereyağını eriterek sıvı hâle geçiririz.
Aşağıdakilerin hangisinde verilen örnekteki hâl değişimine benzer bir durum oluşmaktadır?
Cevap: B
A) Meyve suyunu buz kalıplarına dökerek dondurucuya koymak
B) Buzdolabından çıkarılan dondurmanın bir süre sonra akışkan olması
C) Çaydanlıkta kaynayan suyun bir süre sonra bitmesi
D) Meyve salatası hazırlarken meyveleri doğramak
14. Aşağıda verilen şekilde kabağın kütlesi kaç kilogramdır?
Cevap: C
A) 1 kg 350 g
B) 1 kg 800 g
C) 2 kg 350 g
D) 2 kg 500 g
Ünite de neler öğrendim kısmında olan bulmaca ve doğru yanlış kısımlarını çözerken çok eğleniyorum. Keşke soru tipleri hep bu şekilde olsa.