4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124-125 Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 120-121-122-123-124-125 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Hayata Varım Dinleme Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124-125 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
4. TEMA Bilim ve Teknoloji: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Sayfa 120-121-122-123-124-125. Cevapları MEB Yayınları
1. Özel gereksinimli bireyler için teknolojik gelişmelerin önemi nedir? Paylaşınız.
Cevap: Özel gereksinimli bireyler için teknolojik gelişmeler çok önemlidir. Özel gereksinimli bireylerin hayatını kolaylaştırır.
2. Özel gereksinimli bireyler için teknolojik bir ürün geliştirseydiniz, ne tür bir ürün tasarlardınız? Ürününüzde olmasını istediğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Özel gereksinimli bireyler için komut veren gözlükler tasarlamak isterdim. İşitme engelliler için konuşulanı gözlük camlarına yazacak, görme engellilere yolu tarif edecek bir gözlük.
Görselleri inceleyerek dinleyeceğiniz metnin içeriğini tahmin ediniz. Tahmininizi söyleyiniz.
Cevap: Engelli bireyler için bir metin yazılmış olabilir.
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Sistem
Tahmin: Düzenli program.
Sözlük Anlamı: Planlı işleyiş.
Cümle: Sistemli bir çalışma yaptık.
Navigasyon
Tahmin: Yol tarifi.
Sözlük Anlamı: Yol tarif eden uygulama sistemi.
Cümle:Yeni okuluma navigasyon kullanarak gittik.
Banknot
Tahmin: Para
Sözlük Anlamı: Kağıt para.
Cümle: Babam aldığı bisikletin karşılığında banknotlar verdi.
Cihaz
Tahmin: Teknolojik alet.
Sözlük Anlamı: Aygıt.
Cümle: Yeni cihazımızın hızı çok iyiydi.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kıyafetleri seçmek için kullanılan uygulamanın nasıl bir özelliği vardır?
Cevap: Renk tanıma özelliği vardır.
2. Okulun yolunu bulmak için hangi uygulamadan faydalanıyor?
Cevap: Navigasyon uygulamasından faydalanıyor.
3. Görme engelliler için hazırlanmış Braille (Bireil) alfabesini nerelerde kullanıyor?
Cevap: Bilgisayarda ve asansörlerde kullanıyor.
4. Kullandığı uygulamaların ortak özellikleri nelerdir?
Cevap: Özel gereksinimli insanların hayatını kolaylaştırmak uygulamaların ortak özelliğidir.
Dinlediğiniz “Hayata Varım” metnine farklı başlıklar belirleyerek yazınız.
Cevap:
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Konu: Görme engellilerin kullandığı cihazlar.
Ana Fikir: Teknolojinin engelli bireylere sağladığı kolaylıklar.
İnsanlık yararına kullanılabilecek teknolojik bir alet tasarlayınız. Tasarladığınız aletin özelliklerini yazarak resmini çiziniz.
Cevap: Özel gereksinimli bireylere kolaylık sağlaması için komut veren gözlükler tasarlamak isterdim.
Kendinizi metindeki kahramanın yerine koyunuz. Metinde geçen teknolojik gelişmeler olmasaydı yaşayabileceğiniz zorluklar neler olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Kendimi metindeki kahramanın yerine koyunca çok zorlanacağımı düşünüyorum. Yolumu bulmaz ve zorlanırdım.
a. Verilen bilgileri dikkate alarak cümlelerde boş bırakılan yerlere “ki” bağlacını veya “-ki” ekini uygun şekilde yazınız.
Cevap:
Toplumdaki insanların güvenini kazanmanın bir yolu da: Bireysel farklılıklara saygı göstermemizdir.
Çevremizdeki insanlarla benzer ve farklı yönlerimiz vardır.
Erkenden yola çıkmalıyız ki tiyatro provasına yetişebileyim.
b. Siz de “ki” bağlacının ve “-ki” ekinin doğru kullanımı ile ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:
Braille alfabesi görme engelli bireyler için özel olarak geliştirilmiş kabartmalı sembollerden oluşan bir alfabedir. Her sembolün harf karşılığı görselde verilmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda Braille alfabesiyle verilen şifreyi çözünüz.
Cevap:
Cümleleri neden-sonuç anlamı verecek şekilde örnekteki gibi yeniden yazınız.
Cümle: Yeni bir kitap aldım.
Neden-sonuç: Kitap okumayı sevdiğimden yeni bir kitap aldım.
Cümle: Bilgisayarını açtı.
Neden-sonuç: Araştırma yapması gerektiği için bilgisayarını açtı.
Cümle: Kütüphaneye uğradık.
Neden-sonuç: Yeni bir kitap almak için kütüphaneye uğradık.
Cümle: Düşüncelerini kaleme aldı.
Neden-sonuç: Bilgileri unutmamak için düşüncelerini kaleme aldı.
Cümle: Bir sürü malzeme aldı.
Neden-sonuç: İhtiyacı olduğu için malzeme aldı.
Tekerleğin icadından günümüze kadar arabaların gelişimini gösteren bir afiş hazırlayınız. Afişinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Görme engelli insanlar için her ne kadar özel yollar varsa da bunlar yaygınlaşmalıdır ve her yere yapılmalıdır. Ayrıca onların alfabesi ile ilgili her yere yazılar yazılmalıdır.