4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29. Cevapları Tuna Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 23-24-25-26-27-28-29 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Olamam Metni Cevapları” Sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı arttırın.
1. Tema: Milli Kültürümüz 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29. Cevapları Tuna Yayıncılık
Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bayrağımıza karşı saygımızı onu yerlere atmayarak her zaman yüksekte ve temiz tutarak gösterebiliriz.
b. sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak daha iyi anlamamızı ve olayın bize daha iyi geçişini sağlar.
Nehir “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
⇒ Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.
Cevap: Şiirin konusu bayrağa ve vatana olan sevgidir.
⇒ Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap: İnsan her şeysiz yapar ama vatansız yapamaz.
Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.
Cevap:
Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını yaşlarımızda bizim için en vazgeçilmez olan şeylerden vazgeçip bayraktan vazgeçememektir.
Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağlayacağını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Duygu oluşturma.
Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları İşaretleyiniz.
Cevap: Duygular ön plandadır.
Dizelerden meydana gelir.
b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şeklide kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Eğitim almaya başladığımdan beri her zaman bayrak sevgisini işledik. Bayrak sevgisi öylesine bir sevgi değildir bize özgürlüğü vadeder bayrak. Ufukta aydınlık bir gelecek için bayraksız kalmamayı ve bayrak sevgisini çok iyi bilmeliyiz.
a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Bir çok derdim var, hangisini anlatayım.
Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.
Cevap: Bayrağımızdaki ay yıldız Türklüğü temsil etmektedir.
⇒ Geleneksel ata sporlarımızdan “cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk” hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk tarihi binlerce yıl öncesine dayanan çok köklü ata sporlarımızdır. Çok eski zamanlarda atalarımız bu oyunları gerçek savaş durumlarına hazırlanmak için antrenman gibi kullanırken, zaman içerisinde bu oyunlar birer gelenek haline gelmiştir.
Kardeşimle beraber çözerken zıt kelimeleri unuttum beraber ikimiz baktık. Şimdi görünce hepsini bende hatırladım. Bir daha ki sefere kardeşim unutunca ben yapacam.
Çok iyi kardeşim hep doğrusunu yanlışını buradan bakıyor